به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۱/۱۵ ساعت ۱۲:۵۴
کد مطلب : ۲۶۴۲۴۹

توانبخشی بیماران قلبی در دوران قرنطینه خانگی

توانبخشی بیماران قلبی در دوران قرنطینه خانگی
گروه سلامت: یک متخصص فیزیوتراپی به بیان توضیحاتی درباره توانبخشی افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی- عروقی در دوران قرنطینه خانگی پرداخت.عارف سعیدی فیزیوتراپیست و مدرس دانشگاه تهران  گفت: بیماران قلبی با توجه به اینکه جزو افرادی هستند که نیاز به فیزیوتراپی و توانبخشی دارند و با توجه به بحث قرنطینه و اپیدمی ویروس کرونا در سطح جامعه و همچنین تضعیف سیستم ایمنی این افراد، لازم است که به توصیه‌های گفته شده در ادامه این گزارش توجه کنند.

سعیدی در ادامه افزود: بیماران قلبی و کسانی که طی یک سال گذشته عمل قلب انجام داده اند سعی کنند یک دوچرخه ثابت تهیه کرده و از دقیقه‌های کم یعنی دو دقیقه ورزش خود را شروع کنند. هر زمانی که احساس کردند فشار خون و نبض آن ها در حال افزایش است یا دردی را در محل قفسه سینه حس کردند؛ از انجام ادامه کار منصرف شوند. همچنین بهتر است صندلی دوچرخه ثابت بالاتر باشد تا زانو‌های این افراد حین ورزش کمتر خم شوند.

این مدرس دانشگاه تهران مطرح کرد: این افراد در صورتی که می‌توانند تردمیل تهیه کنند، برای افزایش کارایی سیستم تنفسی حتما پیاده روی را در طول روز انجام دهند و به این نکته توجه داشته باشند پیاده روی را از دقایق کم شروع کنند و طی روز‌های آینده؛ زمان و سرعت را تا حدی افزایش دهند.سعیدی گفت: بیماران قلبی و کسانی که عمل انجام داده اند در زمان ورزش حتما به قلب خود توجه داشته باشند؛ در صورتی که فشار خون، نبض و درد قفسه سینه حس شد ورزش را متوقف کنند.

این متخصص فیزیوتراپی ادامه داد: در شرایط کنونی برای این بیماران باید ورزش‌های هوازی را با حداقل امکانات در نظر بگیریم. در صورتی که استفاده از دوچرخه ثابت یا تردمیل برای این افراد امکان پذیر نبود، پیاده روی در منزل یا بیرون؛ یعنی در حیاط یا پارکینگ را انجام دهند.سعیدی در پایان تصریح کرد: بیماران قلبی سعی کنند ۱۵ دقیقه صبح و بعدازظهر، پیاده روی را انجام دهند تا کمک خوبی به سیستم‌های گردش خون، قلبی و ریوی آن‌ها شود.
برچسب ها: بیماران قلبی
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها