به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۱/۱۵ ساعت ۱۳:۳۸
کد مطلب : ۲۶۴۲۶۳

افزایش ۷ برابری ابتلا به کرونا در بوشهر

افزایش ۷ برابری ابتلا به کرونا در بوشهر
گروه جامعه: ئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر  گفت: آمارها در استان بسیار نگران کننده شده است. درهفته دوم فروردین ماه یکهزار و ۸۰۰ مورد ابتلای جدید در استان بوشهر به ثبت رسید این درحالی است که در همین بازه زمانی در اسفند سال ۹۹ فقط ۳۰۰ مبتلا به این ویروس در استان شناسایی شده بود.دکتر سعید کشمیری افزود: همچنین بعد از ۱۲۰ روز که میانگین بستری‌های ناشی از کرونا در این استان ۵۰ نفر بود امروز ۱۵ فروردین این آمار سه رقمی و به بیش از ۲۰۰ نفر افزایش یافته است.

وی ادامه داد: بیشتر مبتلایان به کرونا از نوع ویروس جهش یافته هستند. گونه جدید ویروس کرونا سرعت انتقال بالایی دارد و مردم باید مراقب باشند که اگر در خانواده ای فردی دارای علامت شد بلافاصله ایزوله شود.رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: ویروس جهش یافته  نسبت به ویروس ووهان چین متفاوت و دارای چسبندگی بیشتری است و با توجه به شدت بیماری، سن مبتلایان به این ویروس کاهش یافته است.میزان سرایت درگونه جدید نیز ۷۰ درصد نسبت به گونه قبلی بیشتر است به همین دلیل رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی اظهار کرد: سرعت و شدت انتقال این ویروس مشابه استان خوزستان است. بنابراین مردم باید با رعایت پروتکل های بهداشتی از گسترش این بیماری جلوگیری کنند و نگذارند با سهل انگاری‌ها وضعیت حادتر و بحرانی تر شود.
کشمیری تاکید کرد: در حال عبور از یک پاندمی هستیم بر این اساس در هیچ جای کشور خطر انتقال ویروس صفر نیست و انتظار می‌رود مردم با حساسیت و دقت هرچه بیشتر دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله پرهیز از مسافرت‌های غیرضروری و حضور در تجمع‌ها را مورد توجه قرار دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: اکنون بیمارستان شهدای هسته‌ای آمادگی پذیرش بیماران را در استان دارد و ۵۰۰ تخت بستری نیز برای بیماران مبتلا به کرونا پیش بینی شده است.در حال حاضر وضعیت شیوع ویروس کرونا در شهرستان بوشهر از وضعیت نارنجی به قرمز کرونایی تغییر رنگ داده است. بعد از بوشهر هم شهرستان های دیلم و دشتستان در شرایط نارنجی و در مرحله ورود به وضعیت قرمز هستند.

کشمیری بیان کرد: در این شرایط هیچ نوع بیماری به نام سرما خوردگی وجود ندارد و هر گونه نشانه هایی از جمله گلودرد، تب، بدن درد، ضعف، بی اشتهایی و حالت گوارشی می‌تواند از نشانه‌های ابتلا به ویروس باشد.
براساس این گزارش۲۱۳ نفر در بیمارستان‌های استان بوشهر بستری هستند که از این شمار ۲۲ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه و از این مجموع ۶ نفر در وضعیت حاد این بیماری قرار دارند. به تازگی نیز ۳۰ نفر از جمعیت روستای سهمو شمالی در شهرستان عسلویه باهم به این ویروس مبتلا شده‌اند.همچنین با فوت سه نفر در روز گذشته ۱۴ فروردین در اثر ابتلا به ویروس کرونا شمار جان باختگان ناشی از ابتلا به این ویروس به ۹۰۲ نفر رسیده است. از آغاز شیوع کرونا تاکنون ۲۴هزار و ۱۷۸ نفر در استان به این ویروس مبتلا شده‌اند.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها