به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۱۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۱/۱۵ ساعت ۱۷:۳۵
کد مطلب : ۲۶۴۳۰۶

واکسن کرونا باید سریع‌تر وارد شود

واکسن کرونا باید سریع‌تر وارد شود
گروه جامعه: علیرضا زالی رئیس ستاد کرونای کلانشهر تهران با اشاره به وضعیت واکسیناسیون کادر درمان بیان کرد: در تهران اگر مجموعه همکاران را در نظر بگیریم، هنوز واکسیناسیون به سقف ۳۰ درصد هم نرسیده است.به گزارش ایلنا، وی در پاسخ به اینکه آیا میزان واکسن کرونای وارد شده برای کادر درمان کفایت می‌کند؟ گفت: قطعا نه و ما پیش‌بینی می‌کنیم، اگر گروه‌های ارائه دهنده خدمات درمانی و بهداشتی در کل کشور را در نظر بگیریم، پیش‌بینی ما برای تزریق واکسن، جمعیت ۷۵۰ هزار نفری آنها است.رئیس ستاد کرونای کلانشهر تهران ادامه داد: حال اگر در نظر بگیریم ۴۰ درصد از ارائه دهنده‌های خدمات بهداشتی درمانی در تهران هستند، پس ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار نفر در کل مجموعه همکاران بخش بهداشتی درمانی در تهران خواهند بود که آن عدد واکسن وارد شده خیلی پایین‌تر از این است.

زالی افزود: توصیه ما این است که به سرعت شرایط واکسیناسیون شکل بگیرد، به خصوص اینکه بخش خصوصی که بخش عمده‌ای از خدمات را در تهران ارائه می‌دهند و همچنین بخش عمومی غیردولتی در راند اول و دوم خیلی مورد واکسیناسیون قرار نگرفتند، در حالی که با توجه به این که کادر درمان این بخش‌ها هم در معرض خطر هستند، باید مورد واکسیناسیون قرار گیرند.وی گفت: یادمان باشد که ۸۰ درصد خدمات سرپایی در تهران در بخش خصوصی انجام می‌شود و آنها هنوز جزء نقاط پرخلأ از نظر واکسیناسیون هستند.

او افزود: به هر حال به نظر می‌رسد که مهمترین راهبرد در شرایط فعلی و در آستانه شکل‌گیری خیز چهارم، استفاده از تمام ظرفیت‌های کشور به خصوص ظرفیت‌های وزارت خارجه، بانک مرکزی و دولت است که هرچه سریع‌تر باید از همه روش‌های متعارف موجود جهانی با توجه به کمبود واکسن استفاده کنند و به سرعت واکسن کرونا را وارد کنند.
رئیس ستاد کرونای کلانشهر تهران گفت: بعد از آن، بر اساس سند ملی اولویت بخشی واکسن امیدواریم شاهد واکسیناسیون سراسری در کشور باشیم.زالی در مورد شرایط تهران گفت: تهران الان شهر نارنجی است، اما متاسفانه با وجود ویروس جهش یافته تبدیل رنگ‌ها خیلی سریع‌تر از دوره‌ها و امواج قبلی پیش می‌رود، امروز اگر تهران را نارنجی تلقی می‌کنیم شاید در چند روز آینده به سرعت به شهر قرمز تبدیل شود.

وی افزود: به طور مثال شهر پردیس در استان تهران تا پریروز نارنجی بود و دیروز به سرعت قرمز شده است، یعنی بیست و چهار ساعت بیشتر طول نکشید، این اتفاق ممکن است برای شهرهای تهران و استان تهران هم پیش بیاید.
فرمانده عملیات مدیریت ستاد کرونا در کلانشهر تهران اضافه کرد: پیش‌بینی ما این است که در موج جدید بیماری، تبدیل رنگ‌های کشور با شتاب و سرعت بیشتری اتفاق بیفتد.
برچسب ها: واکسن کرونا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها