به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۵:۰۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۱/۱۵ ساعت ۲۰:۰۲
کد مطلب : ۲۶۴۳۴۲

درگیری خونین سربازان هند با مائوئیست‌ها

درگیری خونین سربازان هند با مائوئیست‌ها
گروه بین الملل: در درگیری میان شورشیان مائوئیست هند و نیروهای امنیتی در مناطق جنگلی و مرکزی این کشور دست‌کم ۲۲ مأمور پلیس کشته و ۳۰ تن دیگر مجروح شدند. بیش از ده تن از نیروهای امنیتی مفقود شده‌اند.
 آشوک جونجا، مقام ارشد پلیس منطقه  گفت نیروهای امنیتی در منطقه بیجاپور درایالت چهاتیسگاره، پس از آنکه یک جنگل را مورد بازرسی و تفتیش قرار داده بودند، به تله شورشیان مائوئیست افتادند که در کمین آنها بوده‌اند.این مقام ارشد امنیتی گفت که بیش از ده نفر از نیروهای امنیتی مفقود شده‌اند که تلاش برای یافتن آنها ادامه دارد. این مرگبارترین تله‌گذاری شورشیان از چهار سال پیش بدین سو است.شورشیان مائوئیست هند دهه‌ها است که به شکل مسلحانه در مناطق روستایی واقع در نواحی مرکزی و شرقی کشور علیه دولت حاکم می‌جنگند و خواستار حقوق بیشتر برای روستائیان بدون زمین هستند.در این درگیری شماری از شورشیان مسلح مائوئیست نیز کشته شده‌اند که تعداد آن مشخص نیست.
نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند از فداکاری نیروهای کشته شده امنیتی قدردانی کرد و آنها را "شهیدان دلیر" خواند و گفت "ازخودگذشتگی آنها هرگز فراموش نخواهد شد".آمیت شاه، وزیر کشور هند تصریح کرد که هند به مبارزه "علیه دشمنان صلح و ترقی" ادامه خواهد داد.
برچسب ها: هندوستان
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها