به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۳۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۱/۱۶ ساعت ۰۹:۱۵
کد مطلب : ۲۶۴۳۶۲

استقلالی‌ها الکی خودشان را به حاشیه می‌برند

استقلالی‌ها الکی خودشان را به حاشیه می‌برند
گروه ورزشی: در حالی که بازی تیم پرسپولیس با پدیده با نتیجه مساوی تمام شد و اگر استقلال مقابل پیکان برنده می‌شد فاصله امتیازی‌اش با تیم پرسپولیس به حداقل ممکن می‌رسید، اما استقلال نتوانست از شانس خود استفاده کرده و این تیم هم مقابل پیکان متوقف شد تا همچنان فاصله امتیازی‌اش مثل گذشته باشد. استقلال البته خیلی زود باید بازی با پیکان را به دست فراموشی سپرده و خودش را برای بازی‌های آسیایی آماده کند؛ بازی‌هایی که در ساعت عجیب (ساعت 12 شب) برگزار می‌شود و همین مسأله می‌تواند استقلال را در کشور غریب بشدت اذیت کند. در همین راستا با بهروز پرورش‌خواه همکلام شدیم؛ بازیکن سابق استقلال که اعتقاد دارد با تمام نقصان‌هایی که وجود دارد باید از کادر فنی استقلال حمایت کرد تا این تیم در فصل جاری به خواسته چندساله خود که همانا قهرمانی است، برسد.

استقلال می‌توانست با برد در بازی با پیکان فاصله امتیازی خود با پرسپولیس را به حداقل برساند، اما این تیم در بازی با پیکان خوب بازی نکرد و در نهایت به مساوی اکتفا کرد. نظرتان در خصوص این بازی و ناکام ماندن استقلال چیست؟
استقلالی‌ها تلاش کردند هرچند تلاش‌شان به اندازه‌ای نبود که بتوانند در این بازی برنده شوند. معتقدم بازی خوبی نبود.

چرا این بازی خوب از آب درنیامد؟
تیم پیکان بسته بازی می‌کند و استقلال برای باز کردن بازی نیاز داشت بازیکنانش دوندگی بیشتری داشته باشند و در حرکت‌های سرعتی حریف را جا بگذارند، اما بازیکنان استقلال نتوانستند در این کار موفق باشند و انگار بدن‌های آنها آماده این بازی نبود!

فصل پیش سه مهاجم استقلال در کورس آقای گلی بودند و در نهایت دیاباته آقای گل شد اما در فصل جاری هیچ‌کدام از این مهاجمان در جدول گلزنان نیستند و آمار گل‌های زده آنها ناامیدکننده است!
یکی از دلایل مهم در این زمینه این است که استقلالی‌ها خودشان را الکی به حاشیه می‌برند انگار استاد خودزنی هستند. بازیکنان استقلال حرفه‌ای عمل نمی‌کنند. بازیکن حرفه‌ای نمی‌گذارد با یک اعتراض و اشتباه به حاشیه برود و افت کند. زمان ما هم این مشکلات بود ولی بازیکنان فعلی استقلال با دست خودشان به حاشیه می‌روند و همین علت ناکامی آنهاست.

پس معتقدید مشکل اصلی، خودزنی خود استقلالی‌ها است.
درست است. بازیکن هم باید از نظر بدنی آماده باشد هم از نظر ذهنی. اگر از نظر ذهنی آماده نباشد به‌صورت خودکار موفق نمی‌شود. استقلال در بازی‌های آسیایی حضور دارد و این بازیکنان باید آماده این بازی‌ها شوند.

بازی‌های آسیایی استقلال ساعت 12 شب برگزار می‌شود. این نکته به تیم استقلال لطمه نمی‌زند؟
ما زمانی که بازی می‌کردیم به‌دلیل مشکلاتی که بود صبح به بازی‌ها می‌رسیدیم و بعدازظهر باید مقابل حریف بازی می‌کردیم. پس ساعت بازی دلیلی نمی‌شود که استقلال خوب بازی نکند، هرچند اعتقاد دارم استقلال در بازی‌های آسیایی خوب بازی می‌کند.

یکی از مشکلاتی که در مورد استقلال مطرح می‌شود این است که این تیم هافبک بازیساز ندارد. نظر شما در این خصوص چیست؟
من هم اعتقاد دارم استقلال از این مشکل رنج می‌برد. شما نگاه کنید در بازی با پیکان فورواردها برای اینکه توپ را بگیرند چقدر باید به عقب زمین برمی‌گشتند. نمی‌دانم چرا هافبک‌های باتجربه استقلال با اینکه سال‌ها است در استقلال هستند اینطور بازی می‌کنند.

همین نکات هواداران استقلال را نگران کرده و آنها اعتقاد دارند در فصل جاری هم این تیم برای رسیدن به سکوی قهرمانی به مشکل می‌خورد!
من معتقدم باید از استقلال حمایت شود. مشکل اصلی این تیم نبود ثبات مدیریتی است. اگر استقلال به ثبات در بحث مدیریتی برسد و همچنین کادر فنی استقلال نیز حاشیه امنیت داشته باشد در نهایت می‌تواند موفق شود.

پس شما نظرتان این است که باید از کادر فنی استقلال حمایت شود؟
بله، صددرصد. مربیان ایرانی شرایطی مشابه هم دارند و اگر قرار است با مربی ایرانی ادامه دهند باید از مجیدی حمایت شود مگر اینکه مربی خارجی بیاورند، مثل پرسپولیس که با مربی خارجی متحول شد و هنوز اسکلت همان تیم حفظ شده است.
مرجع : ایران ورزشی
برچسب ها: استقلال
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها