به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۱/۱۶ ساعت ۱۱:۱۹
کد مطلب : ۲۶۴۴۲۰

ولیعهد سابق اردن به ارتباط با بیگانه متهم شد

ولیعهد سابق اردن به ارتباط با بیگانه متهم شد
گروه بین الملل: دولت اردن، ولیعهد سابق این کشور را به "ارتباط با بیگانه" و "توطئه‌ برای بی‌ثبات کردن" اردن متهم کرد.
ایمن صفدی، معاون نخست‌وزیر و وزیر خارجه اردن در نشستی خبری درباره دستگیری‌ها و حبس خانگی شاهزاده حمزه بن حسین، ولیعهد سابق، گفت که اقدامات این افراد برای مدتی زیر نظر بوده و تحقیقات اولیه نشانی می‌دهد "فعالیت‌ها و تحرکات آنها به نقطه‌ای رسیده بود که مستقیما امنیت و ثبات کشور را تهدید می‌کرد."
 هم‌زمان با دستگیری تعدادی از مقام‌ها و افراد بانفوذ در اردن، رئیس ستاد ارتش به شاهزاده حمزه، برادر ناتنی ملک عبدالله، درباره به خطر انداختن "امنیت و ثبات" کشور هشدار داد.
ولیعهد سابق در پیامی ویدیویی از حبس خانگی خود خبر داد و اتهام‌ها علیه خود را رد کرد. او رهبران اردن را به فساد، بی‌لیاقتی و آزار و اذیت متهم کرد.
ایمن صفدی  با متهم کردن شاهزاده حمزه به ارتباط با یک کشور بیگانه مدعی شد که سرویس اطلاعاتی یک کشور خارجی با همسر ولیعهد سابق در ارتباط بوده تا برنامه خروج آنها از اردن با یک هواپیمای شخصی را سازماندهی کند. صفدی همچنین باسم عوض‌الله، وزیر سابق دارایی و از سیاستمداران بانفوذ اردن و همین‌طور حسن بن زید، از اعضای خاندان پادشاهی هاشمی را به همدستی با شاهزاده حمزه متهم کرد. این دو نفر به همراه بیش از ده مقام و چهره شناخته‌شده دیگر  بازداشت شدند.
معاون نخست‌وزیر اردن ولیعهد سابق را به "تلاش برای تحریک عناصر مختلف در میان قبایل اردن با هدف آسیب زدن به ثبات پادشاهی" متهم کرده است. پیشتر گزارش شده بود که حبس خانگی شاهزاده حمزه با دیدار او با رهبران بعضی قبایل و تلاش برای کسب حمایت آنها مرتبط بوده است.معاون نخست‌وزیر اردن گفت اکنون اوضاع تحت کنترل دولت است.

 
برچسب ها: اردن
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها