کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سخت‌گیری برای ملی‌پوشان والیبال

16 فروردين 1400 ساعت 11:56


گروه ورزشی: ملی پوشان والیبال در صورت نقض پروتکل‌های بهداشتی با خطر خط خوردن از اردوهای تیم ملی مواجه خواهند شد.سیامک افروزی  درباره پروتکل‌های بهداشتی اردوهای تیم ملی والیبال گفت: پروتکل استانداردی که در تیم‌های بزرگ دنیا انجام می‌شود و طبق نظر سازمان بهداشت جهانی و وزارت بهداشت کشور است در اردوهای ملی والیبال رعایت می‌شود. ابتدای ورود به اردو، ملی پوشان باید دو تست منفی PCR داشته باشند.

پزشک تیم ملی والیبال ادامه داد: در تست نخست، پوریا یلی و علی اصغر مجرد مثبت بودند که به قرنطینه رفتند. برای کاهش خطا حتماً باید تست دوم هم داشته باشیم که در تست دوم حضرت پور، صالحی و فیاضی نیز مثبت شدند. پس از انجام دو تست بازیکنانی که تست آنها منفی بودند وارد اردو شدند.

وی تاکید کرد: ۵ بازیکنی که تست آنها مثبت بود بدون ورود به اردو قرنطینه شدند. بازیکنانی که علاوه بر تست مثبت دارای علائم نیز هستند باید دو هفته و بازیکنان بدون علائم ۱۰ روز باید در قرنطینه باشند. که بین این نفرات فقط حضرت پور دارای علائم بود.افروزی درباره وضعیت پیمان اکبری نیز گفت: تست اولیه اکبری منفی بود اما تست دوم مثبت شد. چون ملاک تست مثبت است بنابراین اکبری نیز باید به قرنطینه برود. اکبری نیز بدون علائم بود و باید ۱۰ روز قرنطینه شود.

پزشک تیم ملی والیبال درباره نحوه اردوهای ملی گفت: برخی از بازیکنان که در تهران دارای منزل نباشند در اردوها حضور دارند و بقیه رفت و آمد دارند. قرنطینه را انجام ندادیم چرا که تیم ملی در ایتالیا و رقابت‌های لیگ ملت‌ها باید یک ماه قرنطینه باشد و سپس در المپیک حاضر شود، به همین دلیل اگر بخواهیم اردوهای ملی را نیز قرنطینه کنیم از نظر روحی و روانی تاثیر گذار است. بنابراین اردوها شبانه روزی نیست. ملی پوشان به خوبی تفهیم شده‌اند و مراقب رفت و آمدها و ارتباطات هستند. اگر رعایت نکنند سرپرست تیم ملی با آنها برخورد خواهد کرد. چرا که ملی پوشان به خوبی می‌دانند اگر پای پرواز تست یکی از آنها مثبت شود یعنی از دست رفتن مسابقات به همین دلیل اهمیت موضوع را به خوبی درک کرده‌اند.

افروزی در پاسخ به این سوال که اعتماد به بازیکنان ریسک ابتلا را افزایش نمی‌دهد؟ گفت: ۵-۴ نفر از بزرگان تیم به صورت شبانه روزی در اردو حضور ندارند که جای نگرانی نیست و شرایط را درک کرده‌اند. ضمن اینکه هر یک هفته تست انجام می‌شود و در تست اولیه همه چیز مشخص خواهد شد که آیا رعایت می‌کنند یا خیر.پزشک تیم ملی در پاسخ به این سوال که جریمه‌های در نظر گرفته شده چیست؟ گفت: جریمه‌های سنگینی در نظر گرفته‌ایم. اگر تست هر یک از بازیکنان دو تا سه بار مثبت شود از اردوی ملی خط خواهند خورد.


کد مطلب: 264443

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/264443/سخت-گیری-ملی-پوشان-والیبال

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir