به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۱/۱۶ ساعت ۱۲:۴۶
کد مطلب : ۲۶۴۴۶۶

مجلس به ستاد انتخاباتی تبدیل شده است

مجلس به ستاد انتخاباتی تبدیل شده است
گروه سیاسی: یك فعال سیاسی  تاکید کرد: مجلس به ستادی انتخاباتی تبدیل شده است و بیش از آنکه به وظایف نمایندگی خود بپردازند فتح پاستور را هدف قرار داده‌اند.
داریوش قنبری، درباره مشکلات کشور در قرنی که گذشت، بیان کرد: یکی از مشکلاتی که در کشور ما وجود دارد و در سالی که گذشت با شدت بیشتری خود را نشان داد اختلافات بین دو قوه مقننه و مجریه است. باتوجه به انتخابات سال ۹۸ و مشارکت حداقلی مردم در انتخابات، مجلس جدیدی که شکل گرفت همسو با دولت نبود و از جنبه‌های مختلفی تفکر و اندیشه مجلس در تقابل با دولت بود و چالش‌های فراوانی برای دولت ایجاد شد. در مدت کمی رهبری چند بار به مجلس تذکر دادند و از لحاظ تذکراتی که مجلس گرفته می توان گفت مجلسی استثنایی بود. نقش رهبری در تنظیم روابط بین قوا اهمیت دارد و چند بار رهبری برای اصلاح این روابط ورود کردند این یکی از مشکلات کشور در سال گذشته بود و این تقابل در مسائل مهم کشور از جمله مسائل هسته ای و دادن پالس های گوناگون به‌ طرف های مقابل خود را نشان داد که این می تواند، خطر آفرین باشد. رهبری نیز بر این نکته تاکید و گفتند در خصوص مسائل هسته‌ای نباید پالس‌های متفاوتی به خارج از کشور ارسال شود و چند دستگی در داخل کشور را نشان دهد.
او تاکید کرد: تا مجلس و دولت کنونی هستند این مشکلات به نظر قابل حل نیست. مجلس به ستادی انتخاباتی تبدیل شده است و بیش از آنکه به وظایف نمایندگی خود بپردازند فتح پاستور را هدف قرار داده اند. مشکلی که مجلس برای فتح پاستور دارد نداشتن پشتوانه مردمی است چون همین مجلس در کل با مشارکتی ۴۰ درصد ایجاد شده و نمایندگان با اکثریت ۲۰ درصد وارد مجلس می‌شوند و اگر فردی 20 درصد آرا داشته باشد، وارد مجلس می شود. از این رو مجلسی ها فضای ایجاد یاس را در پیش گرفته‌اند تا فضای یاس ایجاد کنند و با مشارکت حداقلی وارد پاستور شوند و در دولت آینده همفکران خود را داشته باشند.
این فعال سیاسی درباره راه برون رفت از این وضعیت بیان کرد: اولویت من ابتدا اصلاح نوعی نگاه شبهه کمونیستی در مجلس خواهد بود. نگاهی که ایجاد شده و قوانینی را که مجلس به تصویب رسانده موجب یاس و ناامیدی در سرمایه گذاران داخلی شده و آنها را از کشور فراری می دهد. سیاست های توزیعی زمانی می تواند درست باشد که ابتدا تولیدی وجود داشته باشد و توزیع بر مبنای آن تولید باشد وگرنه توزیع فقر معنایی ندارد و مجلس ما این راه خطر آفرین را در پیش گرفته است. رهبری شعار سال را بر مبنای تولید نهادند ولی جهت گیری مجلس در این مسیر نبود.



 
برچسب ها: مجلس
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها