کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مأموریت سخت شاگردان بنا در قزاقستان

16 فروردين 1400 ساعت 13:11


گروه ورزشی: کشتی فرنگی ایران موفق شد در رقابت‌های جهانی ۲۰۱۹ قزاقستان سه سهمیه المپیک را توسط علیرضا نجاتی، محمدعلی گرایی و امیر قاسمی منجزی در اوزان ۶۰، ۷۷ و ۱۳۰ کیلوگرم کسب کند. با این وجود هنوز سه سهمیه دیگر باقی مانده تا شاگردان محمد بنا با ترکیبی کامل (۶ ملی پوش) راهی المپیک شوند.
بر این اساس شاگردان محمد بنا بامداد روز ۱۷ فروردین ماه برای حضور در رقابت‌های گزینشی المپیک راهی کشور قزاقستان می‌شوند تا طبق برنامه از ظهر روز جمعه ۲۰ فروردین به میدان بروند.

محمد بنا سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در واپسین روزهای اردوی آماده سازی نفرات اعزامی به قزاقستان در تشریح وضعیت ملی پوشان گفت: باید پذیرفت که نسل کشتی گیران عوض شده و هم اکنون به غیر از چند کشتی‌گیر قدیمی و باتجربه از نسل قدیم، بیشتر بچه‌های اردو جوان هستند. در واقع میانگین سنی مدعیان کنونی، زیر ۲۳ سال است و همین موضوع ما را به آینده امیدوارتر می‌کند.وی در خصوص پیش بینی از نتایج رقابتهای گزینشی و کسب سهمیه‌های باقیمانده المپیک گفت: نه می‌توان بگویم که کار ما بسیار سخت است و نه می‌توان آن‌را آسان و ساده خواند. به هر حال با توجه به قابلیت بچه‌ها در میادین آسیایی و نتایج خوبی که در این سال‌ها در سطح این قاره کسب کرده‌اند، می‌توان گفت کشتی گیران انتخاب شده از بهترین‌های ما برای حضور در گزینشی المپیک هستند.

از سوی دیگر سه ملی پوش فرنگی کار ایران برای حضور در رقابتهای گزینشی هم امید فراوانی به کسب سهمیه‌های باقیمانده دارد.حسین نوری به عنوان یکی از باتجربه‌ترین نفرات اعزامی کشورمان که قرار است در وزن ۸۷ کیلوگرم به میدان برود در آستانه پایان اردوی آماده سازی گفت: اردوهای پرفشار و خوبی پشت سر گذاشتیم و با توجه به برنامه ریزی منظم کادر فنی توانستیم از لحاظ شرایط بدنی به نقطه امیدوارکننده و خوبی برسیم.
محمدهادی ساروی ملی پوش وزن ۹۷ کیلوگرم کشتی فرنگی ایران هم با توجه به مسئولیت سنگینش برای کسب سهمیه المپیک در قزاقستان گفت: با توجه به آغاز اردوها بعد از بحران کرونا و محدودیت‌های بهداشتی، شرایط بدنی بچه‌ها به شرایط مناسبی رسید. هم اکنون نیز بعد از چندین اردو، رفته رفته روزهای پایانی آماده سازی را پشت سر می‌گذاریم و برای اعزام آماده می‌شویم. فقط امیدوارم بتوانم در قزاقستان کار را یکسره کنم و سهمیه این وزن را بدست آورم.

محمدرضا گرایی ملی پوش اعزامی ایران در وزن ۶۷ کیلوگرم هم در حاشیه اردوی تیم ملی و پیش از اعزام به گزینشی المپیک گفت: من در دو سال گذشته در وزن ۷۲ کیلو کشتی می‌گرفتم و با تصمیم کادر فنی به وزن ۶۷ کیلوگرم آمدم. در مجموع می‌توانم بگویم که تجربه خوبی در این وزن دارم. البته کار ما در گزینشی المپیک سخت است چراکه اکثر مدعیان آسیایی هنوز سهمیه المپیک نگرفته‌اند. آنها انگیزه و آمادگی بالایی دارند و ما هم باید تلاش کنیم به نتیجه ایده آل دست یابیم.رقابت‌های گزینشی المپیک در قاره آسیا برای مشخص شدن ۳۶ سهمیه کشتی فرنگی، زنان و آزاد طی روزهای ۲۰ تا ۲۲ فروردین ماه در شهر آلماتی قزاقستان برگزار می‌شود که برنامه این مسابقات به شرح زیر است:

پنج شنبه ۱۹ فروردین:
ساعت ۱۷ تا ۱۸: قرعه کشی تمامی رشته‌ها
جمعه ۲۰ فروردین:
ساعت ۸:۳۰ تا ۹: وزن کشی تمامی اوزان فرنگی
ساعت ۱۱ تا ۱۳: مسابقات مقدماتی تمامی اوزان فرنگی
ساعت ۱۸ تا ۲۱: مسابقات فینال تمامی اوزان فرنگی
یکشنبه ۲۲ فروردین:
ساعت ۸ تا ۸:۳۰: وزن کشی تمامی اوزان آزاد
ساعت ۱۰:۳۰ تا ۱۳: مسابقات مقدماتی تمامی اوزان آزاد
ساعت ۱۸ تا ۲۱: مسابقات فینال تمامی اوزان آزاد
نفرات راه یافته به دیدار فینال این رقابت‌ها سهمیه المپیک ۲۰۲۱ توکیو را کسب خواهند کرد.
اختلاف ساعت قزاقستان با ایران ۹۰ دقیقه است به طوری که ساعت ۱۱ به وقت قزاقستان، ۹:۳۰ به وقت ایران است.


کد مطلب: 264470

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/264470/مأموریت-سخت-شاگردان-بنا-قزاقستان

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir