کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مکمل غذایی جادویی برای مقابله با سرماخوردگی

16 فروردين 1400 ساعت 13:38


گروه علمی: مصرف ریزمغذی‌ها برای سلامت بدن و مقابله با بیماری‌های مختلف ضروری است. مکمل‌های غذایی امروزه به طور گسترده از سوی افراد مورد استفاده قرار می‌گیرد. بدن در کنار نیاز به پروتئین و انرژی، برای کارکرد مناسب به ریزمغذی‌های متفاوتی نیازمند است.یکی از این مکمل‌های غذایی، روی است. عنصر روی برای سلامت سیستم ایمنی بدن ضروری است. دانشمندان می‌گویند مصرف مکمل غذایی حاوی روی می‌تواند به مقابله با سرماخوردگی، اسهال و کاهش خطر ابتلا به دیابت کمک کند.
 

کاهش خطر ابتلا به دیابت
انجمن دیابت انگلیس اعلام کرد: زمانی که سطح قند خون بالا باشد، همانند عنصر منیزیم، روی نیز از راه ادرار دفع می‌شود. در نتیجه افرادی که دیابت دارند نسبت به افراد سالم دارای سطح پایینی از روی هستند.روی در واقع به تولید و ترشح انسولین که کاهش دهنده قند خون است کمک می‌کند و در صورتی که افراد دیابتی از کمبود آن رنج ببرند، پزشک برای آن‌ها مکمل‌های حاوی روی تجویز می‌کند. تحقیقات جدید تاثیر فعال عنصر روی بر کارکرد انسولین را اثبات کرده است.

محافظت در برابر سرماخوردگی
دکتر یان تولبرگ، مدیر موسسه سلامت یو سی می‌گوید: تحقیقات نشان داده است مصرف خوراکی روی می‌تواند به محافظت بدن در برابر سرماخوردگی کمک کند. افراد زمانی که نخستین علائم سرماخوردگی مانند خارش گلو را مشاهده کردند بهتر است مصرف مکمل روی را آغاز کنند.

کمک به رفع اسهال
محققان آمریکایی پیشتر اقدام به پژوهش درباره تاثیر مصرف روی بر بیماری اسهال کردند. شواهد حاکی از آن بود که مصرف عنصر روی به ویژه در کودکان مبتلا به اسهال می‌تواند بسیار کارآمد و موثر باشد.همچنین تحقیقات دیگر نشان داده است مصرف روی به همراه دارو‌های مرتبط با اسهال می‌تواند طول این بیماری و شدت آن را کاهش دهد.سازمان جهانی بهداشت و یونیسف توصیه دارند کودکان مبتلا به اسهال شدید به مدت ۱۰ تا ۱۴ روز اقدام به مصرف روزانه ۲۰ میلی گرم مکمل روی کنند. همچنین نوزادان زیر ۶ ماه نیز در صورت ابتلا به اسهال می‌توانند روزانه ۱۰ میلی گرم روی مصرف کنند.


کد مطلب: 264485

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/264485/مکمل-غذایی-جادویی-مقابله-سرماخوردگی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir