به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۱/۱۶ ساعت ۱۶:۱۹
کد مطلب : ۲۶۴۵۱۲

یونان در انتظار بازگشت گردشگران

یونان در انتظار بازگشت گردشگران
گروه فرهنگی«آکروپولیس» اخیرا بعد از ماه‌ها تعطیلی بار دیگر به روی بازدیدکنندگان باز شده است؛ هرچند در روزهای بهاری که این مکان معمولا مملو از گردشگران است در شرایط کنونی فقط تعداد کمی از بازدیدکنندگان داخلی از آن دیدن می‌کنند.به گزارش ایسنا، در سراسر اروپا مردم در انتظار مشخص شدن وضعیت سفرهای خارجی در تعطیلات تابستانی هستند؛ در حال حاضر بسیاری از کشورها این سفرها را ممنوع یا مردم را از سفر رفتن دلسرد کرده‌اند. برای مثال در برخی از این کشورها مسافران بازگشتی باید مدتی را در قرنطینه سپری کنند.
 
یونان یکی از کشورهایی است که به شدت به صنعت گردشگری وابسته است و به دنبال راهی برای بازگرداندن مسافران خارجی است که واکسینه شده‌اند و یا نتیجه منفی آزمایش کرونا را ارائه می‌کنند. با توجه به این‌که آمار ابتلا به ویروس کرونا همچنان در بسیاری از نقاط اروپا روند افزایشی دارد وضعیت گردشگری یونان نیز نامشخص است.در شرایط عادی، ماه آوریل آغاز فصل گردشگری برای قایق‌داران آتنی است اما این روند هم به دلیل همه‌گیری کرونا با وقفه مواجه شده است.یونان امیدوار است بتواند از اواسط «می» میزبان مسافران باشد اما مشخص نیست در آن زمان چه تعدادی از کشورها امکان سفر برای شهروندان‌شان را فراهم کنند.

درحالی که به نظر می‌رسد آمار ابتلا به ویروس کرونا در بریتانیا رو به کاهش است، بسیاری از نقاط اروپا با افزایش آمار مبتلایان به این ویروس مواجه هستند. محدودیت‌های کرونایی سختگیرانه‌ای همچنان در یونان درحال اجرا است. در  مرکز «آتن» رستوران‌ها و سوغاتی‌فروشی‌ها همچنان تعطیل هستند.ادامه این شرایط ناامیدی شهروندان این منطقه را به دنبال داشته است چراکه صنعت گردشگری در یونان حدود یک‌پنجم اقتصاد این کشور را در برگرفته است.
یونان قصد دارد تمام کارکنان بخش گردشگری را تا تابستان واکسینه کند و از اجرای طرح ارائه گواهی یا گذرنامه واکسن برای راه دادن گردشگران خارجی به کشور نیز استقبال کرده است.اتحادیه اروپا نیز مذاکره درباره صدور یک گذرنامه دیجیتالی را که نشان‌دهنده وضعیت واکسینه‌شدن، نتیجه آزمایش کرونا و آنتی‌بادی این ویروس است آغاز کرده است.
:
برچسب ها: یونان گردشگری
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها