کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

محاکمه نتانیاهو همزمان با رایزنی تشکیل دولت

16 فروردين 1400 ساعت 16:35


 گروه بین الملل: دادگاه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل  در حالی از سر گرفته شد که همزمان رایزنی‌ها برای تشکیل کابینه جدید این کشور آغاز شده است.
قضات رسیدگی کننده به پرونده فساد و تخلفات مالی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر ۷۱ ساله اسرائیل را به دادگاه بیت‌المقدس احضار کرده‌اند.در این جلسه که در ادامه نشست قبلی در ابتدای ماه فوریه برگزار می‌شود علاوه بر استماع شهود، اظهارات مقدماتی دادستان‌ها در خصوص این پرونده مطرح خواهد شد؛ این جلسه در واقع مرحله‌ای تازه از روند رسیدگی به اتهامات بنیامین نتانیاهو است که به عنوان اولین نخست وزیر تاریخ اسرائیل پیش از ترک قدرت محاکمه می‌شود. نتانیاهو قرار است بر اساس سه اتهام مشخص در پرونده یعنی فساد، کلاهبرداری و سوءاستفاده از اعتماد عمومی تحت محاکمه قرار گیرد.این در حالیست که نخست وزیر اسرائیل تا کنون کلیه اتهامات را رد و آن‌را «دسیسه رقبای سیاسی» خود توصیف کرده است.
نتانیاهو که  برای شرکت در جلسه محاکمه‌اش وارد دادگاه شد در حالی به اظهارات دادستان اصلی پرونده گوش فراخواهد داد که همزمان چند کیلومتر آنطرف‌تر از دادگاه، رووین ریولین،‌ رئیس جمهوری اسرائیل رایزنی با روسای احزاب پارلمانی برای تشکیل دولت آینده این کشور را آغاز کرده است؛ گفتگوهایی که برای آینده سیاسی بنیامین نتانیاهو بسیار مهم و تعیین کننده خواهد بود.
تشکیل دولت در اسرائیل پس از برگزاری چهارمین انتخابات پارلمانی طی دو سال گذشته همچنان به دلیل نتیجه انتخابات اخیر و تداوم بن‌بست سیاسی موجود در این کشور در هاله‌ای از ابهام وجود دارد.لیکود، حزب راستگرای اسرائیل به ریاست بنیامین نتانیاهو در انتخابات پارلمانی ۲۳ مارس ۳۰ کرسی از ۱۲۰ کرسی کنست را از آن خود کرد که برای تشکیل دولت کافی نیست.

 


کد مطلب: 264519

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/264519/محاکمه-نتانیاهو-همزمان-رایزنی-تشکیل-دولت

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir