به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۰۸:۴۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۱/۱۷ ساعت ۱۰:۲۷
کد مطلب : ۲۶۴۶۱۵

چگونه میزبان بدی برای ویروس کرونا باشیم؟

چگونه میزبان بدی برای ویروس کرونا باشیم؟
گروه جامعه: متخصص بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: تنها استفاده از تجهیزاتی مانند ماسک کافی نیست بلکه آنچه مهم است استفاده درست از ماسک است و همچنین با استفاده درست می‌توانیم میزبان کمتری برای ویروس کرونا فراهم کنیم. زهره آذرکاربا اشاره به اینکه علائم بیماری کرونا تفاوتی نکرده و تمام گروه‌های سنی در معرض خطر این بیماری قرار دارند، افزود: هرکسی که دچار علائم سرماخورگی باشد باید حتما به کرونا فکر کند.
 
این متخصص بیماری‌های عفونی اظهارکرد: لازم است افراد از زمانی که بیماران علائم خفیفی دارند، در خانه بمانند، استراحت کنند و در صورتی که بیماری بعد از ۱۴ روز بهبود پیدا نکرد یا علائم شدیدتری ظاهر شد، بلافاصله به پزشک مراجعه کنند.آذرکار با اشاره به راهکارهای جلوگیری از مبتلا شدن، بیان کرد: استفاده از عینک مانند شیلد از پاشیدن ترشحات عفونی به چشم‌ها و مخاط جلوگیری می‌کند و بنابراین افرادی که عینک دارند کمتر دچار بیماری کرونا می‌شوند.

وی اظهار کرد: ویروس برای زنده ماندن دنبال میزبان می‌گردد و بنابراین دوست دارد وارد بدن انسان شود و در این راه مجاری تنفسی، دستگاه گوارش و چشم‌ها مناطق ورودی ویروس هستند.آذرکار بیان کرد: فردی که از تجهیزاتی چون شیلد و ماسک استفاده می‌کند کمتر در معرض ورود ویروس به بدنش قرار می‌گیرد. وی با بیان اینکه توصیه می‌شود مرتبا دست‌ها به مدت ۲۰ ثانیه یا بیشتر را شسته و از تماس دست با چشم هایمان خودداری کنیم چراکه این مهم‌ترین راه ورود ویروس است، تصریح کرد: عینک و شیلد هم می‌تواند مانع ورود ویروس شود و هم مانعی برای تماس دست‌ها با چشم است که در نتیجه انتقال ویروس را به حداقل می‌رساند.

این متخصص عفونی بیان کرد: نکته دیگر نحوه استفاده از ماسک است که باید حتما ماسک به صورت کامل در قسمت بینی مماس با صورت شود و راهی برای نفوذ ویروس نداشته باشد.آذرکاربا اشاره به پیک چهارم و الزام افزایش رعایت پروتکل‌ها، خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش بیماران احتمال موج چهارم وجود دارد و همه آنچه در مورد رعایت پروتکل‌های بهداشتی قرنطینه بیماران و پرهیز از دورهمی که همواره به آن اشاره شده باید با دقت و شدت بیشتر رعایت شود.
برچسب ها: ویروس کرونا
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها