کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بازی‌های المپیک توکیو برگزار می‌شود؟

17 فروردين 1400 ساعت 10:51


گروه ورزشی: براساس گزارشات منتشر شده به نظر می‌رسد المپیک توکیو بیش از ارزش خود باعث دردسر شود.
بازی‌های المپیک توکیو که دوباره برنامه‌ریزی شده، ممکن است با اعمال محدودیت‌هایی ادامه یابد، با این حال برخی برای لغو آنها تحت فشار هستند.با توجه به شیوع ویروس کرونا این صحبت‌ها مطرح شده آیا با این شرایط بازی‌های المپیک توکیو طبق برنامه‌ریزی تابستان برگزار خواهد شد یا خیر؟این رویداد که به طور رسمی با وجود یکسال تعویق المپیک ۲۰۲۰ نامیده می‌شود از اوایل فروردین مشعل را روشن کرد. در طول ۱۰۰ روز آینده قرار است ۱۰ هزار حمل کننده مشعل را در سرتاسر ژاپن عبور دهند.

با این حال، برخی از کارشناسان نگران هستند که بازی‌های برنامه ریزی شده دقیقاً با همان موانعی روبرو شود که بهار سال گذشته این رویداد را به تعویق انداخت.دولت ژاپن و کمیته بین المللی المپیک (IOC) اعلام کرده‌اند که آنها قصد دارند بازی‌های 2020 را تابستان امسال برگزار کنند و در صورت لزوم برای اطمینان از ایمنی، اصلاحاتی را انجام خواهند داد این در حالیست که نظرسنجی‌های صورت گرفته در ژاپن نشان می‌دهد ۸۰ درصد شهروندان این کشور خواستار لغو یا تعویق دوباره بازی‌های المپیک و پارالمپیک هستند.

براساس گزارش یاهو نیوز، کسانی که خواستار لغو بازی‌ها هستند معتقدند که این رویداد می‌تواند یک رویداد "پخش کننده جهانی تیروس" باشد. از طرف دیگر کسانی که برای پیشبرد این رویداد تلاش می‌کنند، اعتقاد دارند لغو به معنای درآمد میلیاردی از دست رفته است که می‌تواند تأثیر منفی بر اقتصاد ژاپن داشته باشد.این المپیک تغییرات زیادی نسبت به بازی‌های قبلی دارد؛ تماساگران خارجی اجازه حضور نخواهند داشت، همه باید از ماسک استفاده کنند، ورزشکاران اجازه ارتباط با ورزشکاران سایر کشورها را نخواهند داشت، نیازی به واکسیناسیون نخواهد بود و ...
با این شرایط به نظر می‌رسد المپیک بیش از ارزش خود باعث دردسر شود.


کد مطلب: 264630

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/264630/بازی-های-المپیک-توکیو-برگزار-می-شود

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir