کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تجهیز اسرائیل به هواپیمای جاسوسی

17 فروردين 1400 ساعت 11:38


گروه بین الملل:  فرمانده نیروی هوایی اسرائیل،  خبر داد که ارتش این کشور به نوع جدیدی از هواپیمای فوق پیشرفته جاسوسی مجهز شده است.
ژنرال عامیکام نورکین گفت: هواپیمای «اورون»، «توان برتری اسرائیل» در آسمان خاورمیانه برای تجسس را «تضمین» می‌کند.سخنگوی ارتش اسرائیل نیز  در بیانیه‌ای گفت: با بهره‌‎گیری از توانایی‌های این هواپیما شاخه‌های مختلف ارتش قادر به حفظ برتری اطلاعاتی در برابر چالش‌های کنونی منطقه خواهند بود.
نشریه اسرائیل هیوم می‌نویسد، تحویل نخستین نوع از این هواپیما به یکی از پایگاه‌های نیروی هوایی در صحرای نگب در جنوب اسرائیل، با اوج‌گیری تلاش‌های اطلاعاتی اسرائیل در رویارویی با ایران در منطقه همزمان شده است.سایت اسرائیلی وای نت نیز نوشته است که توان این نوع هواپیما «هیولامانند» خواهد بود «زیرا به طور هم‌زمان می‌تواند اهداف متعدد را تعقیب کند».
 «اورون» می‎‌تواند سوریه، لبنان و باریکه غزه را رصد کند؛ شلیک احتمالی راکت و موشک از سوی «دشمنان» را تعقیب کرده و همزمان اطلاعات مورد نیاز از اهداف راهبردی در دوردست را ثبت کند.هواپیمای «اورون» از نوع جی-۵۵۰ آمریکایی است که ارتش اسرائیل سامانه‌های مورد نیاز راداری و سیستم‌های اطلاعاتی پیشرفته خود را در آن مستقر کرده است. به زودی بر شمار این نوع هواپیماها که صنایع نظامی و هوایی به ارتش تحویل خواهند داد، افزوده می‌شود.ارتش اسرائیل در رصد اطلاعاتی، کشورهای هم‌مرز با خود را «دایره اول»، کشورهای دور از مرز در منطقه را «دایره دوم» و ایران را «دایره سوم» و تهدید اصلی می‌داند.فرمانده نیروی هوایی اسرائیل  در آیین رونمایی از «اورون» گفت که در میان کشورهای «دایره دوم»، یمن از ظرفیت مبدل شدن به تهدیدی مستقیم علیه اسرائیل برخوردار است. اشاره ژنرال نورکین ظاهرا به توان راکتی نیروهای حوثی  در یمن است.تال کالمن، فرمانده «دایره سوم» نیز هفته گذشته در مصاحبه با اسرائیل هیوم، مدعی شد که اسرائیل «از توان نابودی کامل سایت‌های اتمی ایران» برخوردار است.


 


کد مطلب: 264652

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/264652/تجهیز-اسرائیل-هواپیمای-جاسوسی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir