به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۱/۱۷ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب : ۲۶۴۶۶۵

مردم در نوروز چه مقدار خون اهدا کردند

مردم در نوروز چه مقدار خون اهدا کردند
گروه جامعه: سخنگوی سازمان انتقال خون ایران، به تشریح وضعیت اهدای پلاسمای بهبود یافتگان کرونا پرداخت.
بشیر حاجی بیگی، گفت: از ابتدای اردیبهشت ۱۳۹۹ تا ۱۴ فروردین ۱۴۰۰، تعداد ۱۸ هزار و ۲۱۹ نفر از بهبود یافتگان کرونایی جهت اهدای پلاسما به مراکز انتقال خون در سراسر کشور مراجعه کرده‌اند.وی افزود: از این تعداد، ۱۵ هزار و ۳۹ واحد پلاسما به شکرانه سلامتی اهدا شده است.حاجی بیگی با اعلام این مطلب که بیشترین میزان اهدای پلاسمای بهبود یافتگان کرونایی مربوط به استان‌های تهران، آذربایجان غربی، یزد و خوزستان بوده است، به تشریح وضعیت اهدای خون در ایام نوروز پرداخت و گفت: بیشترین میزان اهدای خون در ایام نوروز نیز متعلق به استان‌های تهران، فارس و خراسان رضوی بوده است.

سخنگوی سازمان انتقال خون ایران افزود: ۳۱ درصد از خون‌های اهدایی در ایام نوروز مربوط به این سه استان بوده است.حاجی بیگی به آمار اهدای خون در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: از یکم تا سیزدهم فروردین ۱۴۰۰، ۶۳ هزار و ۹۷۶ نفر در سراسر کشور برای اهدای خون به مراکز انتقال خون مراجعه کرده‌اند که از این تعداد، ۵۲ هزار و ۷۸۲ واحد خون اهدا شده است.وی افزود: از مجموع مراجعان نوروزی، ۶۶۶۹ نفر برای اولین بار بوده است که خون اهدا کرده‌اند.
سخنگوی سازمان انتقال خون ایران گفت: ۹۶ درصد خون‌های اهدایی سهم آقایان و ۴ درصد نیز سهم بانوان کشور بوده است.حاجی بیگی ادامه داد: در ایام نوروز نزدیک به ۹۱ هزار واحد خون و فرآورده‌های خونی شامل گلبول قرمز فشرده شده، پلاکت و پلاسما در بین مراکز درمانی و بیمارستانی کشور توزیع شده است.وی افزود: بیشترین میزان اهدای خون و فرآورده‌های خونی نیز سهم تهران، خراسان رضوی، فارس و اصفهان بوده است.
برچسب ها: اهدای خون
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها