به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۱/۱۷ ساعت ۱۵:۲۷
کد مطلب : ۲۶۴۷۲۳

کریمی‌قدوسی رکورددار سخنان عجیب و غریب

کریمی‌قدوسی رکورددار سخنان عجیب و غریب
گروه سیاسی: روزنامه شرق نوشت: نخستین تکذیبیه علیه کریمی‌قدوسی- رکورددار سخنان عجیب و غریب - در سال جدید از آن کمال خرازی شد.
چهره اصولگرایی که به آقای تکذیبیه معروف شده است تا امروز حداقل 18 ادعایش رسما تکذیب و رد شده است. این نماینده مجلس یازدهم عادت دارد علیه مخالفان و منتقدان سیاسی‌اش از جناح اصلاح‌طلب و دولتی‌ها ادعاهای عجیب مطرح کند اما آش را آن‌قدر شور کرد که دفعه قبل سخنانش از سوی هم‌جناحی‌هایش هم رد شد. حتی سپاه هم یک بار گفته‌های او را تکذیب کرد. او با این توشه پروپیمان از تکذیب، سه دوره نماینده مجلس بود!
جواد کریمی‌قدوسی اخیرا مدعی شده بود که سفیر انگلیس در سازمان ملل سخنانی مداخله‌جویانه درباره اصول نظام جمهوری اسلامی به عنوان ریشه مشکلات غرب با ایران به کمال خرازی ابراز کرده است، اما کمال خرازی دیروز گفت: اساسا چنین گفت‌وگویی وجود نداشته و این داستان ساختگی است. خرازی ادامه داد: شکی نیست که آنها با نظام جمهوری اسلامی و بالاتر از همه با استقلال و اقتدار ایران مشکل دارند، ولی اگر چنین گفت‌وگویی اتفاق افتاده بود، مسلما پاسخ قاطع و دندان‌شکنی به او داده می‌شد.
کریمی‌قدوسی موارد ریزودرشتی از حرف‌های عجیب ‌و غریب در اتهام‌زنی به دیگران در کارنامه‌اش دارد که همگی آنها از سوی متهم‌شدگان تکذیب شده است؛ اما برای نخستین‌بار آذرماه گذشته جریانی نزدیک به خود او، اقدام به رد گفته‌هایش می‌کند. رجانیوز، رسانه نزدیک به جبهه پایداری، در کانال تلگرامی‌اش نوشت: «محتوای توییت [کریمی‌قدوسی] از سوی منابع رجانیوز تکذیب شد» و از کریمی‌قدوسی هم انتقاد کرده بود که: «شایسته است شخصیت‌ها و رسانه‌ها در چنین مواقعی در انتشار محتواهایشان دقت بیشتری داشته باشند».
ساعتی پس از ترور محسن فخری‌زاده، جواد کریمی‌قدوسی، نماینده اصولگرای مجلس، در توییتر خود مدعی شد: «با اصرار دشمن و تأکید حسن روحانی، محسن‌ فخری‌زاده با آمانو، مدیر کل پیشین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ملاقات کرده است». خبرگزاری خانه ملت نیز اقدام به بازنشر این توییت کرده بود. اگر برای امثال جبهه پایداری، رجانیوز و... ادعای کریمی‌قدوسی عجیب است و تازگی دارد، برای دولتی‌ها و اصلاح‌طلبان اصلا عجیب نیست.
تا اینجا تقریبا 18 ادعای مربوط به او را «شرق» احصا کرده که از سوی دیگران تکذیب شده‌اند؛ اما به احتمال زیاد تعداد واقعی بیشتر از این موارد است.
۱- تکذیب ادعا درباره دستگیری جاسوس در تیم مذاکره‌کننده از سوی وزارت امور خارجه.
۲- تکذیب ادعا مبنی بر «اعلام برائت انصاری از فتنه» از سوی محمدرضا خباز.
۳- تکذیب ادعای «سخنان هاشمی‌رفسنجانی علیه دولت» به نقل از قدرت‌الله علیخانی.
۴- تکذیب ادعا درباره تقلید صدای حسین فریدون و فریب معاون زنان و خانواده رئیس‌جمهور از سوی روابط‌عمومی معاونت زنان و خانواده.
۵- تکذیب ادعا درباره جعلی‌بودن طرح سه‌فوریتی توقف مذاکرات هسته‌ای از سوی نمایندگان مجلس.
۶- تکذیب ادعا درباره رأی دیوان محاسبات در انفصال از خدمت وزیر اقتصاد و سخنگوی دولت از سوی دادستان دیوان محاسبات.
۷- تکذیب ادعا درباره توافقات هفت‌گانه ایران و آمریکا از سوی وزارت خارجه در اسفند ۹۵ که در آن وزارت خارجه ادعای او را بی‌اساس، مضحک و نمونه دیگری از افتراهای کذب همیشگی شخص ایشان خواند.
۸- تکذیب‌ ادعا درباره نامه‌نگاری جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، با وزیر امور خارجه آمریکا از سوی روابط‌عمومی وزارت خارجه در اسفند ۹۵ که جواد ظریف در پاسخ به این اظهارات گفت: «صددرصد دروغ است. نه نامه، نه پیام، نه تلفن، نه ایمیل، نه پیامک، نه پیغام و نه «پسغام»؛ فقط خیال‌بافی».
9- تکذیب ادعا درباره احترام کاوه مدنی به ملکه انگلیس هنگام گرفتن دکترا و اینکه باید برای گرفتن دکترا در انگلیس به ملکه ادای احترام می‌کرد؛ درحالی‌که مدنی از آمریکا دکترا گرفته است.
۱۰- تکذیب ادعا درباره شرکت نفت در دوره زنگنه که با حضور زنگنه در مجلس به ادعاهای او پاسخ داده شد.
۱۱- تکذیب ادعا درباره نقل‌قولی از ظریف در توییتر.
12- تکذیب ادعا درباره ارتباط حسن روحانی، رئیس‌‎جمهوری، با MI6 از سوی سپاه. سردار شریف، سخنگوی سپاه، همان زمان گفته بود این ادعا کذب محض بوده و اظهاراتی از این نوع از سوی این شخص مسبوق ‌به ‌سابقه است! حتی سخنگوی سپاه اعلام کرده بود «بدیهی است حق پیگیری این ادعا و این‌گونه نقل‌قول‌ها برای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی محفوظ خواهد بود».
13-تکذیب ادعا درباره بازداشت افرادی در نهاد ریاست‌جمهوری به اتهام ارتباط با کانال آمدنیوز.
14- تکذیب ادعا درباره انتصاب جلیل رحیمی به‌عنوان سفیر ایران در افغانستان.
15- تکذیب ادعا درباره وجود ۸۰ مدیر و مسئول دوتابعیتی در دستگاه‌های اجرائی.
16-تکذیب ادعا درباره ملاقات فخری‌زاده با آمانو.
17-تکذیب ادعا درباره گفت‌وگوی مداخله‌جویانه سفیر انگلستان با کمال خرازی.
18-تکذیب ادعا درخصوص ارتباط فامیلی نامزد عدنان خاشقجی با بیژن نامدار‌ زنگنه، وزیر نفت دولت دوازدهم. همسر این میلیاردر عربستانی در واقع دختر پری زنگنه است که خود یکی از هنرمندان مشهور و صاحب‌نام موسیقی ایران است. این خانواده اصالتی کاشانی دارند در حالی که بیژن زنگنه اهل کرمانشاه است.
نکته جالب اینکه با وجود همه این ادعاهای کریمی‌قدوسی، او از شورای نگهبان برای چهار دوره حضور در مجلس تأیید صلاحیت گرفت! سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس دهم حتی از بررسی شکایت رئیس دولت اصلاحات از کریمی‌قدوسی خبر داده بود. کریمی‌قدوسی اتهاماتی را در صحن مجلس متوجه سیدمحمد خاتمی، مرحوم هاشمی‌رفسنجانی و میرحسین موسوی کرده بود؛
اما مشخص نیست سرانجام این بررسی‌ها که مواردی مانند سخنگوی سپاه نیز اعلام کرده بود حق پیگیری آن محفوظ است، به کجا انجامید که او همچنان در مجلس یازدهم حضور دارد. حتی دبیر شورای ‌عالی اطلاع‌رسانی دولت هم زمانی درباره اتهاماتی که کریمی‌قدوسی به روحانی وارد کرده بود، اعلام کرد:
«... نمی‌دانم آیا وقتش شده مدعی‌العموم به دلیل نسبت‌دادن اتهامی به این بزرگی به دومین مقام عالی کشور ورود کند یا فعلا شکایت از آذری‌جهرمی مهم‌تر است؟».
برچسب ها: مجلس
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها