به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۹:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۱/۱۷ ساعت ۱۶:۰۵
کد مطلب : ۲۶۴۷۲۵

نتانیاهو مسئول تشکیل کابینه شد

نتانیاهو مسئول تشکیل کابینه شد
گروه بین الملل:  رووین ریولین، رئیس جمهور اسرائیل از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر کنونی خواست تا برای چهار هفته تلاش کند تا کابینه خود را تشکیل دهد.
این در حالیست که  نتانیاهو کار بسیار دشواری برای این امر در پیش خواهد داشت. ریولین با دعوت از نتانیاهو برای تشکیل دولت تاکید کرد که هیچ کاندیدایی شانس واقعی تشکیل دولت جدید اسرائيل را ندارد اما با این حال نتانیاهو را انتخاب کرده چرا که حزب او صاحب بیشترین رای در انتخابات اخیر شده است.
رئيس جمهور اسرائيل همچنین تاکید کرد در جلسه‌ای که با اعضای جدید کنست برگزار کرده ۵۲ نماینده از نتانیاهو حمایت کرده‌اند و ۴۵ نماینده نیز یائیر لاپید رئيس حزب یش عتید را به عنوان گزینه تشکیل دولت معرفی کرده‌اند.بر این اساس  نتانیاهو چهار هفته فرصت خواهد داشت که دولت جدید خود را با تشکیل دهد. کاری که با توجه به آرای کم به دست آمده برای او و فاصله با حد نصاب ۶۱ کرسی، دشوار به نظر می‌رسد. طبق قانون اگر نتانیاهو در پایان ۲۸ روز نتواند به این موفقیت دست یابد، اجازه خواهد داشت که برای دو هفته دیگر نیز برای این امر تلاش کند.
این اتفاق در حالی رخ داده که  نتانیاهو به خاطر پرونده‌های فساد مالی در حال محاکمه است.ریولین با اشاره به این موضوع گفت: «می‌دانم که بسیاری معتقدند نباید به سیاستمداری که با اتهامات کیفری رو به رو است مسئولیت تشکیل کابینه را واگذار کرد. با این حال ما چاره‌ای جز این نداشتیم و نتانیاهو بیشترین میزان حمایت را در کنست برخوردار است.»
بعد از برگزاری چهارمین انتخابات سراسری در اسرائيل در دو سال گذشته حزب لیکود به رهبری بنیامین نتانیاهو توانست ۳۰ کرسی به خود اختصاص دهد. حزب یش عتید با کسب ۱۷و حزب شاس با ۹ کرسی در جایگاه‌های بعدی قرار گرفتند.

 
برچسب ها: اسرائیل
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها