به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۱/۱۷ ساعت ۱۶:۳۹
کد مطلب : ۲۶۴۷۳۲

سخنگوی دولت: چون صداقت داریم گران ‌کردیم!

سخنگوی دولت: چون صداقت داریم گران ‌کردیم!
گروه اقتصادی: سخنگوی دولت تدبیر! امروز درباره خلف‌وعده‌های دولت درباره گرانی‌ها از جمله افزایش قیمت مرغ اظهار داشت: «اگر گفتیم افزایش قیمت نخواهیم داشت و بلافاصله گران شد نشان دهنده صداقت ماست! چون ما به نظر کارشناسان احترام گذاشته و گران کردیم!»

علی ربیعی درباره وضعیت توزیع مرغ گفت: نمی‌خواهم سهم تلاش بیشتر برای رفع نارسایی‌های نظارتی را انکار کنم اما این یک حقیقت انکارناپذیر است که عده‌ای همواره واقعیت‌های تحریم را نادیده گرفته‌اند. تحریم‌های ظالمانه اساس نظام اقتصادی جامعه را به‌هم ریخت. وی افزود: تحریم‌ها تهدیدی علیه نظم اقتصادی جامعه متوجه کرده و این انکار ناپذیر است. آن روز که برای خرید نهاده‌ها با همه تلاش بانک مرکزی قرار شده بود از ارزهای خود در سایر کشورها  استفاده کنیم، وزیر خزانه داری سابق آمریکا با تک تک شرکت‌ها تماس می‌گرفت و فشار وارد می‌ آورد، این کار آثار خود را بر فرآیند تولید گذاشت. سخنگوی دولت با بیان اینکه تولید مرغ یک فرآیند و زنجیره است که حدود ۷۰ درصد آن وابسته به ارز است، ادامه داد: از تخم مرغ تا مرغ اجداد تا نهاده‌ها و دارو همه یک زنجیره است.

ربیعی گفت: سیاست دولت همچنان نه تنها افزایش قیمت‌ها نیست بلکه سیاست دولت، کنترل بازار و ثبات در قیمت‌ها همراه با تلاش برای وفور کالا است. وی در مورد قیمت مرغ اتحادیه مرغداران گفت: مرغداران مدت‌ها معتقد بودند قیمت تمام‌شده مرغ و هزینه مبادله آن و نیز قیمت جهانی نهاده‌های دامی، افزایش یافته و به همین خاطر درخواست افزایش قیمت برای مقرون به صرفه بودن جوجه‌ریزی در تولید مرغ داشتند. علاوه بر این گزارش‌های متعددی مبنی بر دلایل بخشی از عدم تعادل بازار و در ارسال مرغ به برخی از استان‌ها با هدف افزایش قیمت آن می‌دانستند. سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: این موضوع به ستاد تنظیم بازار ارجاع شد تا با حضور اتحادیه ها و انجمن های ذیربط بررسی کامل صورت گیرد و تصمیم نهایی اتخاذ شود. این تصمیم هم به خاطر ایجاد تعادل در بازار بوده است. ربیعی بار دیگر سیاست دولت را کنترل و تثبیت قیمت‌ها عنوان کرد.

* گفتنی اینکه سخنگوی دولت روحانی، در نشست‌های رسانه‌ای، بخش عمده‌ای از اظهارات و حتی پاسخ‌های خود به سووالات خبرنگاران را از روی نوشته، می‌خواند!
 
  •  
     


 
برچسب ها: سخنگوی دولت
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها