به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۱/۱۷ ساعت ۱۷:۱۸
کد مطلب : ۲۶۴۷۳۸

جام باشگاه‌ها پل بزرگی برای دیده شدن است

جام باشگاه‌ها پل بزرگی برای دیده شدن است
گروه ورزشی: افسانه چترنور می‌گوید به خاطر علاقه به فوتبال مجبور شده از خانواده خود دور شود و در شهر دیگری زندگی کند اما از اهداف خود دست نکشیده و دوست دارد لژیونر شود.به گزارش ایسنا، افسانه چترنور فوتبالیست ۲۲ ساله زنجانی در سیزدهیمن دوره لیگ برتر فوتبال زنان همراه با تیم شهرداری سیرجان جام قهرمانی را بالای سر برد تا فرصت حضور در اولین دوره جام باشگاه‌های زنان آسیا را هم کسب کند. این بازیکن که سال‌هاست خود را به عنوان یکی از بازیکنان مطرح لیگ معرفی کرده با ۲۲ گل عنوان خانم گلی لیگ را هم به دست آورد.
 
چترنور در مورد نحوه شروع  فوتبال به ایسنا گفت: علاقه من به فوتبال مربوط به دوران کودکی است. البته به دلیل اینکه در استان زنجان فوتبال زنان وجود نداشت، با فوتسال شروع کردم و از طریق خانم الهام عسکری به اردوی تیم ملی نونهالان معرفی شدم. از آنجا زندگی حرفه‌ای من آغاز شد. متاسفانه نبود شرایط تمرینی در استان زنجان و نادیده گرفتن علاقه دختران فوتبالیست در شهرم برایم بسیار دردناک است، من نیز به همین دلیل مجبور شدم کیلومترها از خانواده‌ام دور شوم تا فوتبال بازی کنم.

او به تبعیض‌هایی که در این راه دیده اشاره و بیان کرد: نابرابری در فوتبال بین مردان و زنان فقط مربوط به کشور ما نیست و در تمام دنیا وجود دارد اما در کشور ما مشهودتر است. تفاوت قراردادهای مالی زنان و مردان، عدم توجه رسانه‌ها به زنان، عدم برابری در استفاده از تجهیزات و زیر ساخت‌های فوتبال بخشی از این تبعیض‌هاست.خانم گل فوتبال زنان با بیان اینکه همیشه در زندگی هدف دارد، ادامه داد: همیشه در حال ترسیم افق و چشم‌انداز برای زندگی‌ام هستم و دوست دارم به اهدافم برسم. فکر می‌کنم آنقدر تلاش کرده و در این راه سختی کشیده‌ام که امروز شاهد موفقیت خودم هستم.

او در مورد قهرمانی تیم سیرجان در لیگ برتر فوتبال زنان گفت: همراه با تیم سیرجان سال ۹۴ هم قهرمان لیگ شده بودیم اما قهرمانی امسال با وجود شیوع کرونا خیلی سخت‌تر به دست آمد. علاوه براین نزدیک بودن رقبا و حساسیت مرحله پایانی این قهرمانی را دلچسب‌تر کرد.چترنور در مورد خانم گلی خود گفت: برای سومین سال متوالی است که جز سه نفر اول جدول گلزنان هستم اما این دوره با وجود مصدومیتی که داشتم، تلاش کردم تا فاصله‌ام با رقبایم بیشتر شود که به لطف خدا و کمک هم‌تیمی‌هایم به آن دست پیدا کردم. ۲۲ ساله و در آغاز راه هستم، باید بتوانم مسیر پیشرفت بهتری را طی کنم. آرزو دارم لژیونر شوم و نماینده ایران در سطح اول فوتبال زنان دنیا باشم.

او  به حضور تیم سیرجان در جام باشگاه‌های زنان آسیا اشاره و بیان کرد: در شرایطی که تیم ملی بزرگسالان ما از رنکینگ فیفا خارج شده است، این خبر مسرت بخش‌ترین خبری بود که به فوتبال زنان داده شد. مطمئن هستم  کار سختی پیش رو داریم اما تمام تلاشمان را می‌کنیم تا نتایج خوبی بگیریم.  او افزود: این مسابقات برای اولین بار در آسیا برگزار می‌شود و پل بزرگی برای دیده شدن بیشتر زنان فوتبالیست ما در دنیا است، حتی بازیکنان ما می‌توانند با نمایش خوب پیشنهادهای مالی خوبی برای لژیونر شدن داشته باشند.چترنور در پایان  عنوان قهرمانی لیگ را به مردم سیرجان تقدیم کرد و گفت: آنها در این سال‌ها بزرگترین حامی ما بوده‌اند.
برچسب ها: افسانه چترنور
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها