کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بایدن در پی رسیدن به توافقی جامع‌تر از برجام

17 فروردين 1400 ساعت 17:28


گروه سیاسی:  نماینده ویژه آمریکا در امور ایران،  تاکید کرد که دولت جو بایدن در پی رسیدن به توافقی جامع‌تر و طولانی‌تر از برجام است، توافقی که تمام فعالیت‌های ایران اعم از اتمی و منطقه‌ای را دربر بگیرد.رابرت مالی همچنین تاکید کرده است که پافشاری ایران بر لغو تمام تحریم‌ها پیش از بازگشتن ایران از عدول از برجام تنها یک معنا خواهد داشت:‌ این که ایران در وعده بازگشت به برجام جدی نیست.
به گفته رابرت مالی، در مذاکرات  قرار است گام‌هایی که آمریکا و ایران باید برای بازگشت به برجام بردارند موضوع گفت‌وگو باشد.
واشینگتن با تصمیم دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده، از برجام خارج شد، اما جو بایدن، رئیس‌جمهور کنونی آمریکا از این توافق حمایت کرده است. با این حال دولت بایدن اصرار داشته نخست ایران باید تعهدات خود در قالب برجام را به طور کامل رعایت کند. مالی در مصاحبه خود همچنین تاکید کرده است که دولت جو بایدن «پیش از هر چیز» در پی توافقی طولانی‌مدت‌تر است.
او گفت: «بهتر آن است که ببینیم که آیا همچون هر توافق کنترل تسلیحاتی دیگر می‌توانیم دنباله‌ای برای این توافق پیدا کنیم که زمان بیشتری را دربر بگیرد.»او همچنین تاکید کرد که دولت جو بایدن می‌خواهد مطمئن شود که ایران به دنبال سلاح اتمی نیست، اما د رعین حال اعتقاد دارد که بهترین راه برای این کار دیپلماسی است.
رابرت مالی همچنین با اشاره به نگرانی آمریکا از برنامه موشک‌های بالیستیک ایران و فعالیت‌هایش در منطقه که همواره مورد انتقاد همسایگان ایران بوده گفت: «می‌خواهیم درباره تمام این‌ها حرف بزنیم.»او پیشتر هم گفته بود:‌ «وقتی نگاه می‌کنیم که ایران چه میزان نسبت به سال ۲۰۱۶ در توسعه برنامه هسته‌ای خود جلو رفته، ذخایر اورانیوم غنی‌شده خود را ۱۰ برابر کرده و چه قدر در منطقه تهاجمی‌تر رفتار می‌کند، موفقیت سیاست فشار حداکثری زیر سوال می‌رود. ما می‌خواهیم بدانیم در نشست وین چطور می‌توانیم با ایران به توافق هسته‌ای بازگردیم.»


کد مطلب: 264743

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/264743/بایدن-پی-رسیدن-توافقی-جامع-تر-برجام

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir