به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۱/۱۷ ساعت ۱۸:۱۴
کد مطلب : ۲۶۴۷۶۲

نمایش اجباری فیلم‌های سیاسی در چین

نمایش اجباری فیلم‌های سیاسی در چین
گروه فرهنگی: مسئولان سینمایی در چین به تمامی سالن‌های سینما در این کشور دستور داده‌اند حداقل دو بار در هفته به نمایش فیلم‌های سیاسی تبلیغاتی بپردازند.هر سینما در چین باید تا پایان سال میلادی حداقل دو بار در  هفته نمایش فیلم‌های پروپاگاندا (سیاسی تبلیغاتی) را در برنامه قرار دهد. در مرحله نخست مسئولان سینمای چین فهرست ۱۲ فیلم را به سینماداران اعلام کرده‌اند. همچنین  سینماهایی که بخشی از ائتلاف سینماهای هنری چین هستند و شامل پنج‌هزار سینما با سالن ویژه نمایش فیلم‌های پروپاگاندا می‌شوند، طبق این دستورالعمل جدید باید در هفته پنج‌بار این نوع  فیلم‌ها را به نمایش بگذارند. 

هدف از نمایش این فیلم‌های سیاسی، جشن گرفتن صدمین سالگرد به قدرت رسیدن حزب کمونیست در چین اعلام شده است و سازمان ملی فیلم چین نیز در بیانیه‌ای رسمی از تمام دست‌اندرکاران سینمایی در هر استان، شهر و منطقه و هر کمپانی فیلمسازی خواسته به تبلیغ و نمایش فیلم‌هایی در راستای جشن صدسالگی تاسیس حزب کمونیست چین از تاریخ اول آوریل کمک کنند. بیشتر این فیلم‌ها دارای مضامینی درباره عشق به میهن‌پرستی، ملی‌گرایی و سوسیالیسم هستند و تاکنون ۱۲ فیلم شامل هشت فیلم تاریخی، سه فیلم از اکران سال‌های گذشته و یک فیلم جدید برای این منظور در نظر گرفته شده است. 
برچسب ها: سینما چین
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها