به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۱/۱۸ ساعت ۰۸:۵۶
کد مطلب : ۲۶۴۸۰۱

دو چالش فرهاد مجیدی در لیگ قهرمانان آسیا

دو چالش  فرهاد مجیدی در لیگ قهرمانان آسیا
گروه ورزشی: آنچه اما عبور از ذوب‌آهن را برای استقلال سهل‌تر خواهد کرد، دستیابی به موفقیت در آسیا است که باید دید بعد از منتفی شدن جذب قاسمی‌نژاد و اردوی داخلی آیا برای مجیدی امکان‌پذیر خواهد بود یا خیر؟!
فرهاد مجیدی عمیقاً دوست داشت در لیگ قهرمانان آسیا از امین قاسمی‌نژاد، مهاجم کنونی پدیده (شهرخودروی سابق) بهره بگیرد و از توانایی‌های این بازیکن در آسیا استفاده کند اما مدیران باشگاه استقلال نتوانستند مقدمات حضور این بازیکن را در استقلال فراهم کنند. تصور کنید اگر قاسمی‌نژاد به استقلال ملحق می‌شد و استقلال عملاً چهار مهاجم زهردار را در اختیار داشت. آیا صعود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا آسان‌تر نمی‌شد؟

نه اینکه استقلال اکنون در خط حمله خود تیم کم‌ظرفیتی باشد. هرگز اینطور نیست و مجیدی باید بتواند با مثلث دیاباته، قایدی و مطهری در لیگ قهرمانان آسیا نتایج مطلوبی را رقم بزند اما شکی نیست حضور قاسمی‌نژاد باانگیزه که برای پیوستن به تیم محبوبش خود را به تک و تا انداخته بود و بسیار بی‌تابی می‌کرد، استقلال را به تیمی رعب‌آور‌تر در لیگ قهرمانان آسیا بدل می‌ساخت که این پروژه به سرانجام نرسید تا آبی‌ها با همان داشته‌های خود راهی آسیا شوند.در عین حال نیز قرار بود استقلال پیش از سفر به عربستان اردوی داخلی را برپا کند. پیش‌تر خبر از برگزاری اردوی آبی‌ها در هتل المپیک و تحت نظر قرارداشتن بازیکنان تا زمان سفر به عربستان بود اما این اردو نیز به دلیل مسائل مالی لغو شد و تا زمان سفر به عربستان قرار است بازیکنان به همان منوال همیشگی که شخصاً به محل تمرین می‌آمدند و شب‌ها را در اختیار خود بودند، راهی عربستان شوند.

لغو اردوی داخلی شاید در ظاهر مسأله آنچنان حادی به نظر نیاید اما بدون شک برپایی این اردو هم هماهنگی روحی و روانی بازیکنان را بیشتر می‌کرد و هم در راستای ایجاد تاکتیک‌های هماهنگ در تیم و آنالیز حریفان گره‌گشا‌تر بود. مجیدی می‌توانست هر شب جلسه آنالیز را با بازیکنان در هتل محل اقامت تیم برگزار کرده و نقاط ضعف و قوت رقبا را برای بازیکنان خود تشریح کند اما لغو این اردو سبب شده تا چنین امتیازی نیز از کادرفنی و بازیکنان گرفته شود و احتمالاً جلسات آنالیز حریف تنها به زمانی محدود خواهد شد که تیم در شهر جده عربستان مستقر شود.شاید در ظاهر لغو اردوی داخلی مسأله آنچنان حادی به نظر نرسد که ظاهراً هم همینطور بوده چون اگر مدیران باشگاه استقلال به این پیشنهاد جدی‌تر نگاه می‌کردند به دلیل صرفه‌جویی‌های مالی برگزاری اردو را لغو نمی‌کردند اما از ابعاد فنی برپایی چنین اردویی به استقلال کمک قابل توجهی می‌کرد تا خود را پیدا کند.
در این شرایط که اردوی داخلی استقلال لغو شده شاید بهتر بود بازی با صنعت نفت آبادان هم برگزار شود تا آبی‌ها لااقل از فاز مسابقه‌ای فاصله نگیرند چون زمان برگزاری آخرین بازی استقلال در لیگ برتر با اولین بازی در لیگ قهرمانان آسیا بیش از 10 روز خواهد بود که این موضوع نیز ممکن است چالش‌هایی برای فرهاد مجیدی و همکارانش ایجاد کند.

به هرحال اما سرمربی استقلال ناچار است با همین وضعیتی که برایش ایجاد شده راهی آسیا شود. او به اولویت خرید خود در نقل و انتقالات نیم‌فصل نرسید چون باشگاه استقلال بودجه کافی در اختیار نداشته و حالا نیز اردو لغو شده که این ماجرا هم نشأت گرفته از بی‌پولی باشگاه است.

ذوب‌آهن دومین قرعه لیگ برتری استقلال
شمشیر دولبه لیگ قهرمانان آسیا برای فرهاد و همکارانش هم فرصت است و هم تهدید. فرصت از این رو که با به دست آوردن نتایج خوب در این عرصه به بمب انرژی و انگیزه تبدیل می‌شوند و دست کم به تصاحب جام حذفی امیدوار خواهند شد و تهدید از این منظر که اگر نتیجه مطلوبی رقم نخورد احتمالاً استقلال که به نظر می‌رسد در لیگ نیز دیگر شانسی برای قهرمانی ندارد، با روحیه نامناسب گام به ایران خواهد گذاشت.تردیدی نیست اگر مجیدی می‌خواهد در ادامه راه با آرامش و امید بیشتری به مربیگری در استقلال ادامه دهد باید برنامه‌های خود را در لیگ قهرمانان آسیا طوری طراحی کند که منجر به صعود استقلال از مرحله گروهی شود. صعود احتمالی استقلال را با انگیزه به لیگ برمی‌گرداند. گرچه حتی برای استقلال احتمالاً با روحیه آن روزها قهرمان شدن در لیگ بسیار دشوار و وابسته به ناکامی سپاهان و پرسپولیس است اما جام حذفی راهی مناسب در جهت جبران ناکامی در لیگ خواهد بود.

دیروز در قرعه‌کشی روشن شد که استقلال دوباره به یک تیم لیگ برتری خورده است. استقلال باید بعد از لیگ قهرمانان آسیا با ذوب‌آهن در جام حذفی بازی کند که تقابل با ذوب‌آهن نیز به مانند بازی با پیکان در جام حذفی برای استقلال دشوار خواهد بود. آنچه اما عبور از ذوب‌آهن را برای استقلال سهل‌تر خواهد کرد، دستیابی به موفقیت در آسیا است که باید دید بعد از منتفی شدن جذب قاسمی‌نژاد و اردوی داخلی آیا برای مجیدی امکان‌پذیر خواهد بود یا خیر؟!
مرجع : ایران ورزشی
برچسب ها: استقلال
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها