به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۰۹:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۱/۱۸ ساعت ۰۹:۰۲
کد مطلب : ۲۶۴۸۰۵

فوتبال اروپا؛ فینال تکراری، رویای بی‌تکرار!

فوتبال اروپا؛ فینال تکراری، رویای بی‌تکرار!
گروه ورزشی: دومین شب از مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، با دو مسابقه فوق‌العاده حساس و تماشایی دنبال خواهد شد. جدال‌هایی در استادیوم آلیانزآره‌نا در آلمان و رامون سانچز پیزخوان در اسپانیا. شاید همه انتظار داشتند که بایرن و پی‌اس‌جی، بخشی از این مرحله لیگ قهرمانان باشند و بتوانند به راحتی خودشان را به این نقطه برسانند اما کم‌تر کسی توقع داشت پورتو و چلسی از پس یووه و آتلتی بربیایند و راه‌شان را به سمت این مرحله هموار کنند. حالا همه چیز برای انجام دو جدال دیدنی مهیا به نظر می‌رسد. دو رقابت تماشایی که پیش‌بینی کردن نتیجه‌شان، اصلا کار ساده‌ای نخواهد بود.

اپیزود اول؛ خیلی زود به هم رسیدیم!
هنوز زمان زیادی از فینال فصل گذشته لیگ قهرمانان سپری نشده و دو تیم فینالیست حالا بار دیگر به هم برخورد کرده‌اند. جدال بایرن و پی‌اس‌جی این بار خیلی زودتر از دیدار نهایی رقم خواهد خورد. تیم پاریسی در مرحله قبلی، بارسلونا را به راحتی از پیش رو برداشت و بایرن هم بدون هیچ دردسری از سد لاتزیو گذشت. آنها در شرایطی به هم برخورد کرده‌اند که هر کدام انگیزه‌های زیادی برای این جدال دارند. پاریس آماده است تا انتقام فینال قبلی را از بایرن بگیرد و مونیخی‌ها نیز می‌خواهند به همه نشان بدهند که هنوز تیم شماره یک قاره اروپا هستند. تیم فلیک در بوندس‌لیگا فاصله چندانی با قهرمانی ندارد اما تیم پوچتینو در فرانسه، پشت سر لیل قرار گرفته و نتایج دلچسبی به دست نیاورده است. مهم‌ترین اتفاق این مسابقه بدون شک غیبت رابرت لواندوفسکی است. ستاره‌ای که بهترین روزهای دوران فوتبالش را سپری می‌کند و غیبت او تاثیر زیادی در نحوه بازی مونیخی‌ها خواهد داشت. پوچتینو البته تاکید کرده که قدرت بایرن با نبودن یک ستاره، تحت تاثیر قرار نمی‌گیرد و این تیم همچنان از نفرات فوق‌العاده‌ای در ترکیبش برخوردار است.

بایرن در شب غیبت بهترین ستاره‌اش، احتمالا در خط حمله از ترکیب مولر، کومان، گنبری و چوپو موتینگ استفاده خواهد کرد. چوپو فصل گذشته در لیگ قهرمانان در عضویت همین باشگاه پی‌اس‌جی قرار داشت. در مقابل انتظار می‌رود آنخل دی ماریا، نیمار، امباپه و مویزه کین همگی در ترکیب اصلی باشگاه پاریسی به میدان بروند. این دهمین تقابل اروپایی دو باشگاه به شمار می‌رود و جالب است که در 10 تقابل قبلی، سهم پاریس پنج پیروزی و سهم بایرن چهار برد بوده است. پاریس در همه تاریخش نتوانسته هیچ‌کدام از رقبای اروپایی را به اندازه بایرن شکست بدهد. تیم فرانسوی یک آمار حیرت‌انگیز هم در لیگ قهرمانان اروپا دارد. این تیم در 43 بازی اخیرش در لیگ قهرمانان فقط یک بار موفق به گل‌زنی نشده و عجیب اینکه همان یک مسابقه مقابل بایرن‌مونیخ اتفاق افتاده است. در حقیقت بایرن تنها تیمی است که توانسته در 43 بازی اخیر پاریس در لیگ قهرمانان، دروازه‌اش را روی این تیم بسته نگه دارد. تیم فلیک هم با رکورد استثنایی 18 برد و یک مساوی در 19 مسابقه اخیرش در لیگ قهرمانان، مهیای جدال بزرگ امشب خواهد شد.بایرن تنها تیمی است که توانسته در 43 بازی اخیر پاریس در لیگ قهرمانان، دروازه‌اش را روی این تیم بسته نگه دارد. تیم فلیک هم با رکورد استثنایی 18 برد و یک مساوی در 19 مسابقه اخیرش در لیگ قهرمانان، مهیای جدال بزرگ امشب خواهد شد

اپیزود دوم: برخورد شگفتی‌سازها
البته که نمی‌توان ستاره‌های گرانقیمت تیم متمولی مثل چلسی را با نفرات تیمی مثل پورتو مقایسه کرد اما نمی‌توان انکار کرد که موفقیت تیم توخل برای حذف تیم سیمئونه از لیگ قهرمانان با توجه به شروع ناامیدکننده این فصل چلسی، چیزی به جز یک شگفتی نبود. در نتیجه هر دو تیم این جدال، به نوعی شگفتی‌ساز هستند. کاری که تیم کنسیسائو در مرحله قبلی انجام داد، به معنای واقعی کلمه حیرت‌انگیز بود. آنها با یک نمایش کاملا برتر، در دیدار رفت یوونتوس را شکست دادند و در ماراتن 120 دقیقه‌ای مسابقه برگشت هم درخشان ظاهر شدند تا کریس رونالدو و تیمش را از جدول لیگ قهرمانان خارج کنند. خبر بد امشب برای هواداران فوتبال ایران، غیبت مهدی طارمی برابر چلسی است.

مهدی امشب می‌توانست اولین ستاره ایرانی تاریخ باشد که در یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان به صورت ثابت به میدان می‌رود اما اخراج بدموقع او مقابل یووه، موجب محرومیتش در جدال این هفته شد. با این حال او این عنوان ارزشمند را در جدال برگشت دو تیم به دست خواهد آورد. چلسی با توخل، این اواخر بی‌نهایت آماده نشان داده اما نباید آخرین بازی آنها قبل از جدال با پورتو در انگلیس را نادیده بگیریم. جایی که آنها با اخراج زودهنگام تیاگو سیلوا، با پنج گل مقابل وست بروم تحقیر شدند. در هشت تقابل اروپایی گذشته با چلسی، پورتو فقط دو بار برنده بوده و پنج بار شکست خورده است.اگر چلسی امشب برنده باشد، توماس توخل به دومین مربی تاریخ باشگاه تبدیل می‌شود که در سه تجربه اول اروپایی با این تیم صاحب پیروزی شده است. روی کاغذ، پورتو میزبان این مسابقه به شمار می‌رود اما به دلیل مسائل مربوط به ویروس کرونا و شرایط نامطلوب پرتغال، این مسابقه در ورزشگاه رامون سانچز پیزخوان در کشور اسپانیا برگزار خواهد شد. استادیومی که در حقیقت ورزشگاه اختصاصی باشگاه سویا به شمار می‌رود.
برچسب ها: فوتبال جهان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها