به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۱/۱۸ ساعت ۰۹:۴۸
کد مطلب : ۲۶۴۸۲۴

واقعا فکر می کنید مردم از صف بستن خوششان می آید؟

واقعا فکر می کنید مردم از صف بستن خوششان می آید؟
گروه اقتصادی: در حالی که این روزها و در آستانه ماه رمضان یکی از بزرگترین دغدغه های مردم  تامین نیازهای اولیه از جمله خورد و خوراک و ملزومات ماه رمضان از جمله مرغ را دارند،‌ یکی از مسئولانی که قرار است به فکر تنظیم بازار باشد،‌در گفتگویی اعلام کرده است:‌ مردم از صف مرغ خوششان می‌آید. دوست دارند علت صف را بدانند و از این‌رو به صف می‌پیوندند. همین موضوع باعث شده که صف‌های مرغ تشکیل شود!بله درست شنیدید! این تحلیل رئیس انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی از صف‌های کیلومتری مرغ در شرایط بحرانی کروناست که مردم درگیر تورم، فقر و گرانی را مجبور می کند در گرما و سرما و حتی تعطیلات در صف‌هایی طولانی، ساعات زیادی  را  در انتظار خریدن مرغ آن هم با قیمت دولتی(24 هزار و 900 تومانی) بگذرانند و تازه مطمئن هم نباشند که در آخر مرغی نصیبشان خواهد شد یا خیر!

وقتی این سخنان را می‌شنویم تازه متوجه می‌شویم مشکل در مملکت از کجاست و سرچشمه این همه بی کفایتی چیست. آخر کدام انسانی عاقلی دوست دارد چندین ساعت زیر باران و آفتاب د صف بماند و مرغی را که تا همین چند ماه پیش نصف این قیمت را داشت با این همه رنج و عذاب، به دو برابر قیمت بخرد تا مجبور نشود کیلیویی 40 و یا 50 هزار تومان برایش بپردازد. شاید با این ترفند به جای یک مرغ بتواند دو تا بخرد و برای چند روز خیالش اندکی از این نظر آسوده شود. خدمت این مدیر باید عرض کنیم که خیر، هیچ کس صف را دوست ندارد و از نگاه‌های سایرین هم که در صف‌های مرغ به او چشم می دوزند لذت نمی‌برد، این فقر و گرفتاری و گرانی است که مردم را مجبور می کند علیرغم میل باطنی‌‌شان در صف بمانند و تاوان بی کفایتی و سو مدیریت افرادی همچون شما رابپردازند! حتما باید به شما و سایر مسئولان جایزه هم بدهیم که با این کار و ایجاد این صف ها  هم باعث تفریح مردم شده‌اید و هم حس کنجکاوی‌شان را برطرف کرده اید!اگر باور نمی‌کنید و رویتان می‌شود  بروید و از مردمی که در صف هستند سوال کنید علت این که عمرشان را در صف می گذرانند،‌برطرف کردن حس کنجکاوی است یا دست تنگ و جیب خالی و قیمت‌های نجومی مرغ که شما و سایر همکارانتان در یک سال گذشته بر سر  آخرین بازمانده پروتئینی مردم در سفره‌ها آوردید.

در حالی که تولیدکنندگان مرغ مدعی‌اند با اصلاح قیمت صف مرغ هم جمع شده است، شواهد میدانی جمع شدن صف‌های طویل را چندان تائید نمی‌کند. یکی از دلایل نگرانی مردم کمبود مرغ در ماه رمضان است. در حالی که در آستانه ماه رمضان قیمت مرغ رسما گران شده  و به ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان رسیده است،‌صف‌ها همچنان پابرجا هستند، چرا که برای  خرید مرغ  گرم در فروشگاه‌های زنجیره‌ای که اصولا قطعه شده وبه صورت  بسته بندیبه فروش می رسد در حدود دو برابر همین را باید پرداخت به همین علت مردم همچنان ترجیح می دهند  مرغ‌های یخ‌زده را به قیمت کمتر خریداری کنند حتی اگر قرار است در صف باشند.
برچسب ها: صف مرغ گرانی

۱۴۰۰/۰۱/۱۸ ۱۴:۰۱
حضرات با این همه تجربه وتدبیر تعجب که چرا مشکل مرغ را نتوانسته اند حل کنند خیلی راحت اسان وبدون درددسر میشه از تجربه گوشت استفاده کرد از فردا اعلام کنند مرغ کیلویی 100هزار تومان تمام فروشگاهها پر میشه از مرغ فکر میکنید 20در صد مردم چقدر مرغ نیاز دارند. خیال 80در صد هم راحت میشه صف هم بخودی خود جمع میشه . (371448)
۱۴۰۰/۰۱/۱۸ ۱۴:۰۱
حضرات با این همه تجربه وتدبیر تعجب که چرا مشکل مرغ را نتوانسته اند حل کنند خیلی راحت اسان وبدون درددسر میشه از تجربه گوشت استفاده کرد از فردا اعلام کنند مرغ کیلویی 100هزار تومان تمام فروشگاهها پر میشه از مرغ فکر میکنید 20در صد مردم چقدر مرغ نیاز دارند. خیال 80در صد هم راحت میشه صف هم بخودی خود جمع میشه . (371449)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها