کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ترمز صعود قیمت طلا کشیده شد

18 فروردين 1400 ساعت 10:17


گروه اقتصادی: قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی تحت تاثیر خوش بینی به احیای اقتصادی سریع که تقاضا برای خرید دارایی امن را ضعیف کرد، با کاهش روبرو شد.به گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد کاهش، به ۱۷۳۷ دلار و ۷۵ سنت رسید. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا ۰.۳ درصد کاهش یافت و به ۱۷۳۸ دلار و ۶۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار شب گذشته در ۱۷۴۳ دلار بسته شد.به گفته استفن اینس، استراتژیست بازار جهانی شرکت اکسی کورپ، طلا پس از انتشار سلسله آمار اقتصادی مطلوب آمریکا که احیای اقتصادی سریع این کشور را نشان داد، با اندکی سودگیری و کاهش قیمت روبرو شد.

با این حال ملایم شدن بازده اوراق قرضه از وضعیتی حکایت دارد که در آن بانکهای مرکزی سراسر جهان برای حمایت از احیای اقتصادی، سیاستهای پولی را تسهیلی نگه می دارند و این موضوع دستکم در میان مدت از قیمت طلاپشتیبانی خواهد کرد.قیمت طلا روز سه شنبه به ۱۷۴۵ دلار و ۱۵ سنت جهش پیدا کرده بود که بالاترین قیمت از ۲۵ مارس بود. بازده اوراق خزانه آمریکا نزول کرده و دلار در برابر ارزهای رقیب به پایینترین حد دو هفته گذشته عقب نشینی کرده بود.طبق جدیدترین آمار اقتصادی، مشاغل جدید آمریکا در فوریه بالاترین میزان رشد را در دو سال اخیر داشت و استخدام با تقویت تقاضای داخلی در بحبوحه پیشرفت واکسیناسیون کووید ۱۹ و کمک اقتصادی دولت، شتاب گرفت.
 

 صندوق بین المللی پول پیش بینی خود از نرخ رشد اقتصاد جهانی را بالا برد و انتظار دارد اقتصاد جهانی در سال ۲۰۲۱ به میزان شش درصد رشد کند.بر اساس گزارش رویترز، موجودی طلای "اس پی دی آر گلدتراست" که بزرگترین صندوق ETF طلا در جهان است، روز سه شنبه ۰.۴ درصد کاهش یافت و به ۱۰۲۹.۰۴ تن رسید.در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد کاهش، ۲۵ دلار و شش سنت معامله شد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد کاهش، به ۲۶۷۴ دلار و ۳۰ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۸ درصد افزایش، به ۱۲۴۲ دلار و ۱۳ سنت رسید.


کد مطلب: 264837

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/264837/ترمز-صعود-قیمت-طلا-کشیده

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir