کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

وضعیت کروناییِ کلیه مراکز استان‌ها قرمز شد

لطفا پناه بگیرید!‌ آژیر قرمز در مراکز همه استان‌ها

18 فروردين 1400 ساعت 10:47


گروه جامعه: هم‌اکنون ۱۲۹ شهرستان نارنجی، ۵۱ شهرستان زرد و ۱۱ شهرستان آبی هستند.

سرعت افرایش بستری در خیز سراسری چهارم به مراتب شدیدتر از خیزهای قبلی است. ضروری است ستاد ملی کرونا بلافاصله دو هفته تعطیلی کامل سراسری (شامل تمامی ادارات دولتی، شرکتها و اصناف غیر ضروری)، منع کامل سفر (شامل خودروهای شخصی و وسایل نقیله عمومی)، بیرون بر شدن تمامی رستورانها و غذاخوری هتل‌ها، محدودیت جدی تردد شامگاهی و اعمال جرایم سنگین برای هرگونه مراسم یا تجمعات در سراسر کشور وضع کند.

هفته‌های سخت کرونایی در انتظار تهران
پیام طبرسی، رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری با اشاره به لزوم تعطیلی دو هفته‌ای در تهران در وضعیت قرمز کرونایی، گفت: تا دو - سه هفته آینده میزان مرگ‌های ناشی از کرونا در کشور افزایش می‌یابد و حتی تا مرگ ۴۰۰ تا ۵۰۰ تایی هم می‌رویم، اما بحث این است که باید اقدامی انجام دهیم که مرگ‌هایمان به حد بالای ۱۰۰۰ مرگ در روز نرسد. باید در وضعیت کنونی اقدامات لازم را انجام دهیم تا مرگ‌هایمان چهار رقمی نشوند. زیرا این ویروس ویروس جهش یافته انگلیسی است. این ویروس در هر خانواده تعداد افراد زیادی را درگیر می‌کند و هر یک نفر ممکن است، هفت تا هشت نفر را آلوده کند. وقتی تعداد افزایش یابد، میزان مرگ و میر هم افزایش می‌یابد. در این ویروس شدت بیماری هم بیشتر است.

اقدامات فوری برای عبور از روزهای قرمز
مینو محرز، عضو کمیته کشوری مقابله با کرونا: وضعیت تهران از حالت قرمز هم گذشته است. تنها راه‌حل فوری، تعطیلی موقت تهران و آغاز واکسیناسیون عمومی است.باید تهران ۵تا ۷روز تعطیل شود. تمام مکان‌های تجمعی باید تعطیل شود، همه باید در خانه بمانند تا بتوان جلوی شیوع بیشتر را گرفت .پیش‌بینی ما وقوع یک فاجعه برای تهران است.نادر توکلی، معاون درمان ستاد مقابله با کرونای تهران : مسئله مهم‌تر از تعطیلی، اعمال نظارت بر اجرای پروتکل‌هاست.داوود پیام‌طبرسی، عضو کمیته علمی ستاد ملی مبارزه با کرونا: معمولا راهکارها برای پیش از ورود به کروناست، اما شاید تعطیلی موقت، فشار را از کادر درمان کم کند.علی تاجرنیا، معاون سازمان نظام‌پزشکی: ما از مدت‌ها قبل نگرانی خود را اعلام کرده‌ایم، باید به مجموعه دولت برای واردات واکسن، فشار بیشتری وارد شود، دولت باید عزم خود را برای واردات واکسن جزم کند و به روند تولیدات داخلی سرعت بخشد.

شیب ابتلا به کرونا موشکی شد
ایرج حریرچی، معاونت بهداشت وزارت بهداشت: قبلا گفتم وضعيت کرونا آسانسوری شده الان می‌گویم موشکی شده است.
....


کد مطلب: 264850

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/264850/لطفا-پناه-بگیرید-آژیر-قرمز-مراکز-همه-استان-ها

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir