به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۱/۱۸ ساعت ۱۲:۰۷
کد مطلب : ۲۶۴۸۸۶

آمریکا: مذاکرات غیرمستقیم با ایران سازنده است

آمریکا: مذاکرات غیرمستقیم با ایران سازنده است
گروه سیاسی: سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا  دور نخست مذاکرات درباره توافق هسته‌ای با ایران موسوم به برجام در وین را «یک گام سازنده و رو به جلو» خواند، اما از اقدام ایران در طرح «خواسته‌های حداکثری» در این مذاکرات انتقاد کرد.
ند پرایس  گفت: به رغم این‌که در مذاکرات در وین با ایرانی‌ها مستقیم مذاکره نمی‌کنیم، ما از این گام استقبال می‌کنیم، این یک گام سازنده ومرحله‌ای بالقوه مفید است.او تصریح کرد که در این مذاکرات آمادگی ایران برای بازگشت به تعهدات برجامی‌اش مشخص خواهد شد و این که آمریکا نیز باید چه اقداماتی برای بازگشت به این توافق انجام دهد.
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اضافه کرد٬ ما هیچ پیشرفت فوری پیش بینی نمی‌کنیم. ما می‌دانیم که بحث‌های دشواری پیش رو خواهد بود٬ اما این یک گام سالم رو به جلو است.
دور نخست مذاکرات غیرمستقیم ایران و آمریکا با حضور کشورهای عضو توافق هسته‌ای برجام با هدف رفع تحریم‌های ایران و بازگشت این کشور به تعهدات هسته‌ای خود در چارچوب این توافق در وین برگزار شد. قرار است این مذاکرات روز جمعه در وین ادامه یابد.ند پرایس در ادامه تاکید کرد که دو گروه کاری در جریان این مذاکرات در خصوص اقدامات دو طرف برای بازگشت به تعهدات خود کار خواهند کرد.سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اضافه کرد، آنچه در وین امروز و طی چند روز آینده بر سر میز مذاکره مطرح است٬ مذاکرات غیرمستقیم اولیه در مورد اولین قدم است، آنچه که ایران باید برای از سرگیری تعهداتش در چارچوب برجام انجام دهد و کارهایی که ایالات متحده لازم است برای از سرگیری تعهدات و بازگشت خود به این توافق انجام دهد.
ند پرایس تصریح کرد که در جریان مذاکرات وین، امریکا درک بهتری از نقشه راه برای بازگشت دو کشور به تعهدات خود در چارچوب برجام خواهد داشت.وی با این حال تاکید کرد: خواسته‌های حداکثری راه‌گشا نخواهند بود.سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت، دلیل این که ما در وین حضور داریم این است که در خصوص بازگشت دو طرف به تعهدات مذاکره کنیم. درخواست از آمریکا برای اقدامات یکجانبه یا برداشتن گام‌های مصالحه جویانه بدون انجام اقدام متقابل از سوی ایران، غیر سازنده است.

 
برچسب ها: آمریکا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها