به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۸:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۱/۱۸ ساعت ۱۲:۴۶
کد مطلب : ۲۶۴۹۰۶

واریز یارانه جدید برای ۶۰ میلیون نفر

واریز یارانه جدید برای ۶۰ میلیون نفر
گروه اقتصادی: رئیس‌جمهور اعلام کرده که دولت در آستانه ماه مبارک رمضان برای گروه‌های آسیب‌پذیر بسته معیشتی در قالب کارت اعتباری تدارک دیده است. حسن روحانی در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت گفته است: «این کمک‌ها تداوم خواهد یافت تا دولت در برابر تکانه‌های اقتصادی یاریگر مردم باشد و مردم عزیز، بالاخص اقشار آسیب‌پذیر اطمینان خاطر داشته باشند که دولت هیچگاه آنها را فراموش نکرده و نخواهد کرد.»بنابراین دولت می‌خواهد در هفته اول ماه رمضان به مردم بسته معیشتی بدهد و این بسته معیشتی در قالب کارت اعتباری اختصاص داده می‌شود؛ جزئیات این طرح براساس ویدیو باشگاه خبرنگاران از اظهارات رئیس‌جمهور به این شرح است:

مشمولان: ۶۰ میلیون نفر از جمعیت کشور
برای اجرای طرح‌های حمایتی دولت بارها از ۶۰ میلیون نفر سخن گفته‌اند که احتمالا همان کسانی هستند که یارانه معیشتی بنزین دریافت می‌کنند.

مبلغ بسته معیشتی: ۷ تا ۱۴ میلیون تومان برای سهامداران سهام عدالت
دارندگان سهام عدالت که سهامشان یک میلیون تومانی است، کارت اعتباری ۱۴ میلیون تومانی و برای سهامداری که سهامش ۵۳۲ هزار تومانی است کارت اعتباری هفت میلیون تومانی دریافت می‌کند.

نحوه دریافت: بدون مراجعه حضوری و کاملا به صورت الکترونیکی
 پشتوانه این کارت‌های اعتباری: سهام عدالت، یارانه‌ها، اوراق

دولت دو مرحله وام یک میلیون تومانی کرونا را پرداخت کرد که اقساط مرحله اول از یارانه نقدی و مرحله دوم از یارانه معیشتی کسر می‌شود، احتمالا برای این طرح نیز از یارانه‌ها استفاده شود.با توجه به این که رئیس‌جمهور از لزوم پشتوانه برای این بسته معیشتی گفته آنچه به نظر می‌رسد این است طرح بسته معیشتی ماه رمضان بلاعوض نیست و مردم باید آن را برگردانند اما احتمالا بدون سود یا نهایتا با نرخ سود پایین است.به گفته او قرار است دولت در سال ۱۴۰۰ طرح‌های حمایتی مختلفی را اجرا کند و در بودجه نیز منابع قابل توجهی برای این امر اختصاص یافته است. همچنین تا پایان سال روند تنظیم بازار و کمک‌های معیشتی نیز ادامه داشته باشد تا تأثیر تکانه‌های اقتصادی بر زندگی مردم کمتر شود.
برچسب ها: یارانه معیشتی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها