به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۵:۰۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۱/۱۸ ساعت ۱۲:۴۸
کد مطلب : ۲۶۴۹۰۸

راهکار هایی برای موفقیت آژانس های گردشگری

گروه گردشگری: صنعت گردشگری یکی از صنایع پیشرو در جهان است که روز به روز سیر تحول و پیشرفت را پشت سر گذاشته و امروزه نیز شاهد پیشرفت های چشمگیر در زمینه های مختلف گردشگری هستیم.
یکی از اصلی ترین پیشرفت های این صنعت را می توان به اینترنتی شدن آژانس های گردشگری نسبت داد چرا که امروزه می توانید در کوتاه ترین زمان و بدون هیچگونه مشکلی رزرو های مسافرتی را از طریق آژانس های اینترنتی مدیریت کنید. آژانس های اینترنتی به انواع مختلفی دسته بندی می شوند که هریک از آنها ویژگی های متفاوتی به نسبت یکدیگر دارند و می توانید یکی از بهترین ها را برای انجام امورات مسافرتی خود انتخاب کنید. خدمات مسافرتی شامل موارد مختلفی می شوند که از جمله مهمترین آنها می توان به: رزرو بلیط، هتل و تورهای مسافرتی اشاره کرد. هریک از این موارد به خودی خود انواع مختلفی دارند و به همین دلیل قبل از هرکاری باید با انواع خدمات مسافرتی و ویژگی های هریک آشنا شوید. در ادامه توضیحات کامل تری در این خصوص ارائه نموده‌ایم:
 


آژانس های گردشگری موفق چه ویژگی هایی دارند؟
آژانس های گردشگری امروزه مدل قدیمی خود که به صورت حضوری بود را از دست داده اند و وب سایت های اینترنتی نقش اساسی را در ارائه خدمات رزرواسیون ایفا می کنند. هریک از آژانس های گردشگری میزان خدمات متفاوتی نسبت به یکدیگر ارائه خواهند کرد به گونه ای که برخی از آژانس های گردشگری تنها یکی از خدمات رزرو بلیط یا هتل را ارائه می کنند اما برخی دیگر از آژانس های مسافرتی کلیه خدمات مربوط به سفر ها را ارائه می کنند و معمولا این مراکز برای رزرو مناسب تر هستند. توجه داشته باشید که هر یک از آژانس های گردشگری در تلاش اند تا بتوانند نام خود را در میان بهترین ها به ثبت برسانند و برای این کار حتما باید خدمات منحصر به فردی ارائه کنند. به دلیل محبوبیت بسیار مسافرت در میان مردم، شرکت های مختلفی روز به روز تاسیس می شوند و یکی از اصلی ترین سوالاتی که برای مدیران این مراکز پیش می آید نحوه تبدیل به یک آژانس معتبر است.

ارائه خدمات جامع توسط آژانس های گردشگری
یکی از اصلی ترین ویژگی های یک آژانس گردشگری موفق را می توان ارائه خدمات جامع مسافرتی دانست. طبیعتا هرچه یک آژانس گردشگری خدمات بیشتری ارائه کند انجام رزرواسیون از طریق آن نیز ساده تر خواهد بود و می توانید در کوتاه ترین زمان بیشترین کارایی را شاهد باشید. بسیاری از مردم به دنبال روش هایی هستند که بتوانند فعالیت های مختلف را با کمترین میزان دغدغه و مشکلات مدیریت کنند. برای آن ها هیچ انتخابی بهتر از یک آژانس گردشگری جامع از نظر خدمات نیست. تصور کنید که یک آژانس گردشگری تنها خدمات مربوط به هتل را ارائه می کند که برای انجام رزرواسیون مسافرتی نیاز به یک آژانس دیگر نیز برای رزرو بلیط خواهد بود. اما در صورتی که یک شرکت جامع را برای انجام امورات رزرواسیون انتخاب کرده باشید می توانید تمامی امورات مسافرتی خود را بدون کوچکترین مشکل با مراجعه به سامانه شرکت مدیریت کنید. پس چنانچه می خواهید به قصد تبدیل شدن به یک آژانس مطرح قدم بردارید حتما تمامی خدمات مسافرتی را تحت پوشش قرار دهید.
 


سرعت بالای خدمات در آژانس های گردشگری
یکی دیگر از اصلی ترین ویژگی های آژانس گردشگری مطرح، ارائه خدمات با بالاترین سرعت است به گونه ای که یک آژانس مطرح می تواند کلیه خدمات را در کوتاه ترین زمان ممکن در اختیار مشتریان قرار دهد. اینترنتی شدن کنترل رزرواسیون به خودی خود باعث افزایش سرعت انجام فعالیت های مسافرتی و گردشگری شده است اما در سطح فضای مجازی نیز آژانس های گردشگری در حال رقابت با یکدیگر هستند. سرعت انجام امورات مسافرتی شامل مدت زمان مورد نیاز برای رزرو هتل و بلیط هواپیما است. بالا بودن سرعت آژانس های گردشگری منوط به استفاده آنها از سیستم های قدرتمند گردشگری است چرا که در غیر اینصورت باید مدت زمان بیشتری برای انجام رزرواسیون اختصاص داده شود. نیروی انسانی تا چندی پیش بیشترین نقش را در ارائه خدمات رزرواسیون ایفا می کرد اما امروزه اغلب امورات به وسیله سیستم های قدرتمند مختلف مدیریت می شود و این امر یکی از اصلی ترین دلایل افزایش میزان سرعت کنترل فعالیت ها است.

ارائه خدمات پشتیبانی قوی در آژانس های گردشگری
همانطور که می دانید در هر یک از مراحل انجام رزرواسیون ممکن است مشکلاتی برای افراد پیش آید و رفع این مشکل به محبوبیت شرکت خواهد افزود و به همین دلیل مسئولین شرکت باید به فکر راه هایی برای رفع آنها باشند. خدمات پشتیبانی قوی از جمله اصلی ترین ویژگی های یک آژانس گردشگری موفق است اما چه نوع خدمات پشتیبانی می تواند باعث جذب مشتری بیشتر شود؟ برخی از شرکت ها خدمات پشتیبانی را به صورت تلفنی ارائه می کنند که این روش امروزه کمتر مورد توجه قرار می گیرد و اصلی ترین دلیل مردود شدن آن، مدت زمان زیادی است که مشتریان باید در صف انتظار پاسخ بمانند. پشتیبانی آنلاین یکی دیگر از کارهای مفید برای تبدیل شدن به یک آژانس گردشگری مطرح است به گونه ای که مشتریان می توانند در کوتاه ترین زمان و تنها با یک کلیک با کارشناسان شرکت در ارتباط بوده و در کوتاه ترین زمان ممکن پاسخ خود را دریافت کنند.
 


کمک گرفتن از چنل منیجر هتل
جمع آوری اطلاعات هتل های مختلف جهان مشکلات متعددی برای آژانس های گردشگری خواهد داشت و نیروی انسانی تا چندی پیش عهده دار این مسئولیت در آژانس های گردشگری بود. امکان بروز هرگونه خطا در ثبت اطلاعات هتل توسط نیروی انسانی وجود داشت و مشکلات مختلفی به همین دلیل برای آژانس های گردشگری پیش آمده بود اما امروزه چنل منیجر ها توانسته اند این مشکلات را به خوبی رفع کنند. چنلید با جمع آوری چند چنل منیجر در سیستم خود باعث تعامل خریداران و تامین کنندگان هتل های مختلف شده و در نتیجه سامانه ای بسیار کارآمد برای هتلداران و همچنین آژانس های گردشگری است. حال برای آژانس های گردشگری بهترین راه برای تامین هتل های مورد نیاز، استفاده از پلتفرم دوسویه آنلاین است که موجب کاهش هزینه های آن ها می شود. همچنین شرکت ها نیز می توانند از طریق این پلتفرم ها اقدام به رزرو هتل سازمانی نمایند.
برگرفته از وب سایت https://channelead.ir/
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها