به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۱/۱۸ ساعت ۱۳:۲۱
کد مطلب : ۲۶۴۹۲۸

تقویت استخوان ها با خرما

تقویت استخوان ها با خرما
گروه علمی:مصرف برخی از مواد غذایی و خورکی باعث تقویت استخوان‌های بدن می‌شود.، با توجه به اینکه زمان بسیار کمی تا ماه رمضان باقی مانده است بنابراین مصرف خرما به عنوان ماده غذایی مهم و انرژی زا بودن یکی از مهم ترین اولویت های هر خانواده ایرانی در سفره افطار است، خرما طعم شیرین و اشتها آوری دارد، اما میانه روی در مصرف آن بسیار مهم است، زیرا مصرف بیش از حد آن می‌تواند منجر به افزایش وزن شود، ولی اگر به مصرف دو یا سه دانه از آن در روز بسنده کنید، می‌توانید از حداکثر فواید خرما با معده‌ای سالم بهره‌مند شوید.بیشترین کالری موجود در خرما از کربوهیدرات‌ها تأمین می‌شود و حاوی برخی ویتامین‌ها و مواد معدنی مهم است و علاوه بر مقدار زیادی فیبر، آنتی اکسیدان زیادی نیز دارد.
 
خرما حاوی مقادیر کافی ویتامین C، کلسیم، منیزیم، فسفر، آهن و منگنز است که تمامی آن ها به بهبود سلامت استخوان شما کمک می‌کنند.حفظ سلامت استخوان‌ها برای جلوگیری از اختلالات مرتبط با آن مانند پوکی استخوان که ناشی از کمبود ویتامین D و کلسیم است، ضروری است.از جمله مزایای خرما برای پوست این است که مقدار زیادی ویتامین C دارد که می‌تواند تولید کلاژن را افزایش دهد و همچنین به دلیل دارا بودن فلاونوئید‌ها از آفتاب سوختگی جلوگیری می‌کند.

آیا می‌توان به نوزادان خرما داد؟
آیا کودک یک تا دو ساله می‌تواند خرما را بدون مشکل بخورد و هضم کند؟ این سوالی است که مرکز بهداشت کودک آمریکا به آن پاسخ داده و مشروط بر اینکه کودک یک دانه کامل خرما را نخورد، این کار را تایید کرده است؛ زیرا خوردن دانه کامل باعث خفگی می‌شود، اما با تقطیع یا له کردن آن و زیرنظر داشتن کودک هنگام خوردن آن مصرف خرما برای کودک بلامانع است. این هشدار در مورد انواع میوه‌های خشک که باعث احتمال خفگی در کودکان خردسال می‌شود نیز داده می‌شود.
برچسب ها: خرما
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها