به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۱۴:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۱/۱۸ ساعت ۱۷:۰۴
کد مطلب : ۲۶۴۹۶۱

پاندمی کرونا فاصله غنی و فقیر را بیشتر کرد

پاندمی کرونا فاصله غنی و فقیر را بیشتر کرد
گروه جامعه: مدیر آموزش و ارتقاء سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بی عدالتی و احساس تبعیض را تهدید جدی برای سلامت مردم دانست و گفت: پاندمی کرونا باعث عمیق تر شدن فاصله غنی و فقیر شد و به همین خاطر شعار امسال روز جهانی بهداشت "ساختن جهانی سالم تر و عادلانه تر برای همه مردم دنیا" انتخاب شد.منصور شیری، در نشست خبری که امروز (چهارشنبه_۱۸ فروردین‌ماه) برگزار شد، با اشاره به نامگذاری ۷ آوریل مصادف با ۱۸ فروردین به نام روز جهانی بهداشت، اظهار کرد: هر سال به مناسبت این روز شعاری انتخاب می شود که شعار امسال ساختن جهانی سالم تر و عادلانه تر برای همه مردم دنیا است.
 
وی با اشاره به فاصله زیاد کشورهای غنی و فقیر در جهان، گفت: کشورهای فقیر در شاخص های سلامتی نیز پایین تر از کشورهای ثروتمند هستد، این درحالی است که بی عدالتی و احساس تبعیض، تهدید جدی برای سلامت مردم است.مدیر آموزش و ارتقاء سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، به پاندمی کرونا از یک سال پیش تاکنون اشاره کرد و افزود: پاندمی کرونا باعث شد فاصله کشورهای غنی و فقیر عمیق تر شود و به همین خاطر شعار امسال ساختن جهانی سالم تر و عادلانه تر برای همه مردم دنیا انتخاب شد. حتی درون کشورها و شهرها هم بیشتر شدن فاصله فقیر و غنی را می بینیم.

وی واکسیناسیون کرونا را مصداق بارز بی عدالتی در دنیا برشمرد و افزود: برخی کشورها مثل انگلیس جمعیت بسیاری از مردم خود را واکسینه کرده اند، درحالی که برخی کشورها موفق به دریافت درصد ناچیزی از واکسن های کرونا شده اند. شعار امسال بهداشت جهانی برای جلب توجه دنیا به موضوع عدالت است و انتظار می رود دولتمردان اقداماتی برای کاهش این بی عدالتی انجام دهند.شیری درخصوص شروع موج چهارم کرونا در ایران، گفت: متاسفانه در جامعه ای زندگی می کنیم که ۱۵ هزار نفر با وجود بیماری به مسافرت رفتند، بنابراین کنترل بیماری موضوع دوجانبه ای است که هم مسئولان و هم مردم باید اهتمام ورزند.

وی به کم شدن تهدید درک شده نسبت به کووید۱۹ در بین مردم اشاره و تصریح کرد: این موضوع هم به مسئولان و هم مردم برمی گردد. جای مماشات و تعارف با مردم وجود ندارد، مردم هم باید این واقعیت عریان را ببینند که کووید۱۹ یک بیماری کشنده است و بیشتر افراد آسیب پذیر را می کشد. این خطر باید با عدد و رقم به مردم یادآوری شود.مدیر آموزش و ارتقاء سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: شاخص های سلامت متفاوت است و اصفهان در شاخص ها رتبه های متفاوتی دارد، ولی اصفهان از نظر ارایه خدمات سلامت جزو استان های اول است.
برچسب ها: ویروس کرونا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها