به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۹ - ۰۱:۰۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۱/۱۹ ساعت ۱۳:۱۷
کد مطلب : ۲۶۵۰۰۹

تایوان: چین حمله کند، تا پای جان می‌جنگیم

تایوان: چین حمله کند، تا پای جان می‌جنگیم
گروه بین الملل: به دنبال اعلام چین مبنی بر رزمایش یک ناو هواپیمابر در نزدیکی تایوان و به صورت روتین درآمدن این رزمایش، وزارت دفاع تایوان اعلام کرد این دولت‌شهر ۸ روز تمرین جنگی سایبری را این ماه اجرا خواهد کرد.
 تایوان مورد ادعای چین طی ماه‌های اخیر تحت فشار فزاینده‌ نظامی از سوی پکن قرار گرفته و نیروی هوایی چین تقریباً به صورت روزانه به محدوده پدافند هوایی تایوان وارد می‌شود.
بنا بر اعلام وزارت دفاع تایوان، حمله شبیه‌سازی شده کامپیوتری چین به تایوان، بین روزهای ۲۳ تا ۳۰ آوریل (۳ تا ۱۰ اردیبهشت) انجام خواهد شد و اولین مرحله بزرگ‌ترین بازی‌های جنگی سالانه تایوان، رزمایش "هان کوانگ" را تشکیل خواهد داد. مرحله دوم که شامل رزمایش زنده شلیک خواهد بود نیز قرار است در ژوئیه برگزار شود.
وزیر امور خارجه تایوان  گفت این دولت‌شهر در صورت حمله چین، تا پای جان خواهد جنگید. وی افزود آمریکا در بحبوحه افزایش فشار نظامی چین از جمله رزمایش ناو هواپیمابر در نزدیکی جزیره، خطر امکان حمله چین را حس کرده است.
"جوزف وو"گفت: از درک محدود من از تصمیم‌گیرندگان آمریکایی که ناظر تحولات در این منطقه هستند، این‌طور برداشت می‌شود که آن‌ها خطر امکان آغاز حمله چین به تایوان را به وضوح حس می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: ما مصمم به دفاع از خودمان، بدون هیچ پرسشی هستیم و اگر لازم باشد می‌جنگیم. اگر لازم به دفاع از خودمان تا پای جان هم باشد، این کار را انجام می‌دهیم.
برچسب ها: چین
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها