به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۱/۱۹ ساعت ۱۲:۴۲
کد مطلب : ۲۶۵۰۲۳

کاهش امید به زندگی در اتحادیه اروپا

کاهش امید به زندگی در اتحادیه اروپا
گروه جامعه: تازه‌ترین آمار یورواستات از کاهش امید به زندگی (متوسط طول عمر) در اکثر کشورهای عضو اتحادیه اروپا همزمان با شیوع ویروس کرونا حکایت دارد.
آمارهای رسمی نشان می‌دهد که از دهه ۱۹۶۰ به این سو طی هر دهه به طور متوسط امید به زندگی در کشورهای عضو اتحادیه اروپا دو سال افزایش یافته است. با این حال، آخرین داده‌های منتشر شده توسط اداره آمار اتحادیه اروپا نشان می‌دهد که متوسط امید به زندگی در کشورهای عضو این اتحادیه طی ۶ سال گذشته راکد شده و در حدود ۸۱ سال باقی مانده است.
افزون بر این، به دنبال شیوع بیماری همه‌گیر کووید-۱۹ در سال گذشته، امید به زندگی هنگام تولد در اکثر قریب به اتفاق کشورهای عضو اتحادیه اروپا در مقایسه با سال ۲۰۱۹ کاهش یافته است. بیشترین کاهش در اسپانیا و بلغارستان به ترتیب با ۱.۶ و ۱.۵ سال گزارش شده است.
در میان ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا تنها دو کشور دانمارک و فنلاند در سال ۲۰۲۰ با افزایش امید به زندگی مواجه شده‌اند که این نرخ برای این دو کشور ۰.۱ سال بوده است. البته در دو کشور قبرس و لتونی نیز این شاخص بدون تغییر باقی مانده است.داده‌های موجود نشان می‌دهد که در اکثر کشورهای عضو اتحادیه اروپا مردان بیش از زنان با کاهش امید به زندگی مواجه شده‌اند؛ به طوری که به عنوان نمونه در بلغارستان کاهش این شاخص برای مردان ۱.۷ سال و در دو کشور لتونی و لهستان نیز ۱.۵ سال بوده است.


 
برچسب ها: اتحادیه اروپا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها