به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۰:۲۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۱/۱۹ ساعت ۱۶:۵۳
کد مطلب : ۲۶۵۰۴۵

اگر اسناد تخلفاتی از «سعید محمد» داشتند، تاکنون آن را در دادسرای نظامی مطرح می‌کردند

یک فعال سیاسی که اخیراً با سایت انصاف نیوز به گفتگو نشسته است در رابطه با اظهارات معاونت سیاسی سپاه می گوید:«اگر سردار جوانی و یا دوستان او اسناد تخلفاتی از سعید محمد داشتند، تاکنون آن را در دادسرای نظامی مطرح می‌کردند.»
اگر اسناد تخلفاتی از «سعید محمد» داشتند، تاکنون آن را در دادسرای نظامی مطرح می‌کردند
گروه سیاسی: سایت دیده بان ایران؛ نوشت: ماجرای گفت وگوی پرحاشیه سردار یدالله جوانی با خبرگزاری فارس و به دنبال آن حرف و حدیث ها پیرامون ضرورت استفاده از تیتر شائبه برانگیز خبرگزاری فارس باعث شد تا بسیاری از مخالفان حضور نظامی ها در انتخابات ریاست جمهوری بار دیگر نسبت به آن هشدار دهند.
به عنوان مثال روزنامه جمهوری اسلامی که پیش از این هم با استناد به سخنان امام خمینی(ره) حضور نظامی ها در انتخابات ریاست جمهوری را خلاف فرمایش بنیانگذار انقلاب اسلامی ارزیابی کرده بود در شماره امروز خودش نوشت: "مناقشات و نزاع‌های چند روز گذشته افرادی از مسئولین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مورد چرائی استعفای یکی از خودشان که قصد ورود به رقابت‌های انتخاباتی ریاست جمهوری 1400 را دارد و حواشی نامطلوب این نزاع‌ها، نشان داد امام خمینی چقدر عمیق و وسیع به موضوع می‌نگریسته و چقدر نگران وارد شدن خدشه به اعتبار نظامیان به‌ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بودند.
حتی اگر فرض کنیم کوچک‌ترین خدشه‌ای به نیروهای نظامی و بنیه دفاعی کشور از رهگذر به دست گرفتن قدرت سیاسی و اجرائی توسط آنها وارد نشود، همین جدال تبلیغاتی که در جریان انتخابات میان خود نظامیان داوطلب ریاست جمهوری از یکطرف و آنها و رقبای غیرنظامی‌شان از طرف دیگر پدید آمده و بیشتر هم خواهد شد کافی است که ضربه‌های کاری به حیثیت و اعتبار مهم‌ترین و ضروری‌ترین نهادهای دفاعی کشور وارد شود. چنین ضربه‌هائی را شرعاً و عقلاً نمی‌توان جایز دانست." اما ماجرای مخالفت بخشی از بدنه سپاه با نامزدی سردار سعید محمد چیست؟
یک فعال سیاسی که اخیراً با سایت انصاف‌نیوز به گفتگو نشسته است در رابطه با اظهارات معاونت سیاسی سپاه می گوید:« اگر سردار جوانی و یا دوستان او اسناد تخلفاتی از سعید محمد داشتند، تاکنون آن را در دادسرای نظامی مطرح می‌کردند.» او در پاسخ به این پرسش که با توجه به اینکه بخشی از سپاه از سعید محمد حمایت نمی‌کنند چه کسانی از او حمایت می‌کنند و اینکه عدالت‌خواهان از او حمایت خواهند کرد هم گفت: «بدنه‌ی میانی و پایین سپاه از لحاظ جایگاه کادری، توده‌ای از نیروهای انقلابی حامی او هستند و همچنین با توجه به نقش موثر محمد در پرونده یاس عده‌ای از مردم که مباحث عدالت‌خواهی را پیگیری می‌کنند از او حمایت خواهند کرد.»
همچنین وی درباره‌ی اینکه احتمال دارد بار دیگر حملاتی به او وجود داشته باشد آینده فکری او در برابر این رفتارها چه خواهد بود هم می‌گوید: «کسانیکه از پرونده یاس و رسیدگی آن زخم خوردند، جدی‌ترین دشمنان سعید محمد هستند و خواهند بود.» این فعال رسانه‌ای درباره جزئیات پرونده یاس که سعید محمد در افشای آن نقش داشته می‌گوید فرمانده پیشین قرارگاه خاتم الانبیا کارشناس فنی این پرونده بود و آن را افشا کرد که باعث محکومیت عیسی شریفی در این پرونده شد.
وی درباره‌ی توضیحات سردار جوانی بعد از مصاحبه روز گذشته با خبرگزاری فارس هم می‌گوید: «عقب نشینی سردار جوانی طبیعی بود. او اظهارات ناپخته‌ای کرد که موجب اختلاف شدید در جبهه انقلاب را فراهم آورد و حالا عقب نشینی کردند. او به شکلی اظهار نظر کرد که انگار سعید محمد تخلف مالی داشته است و خبرگزاری فارس نیز آن را به گونه‌ای پوشش داد که بدترین برداشت توسط عامه مردم و ضد انقلاب شد. به نظرم صحبت‌های سردار جوانی پشتوانه‌دارد که به سال‌های ۹۳ و ۹۵ برمی‌گردد. در اتفاقات سال ۹۳ گزارش فساد هولدینگ یاس بود که به سردار مهردادی مربوط می‌شود که وی اکنون در بازداشت است و سال ۹۵ هم مربوط به دفتر رهبری است که با آن برخورد می‌شود.»
اما سردار مهردادی کیست؟
سردار مسعود مهردادی تا سال ۱۳۹۷ به عنوان «جانشین اقتصادی» بنیاد تعاون سپاه، نقش بسیاری مهمی را در بسیاری از شرکت‌های اقتصادی و قراردادهای این بنیاد ایفا می‌کرد. او به همراه جمال‌الدین آبرومند، یک زوج اقتصادی را تشکیل داده بودند. جمال‌الدین آبرومند تا تیرماه ۱۳۹۷ به عنوان معاون هماهنگی سپاه فعالیت می‌کرد. او در عین حال، رئیس هیئت مدیره بنیاد تعاون سپاه بود و به همراه مسعود مهردادی که مغز متفکر فعالیت‌های اقتصادی این سازمان بود، پروژه‌ها را پیش می‌برد.
خرداد ۱۳۹۳ وقتی قرارداد ۲۰ هزار میلیارد تومانی شهرداری تهران با بنیاد تعاون سپاه امضا شد، نام آبرومند و مهردادی نیز ذیل تفاهمنامه بین دو نهاد بود. مسعود مهردادی همچنین سال‌ها نماینده اصلی بنیاد تعاون سپاه در شرکت مخابرات ایران، بانک انصار و هولدینگ «یاس» بود. هولدینگ «یاس»، سازمان اصلی بنیاد تعاون سپاه در حوزه خدمات، واسطه‌گری و مسکن بود. مسعود مهردادی، عضو هیئت مدیره این هولدینگ بود.
به گفته عبدالله رمضان‌زاده، فعال سیاسی و سخنگوی دولت خاتمی، این هولدینگ درگیر یک پرونده فساد ۱۳۰۰۰ میلیارد تومانی بوده است. هولدینگ یاس بر اساس اسناد رسمی ثبت شرکت‌ها، در بهمن ۱۳۹۶ منحل شده است. در همین ایام، خبرهای گسترده‌ای درباره بازداشت مسعود مهردادی نیز منتشر شد. همچنین در اطلاعیه ای که اواخر اسفندماه سال گذشته توسط روابط عمومی سازمان قضایی نیروهای مسلح منتشر شد سردار مسعود مهردادی به ۲ سال حبس تعزیری محکوم شد و عیسی شریفی به ۲۰ سال! احکامی که واکنش بسیاری از کاربران را به دنبال داشت و این میزان مجازات را برای این افراد کافی ندانسته بودند. هلدینگ یاس از جمله پرونده های پیچیده ای بود که طی سال های اخیر در بسیاری از رسانه ها درباره آن گمانه زنی های متعددی زده شد. اما اینکه پس از صدور احکام متخلفان نظامی این هلدینگ، سعید محمد که به عنوان بازرس در این پرونده نقش داشته چقدر می تواند از آن به عنوان برگ برنده انتخاباتی خودش استفاده کند، سوالی است که باید برای رسیدن به پاسخ آن چشم به روزها و هفته های پیش رو داشت.
برچسب ها: سردار سعید محمد
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها