به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۱:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۱/۱۹ ساعت ۱۸:۲۰
کد مطلب : ۲۶۵۰۶۱

اصناف قزوین یک هفته تعطیل می‌شوند

اصناف قزوین یک هفته تعطیل می‌شوند
گروه جامعه:  استاندار قزوین گفت: از اصناف می‌خواهم که دوباره پیش قدم شوند اگرچه تعطیل کردن کار سختی است اما تا یک هفته گروه‌های دو، سه و چهارم تعطیل می‌شود تا شرایط بهبود پیدا کند در این بین اتاق اصناف باید به صورت کامل نظارت کند.
هدایت‌الله جمالی‌پور  تصریح کرد: یکی از راه‌های مقابله با کرونا، پیشگیری است، شرایط موجود نشان می‌دهد که آسانترین کاری که می‌توانیم انجام دهیم و امروز در سطح کشور به آن بی‌توجهی می‌شود پیشگیری و رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.
وی افزود: تعطیلات اصناف به اقتصاد کشور آسیب می‌زند اما با توجه به شرایط موجود باید محدودیت جدی برای معیشت ایجاد کنیم، سخت‌ترین تصمیم این است که صنوف تعطیل شود و ناگزیر به اجرای آن هستیم.
استاندار قزوین اظهار کرد: ما می‌گوییم کم بیرون بیایید یا حداقل پروتکل‌ها را رعایت کنید و در تجمع حضور پیدا نکنید، پاساژها و مراکز خرید کانون خطر هستند اما کسی توجه نمی‌کند.
وی یادآور شد: ۱۳ ماه در مورد این پدیده و راه پیشگیری از آن صحبت کردیم، در این مدت رسانه‌ها در سطح کشور خوب عمل کردند که این امر قابل تقدیر است، ۱۴ ماه مدت زیادی است که اگر این زمان را به عنوان دوره آموزشی در نظر بگیریم دوره کاملی است که لازم است از آن استفاده کنیم.
جمالی‌پور بیان کرد: اصناف باید همکاری کرده و پروتکل‌ها را رعایت کنند، رانندگان تاکسی و اتوبوس می‌دانند که نباید افراد بدون ماسک را سوار کنند اما سوار می‌کنند این نشان می‌دهد که ما مشکل فرهنگی داریم و در این مسائل با ضعف جدی مواجهه هستیم.
وی خاطرنشان کرد: استان قزوین در اسفند ماه از نظر  رعایت پروتکل‌های بهداشتی استان اول بود، اما طی ۲۰ روز شرایط استان قرمز شد که بسیار ناراحت کننده است و باید در این خصوص مطالعات جدی صورت بگیرد.
استاندار قزوین یادآور شد: طبق مصوبه ستاد کرونا هیچ کارمندی حق ندارد بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ادارات حضور پیدا کند این در حالی است که بارها در ادارت مختلف حتی استانداری دیده‌ایم که افراد بدون ماسک وارد ادارات می‌شوند و در محوطه راه می‌روند که این امر قابل پذیرش نیست.
وی خاطرنشان کرد: زمانی که دانشگاه اعلام می‌کند وضعیت خوب است در جامعه عادی انگاری رخ می‌دهد این در شرایطی است که ویروس هنوز وجود دارد و تغییر شکل می‌دهد در واقع همین عادی انگاری باعث می‌شود که پیک بعدی اتفاق بیفتد و تغییر پیک‌ ناشی از بی‌توجهی است، تا وقتی واکسیناسیون کلی صورت نگیرد وضعیت به همین شکل است.
جمالی‌پور یادآور شد: از اصناف می‌خواهم که دوباره پیش قدم شوند اگرچه تعطیل کردن کار سختی است اما تا یک هفته گروه‌های دو، سه و چهارم تعطیل می‌شود تا شرایط بهبود پیدا کند در این بین اتاق اصناف باید به صورت کامل نظارت کند. کارمندان دولت نیز  یک دوم سرکار حاضر شوند، اگر مدیری احساس کرد که نیاز به حضور کمتر است می‌توان یک سوم کارکنان حضوری و باقی به صورت دورکاری فعالیت داشته باشند و این اختیار را به مدیران هر سازمان و اداره تفویض می‌کنیم.
استاندار قزوین یادآور شد: ورود خودروها با پلاک غیر بومی  نیز در این هفته در استان قزوین ممنوع است مگر اینکه مالک خودرو ساکن قزوین باشد و مدارک هویتی به همراه داشته باشد، رانندگان تاکسی نیز نباید بیشتر از سه مسافر سوار کنند همچنین اتوبوسرانی نیز با ۵۰ درصد ظرفیت باید فعالیت داشته باشد و اگر شرایط با همین منوال ادامه داشته باشد احتمال می‌رود که اتوبوسرانی نیز تعطیل شود.
وی افزود: تردد افراد بدون ماسک در سطح شهر تهدید است و به عنوان تهدیدکننده سلامت عمومی باید از سوی مراجع قضایی با این افراد برخورد شود.
راه‌اندازی بیمارستان صحرایی در قزوین
منوچهر حبیبی جانشین ستاد مقابله با کرونای استان قزوین نیز اظهار کرد: مقدمات ساخت بیمارستان صحرایی توسط شهرداری انجام شده است و توسط علوم پزشکی راه‌اندازی می‌شود، طرح درمان در منزل را کلید زدیم و برخی از بیماران کرونایی در منزل خدمات دریافت می‌کنند.
وی افزود: برای حمایت از واحدهای تولید اکسیژن و کپسول اکسیژن وام ۳۰۰ میلیونی با سود چهار درصد اعطا می‌شود، همچنین آزمون وکلا برگزار خواهد شد.
حبیبی تاکید کرد: کارکنان با یک دوم ظرفیت باید در محل کار حضور پیدا کنند، همچنین بانوان باردار ادارات به صورت دورکاری باید فعالیت کنند و زنان باردار کادر درمان نیز نباید در بخش کرونایی فعالیت داشته باشند.
برچسب ها: کرونا
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها