کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پایتخت میلیاردرهای جهان تغییر کرد/اینفوگرافیک

20 فروردين 1400 ساعت 13:00


گروه اقتصادی: سال گذشته و متاثر از شیوع کرونا، جهان با مشکلات اقتصادی زیادی روبرو شد و افراد زیادی با بحران کار و تامین زندگی روزمره خود مواجه شدند با این حال تعداد میلیاردرهای جهان بیشتر شده است.
بر اساس مطالعه‌ای که فوربس منتشر کرد، پکن با پیشی‌گرفتن از شهر نیویورک به پایتخت میلیاردرهای جهان تبدیل شده است؛ پایتخت چین در سال گذشته ۳۳ میلیاردر جدید پیدا کرد و در مجموع میزبان ۱۰۰ فرد ثروتمند در جهان شد، یک نفر بیشتر از شهر نیویورک.

با این حال، ایالات متحده هنوز بیشترین میلیاردرهای جهان را دارد اما سیب بزرگ ایالات متحده، نیویورک، در سال گذشته تنها هفت میلیاردر جدید پیدا کرد و در مجموع میزبان ۹۹ فرد ثروتمند در جهان شد. از نظر جمعیت، شهر نیویورک با  ۸.۴ میلیون سکنه، حدود ۴۰٪ از جمعیت پکن،  ۲۱ میلیون نفر، را دارد.ثروتمندترین ساکن پکن، ژانگ ییمینگ، بنیانگذار تیک‌تاک، شرکت مادر TikTok ByteDance، است که ۳۵.۶ میلیارد دلار ارزش دارد. در شهر نیویورک، شهردار سابق مایکل بلومبرگ با دارایی خالص ۵۹ میلیون دلار، ثروتمندترین فرد است.ایالات متحده مدتهاست که بیش از هر کشور دیگر در جهان، محل زندگی میلیاردرها شده، اما چین نیز در حال پیشرفت است. براساس گزارشات، چین و هنگ کنگ با حضور ۲۱۰ میلیاردر جدید در سال گذشته رتبه اول در جهان را به دست آوردند.

پنج شهر چین در میان ۱۰ شهر با بیشترین میلیاردر قرار دارند و تنها شهر دیگر آمریکا، سانفرانسیسکو با ۴۸ میلیاردر است که در رده هشتم قرار گرفت؛ نکته جالب دیگر این لیست، حضور شهر بمبئی،که پایتخت تجاری هندوستان تلقی می‌شود، است که رتبه بالاتری از سان‌فرانسیسکو دارد.۶۶۰ نفر میلیاردر جدید، مجموع افراد فوق ثروتمند جهان را در سال گذشته به ۲۷۵۵ نفر افزایش دادند تا ثروتی به ارزش مجموعاً ۱۳.۱ تریلیون دلار را در اختیار بگیرند.بیماری کووید-۱۹ شکاف طبقاتی بین ثروتمندان و توده جامعه را بسیار عمیق‌ کرد تا آنجا که در آمریکا ثروت میلیاردرها ۴۴% بیشتر شد و همزمان ۸۰ میلیون آمریکایی شغل خود را از دست دادند و ۸ میلیون نفر به فقر دچار شدند.


کد مطلب: 265168

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/265168/پایتخت-میلیاردرهای-جهان-تغییر-اینفوگرافیک

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir