به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۱:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۱/۲۰ ساعت ۱۳:۲۸
کد مطلب : ۲۶۵۱۷۶

ترمیم عضلات با مصرف کمتر گلوکز

ترمیم عضلات با مصرف کمتر گلوکز
گره علمی: نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد، سطح پایین گلوکز ممکن است به ترمیم عضلات کمک کند. محققان از دانشگاه متروپولیتن توکیو نشان داده‌اند، سلول‌های ماهواره‌ای ماهیچه‌های اسکلتی که بازیگران اصلی در ترمیم عضلات هستند، در محیط‌های کم گلوکز تکثیر بهتری دارند.سلول‌های ماهواره‌ای جمعیتی از سلول‌های بنیادی عضله اسکلتی هستند که مشابه دیگر سلول‌های بنیادی قابلیت خودنوسازی و تمایز نیافته بودن را دارند و اخیراً بخاطر توانایی مشارکت در حفظ، بازسازی و هایپرتروفی توده‌ی عضلانی به‌عنوان ابزاری برای سلول‌درمانی مورد توجه قرار گرفته‌اند. در حالی که مصرف زیاد قند ممکن است خطر چاقی، دیابت و بیماری‌های قلبی را افزایش دهد، یک مطالعه که اخیرا صورت گرفته فواید دیگر حفظ سطح قند را نشان داده است. 

این مطالعه نشان می‌دهد سطح پایین گلوکز ممکن است به ترمیم عضلات کمک کند؛ این برخلاف فرضیه متعارف است که می‌گوید سلول‌های پستانداران وقتی قند بیشتری برای تأمین فعالیت آنها وجود دارد، بهتر عمل می‌کنند. 
عضلات سالم قسمت مهمی از یک زندگی سالم هستند؛ ضمن اینکه عضلات ما به طور مداوم خود را ترمیم می‌کنند تا آنها را در شرایط عالی نگه دارند. در سالهای اخیر، دانشمندان شروع به درک نحوه ترمیم عضلات در سطح سلولی کرده‌اند.

مشخص شده است که سلول‌های ماهواره‌ای ماهیچه های اسکلتی از اهمیت ویژه ای برخوردارند، آنها نوع خاصی از سلول‌های بنیادی به شمار می‌روند که بین دو لایه «سارکولما»(sarcolemma) و «تیغه پایه‌ای»(Basal lamina) قرار گرفته‌اند که سلول‌های میوفیبر را در فیبرهای عضلانی جداگانه می‌پوشاند.هنگامی‌که سلول‌های میوفیبر آسیب می‌بینند، سلول‌های ماهواره‌ای بیش از اندازه فعالیت می‌کنند و تکثیر می‌شوند و نهایتا با سلول‌های میوفیبر ترکیب می‌شوند. این کار نه تنها به ترمیم آسیب کمک می‌کند، بلکه به حفظ توده عضلانی نیز می‌انجامد.
برچسب ها: دیابت گلوکز
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها