به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۱/۲۰ ساعت ۱۷:۰۸
کد مطلب : ۲۶۵۲۰۷

پرندگان مهاجر در بوستان آزادگان

پرندگان مهاجر در بوستان آزادگان
گروه جامعه: دریاچه بوستان آزادگان در منطقه ۱۵ به رسم هرساله بهار میزبان پرندگان مهاجر شده است.به گزارش ایسنا، شهردار منطقه ۱۵ با اعلام اینکه هرساله با شروع فصل بهار دریاچه بوستان آزادگان میزبان پرندگان مهاجر و بومی می‌شود، گفت: به گفته کارشناسان این منطقه گونه‌های مهاجر همه ساله با سرد شدن هوا از عرض‌های شمالی تر مانند سیبری به عرض های جنوبی تر مانند ایران مهاجرت می کنند و تا پایان فصل سرما در منطقه حضور دارند و با گرم شدن هوا به عرض‌های شمالی بر می‌گردند.محمدی افزود: بیشتر این پرندگان را کاکایی سرسیاه، کاکایی خزری، حواصیل خاکستری و اردک سرسبز تشکیل می دهند که به راحتی در سطح دریاچه آزادگان دیده می‌شوند.
 
شهردار منطقه ۱۵ با اعلام اینکه این پرندگان زیبایی خاصی را به دریاچه آزادگان بخشیده و یکی از جاذبه‌های گردشگری و جذاب منطقه ۱۵ در این فصل محسوب می‌شوند، ادامه داد: این پرنده‌ها از اواسط زمستان به این منطقه می‌آیند و پس از لانه گزینی و تخم گذاری در محدوده دریاچه آزادگان زندگی می‌کنند و در اواسط بهار این محدوده را ترک می‌کنند.او با اشاره به وسعت ۴ هکتاری دریاچه بوستان آزادگان گفت: این حجم آب از جاذبه های پرندگان مهاجر در فصل زمستان و بهار است و پرنده نگاران و عکاسان می توانند تا قبل از گرم شدن هوا با حضور در این دریاچه از آنها پرنده نگاری کنند.

براساس گزارش سایت شهر، کاکایی‌ها دسته بزرگی از مرغان نوروزی‌اند که در سرتاسر جهان پراکنده زیست می کنند. آنها به‌طور کلی پرندگانی با جثه‌ای متوسط تا بزرگند و رنگشان معمولاً سفید یا خاکستری است و در ایران نیز بندرانزلی زیستگاه اصلی آنهاست.حواصیل‌های خاکستری در ایران در فصل زمستان از پراکندگی نسبتاً زیادی برخوردار بوده و به تعداد زیادی زاد ولد می‌کند و از مناطق سردسیر در فصل زمستان دست به مهاجرت می‌زنند و به مناطق گرمتر می آیند. مرغابی سرسبز نیز در بسیاری از نقاط دنیا به عنوان پرنده مهاجر و پرنده مقیم حضور دارد. این پرنده در مناطق تالابی، نیزارها، سواحل دریا و مصب رودخانه‌ها به سر برده و روی زمین، لابه لای علفها یا در میان درختان آشیانه می‌سازد. در ایران نیز بیشتر در نواحی بندر انزلی و کلاً سواحل دریای خزر دیده می‌شوند.
برچسب ها: پرندگان مهاجر
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها