به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۳:۰۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۱/۲۰ ساعت ۱۸:۲۳
کد مطلب : ۲۶۵۲۳۴

پولستار، کانسپتی که ولوو تولید کرد

پولستار، کانسپتی که ولوو تولید کرد
گروه اقتصادی: پولستار ۱ ۲۰۲۱ نه تنها یکی از زیباترین هیبرید‌های پلاگین  به شمار می رود بلکه به عنوان کوپه ای  زیبا، گران و منحصر به فرد محسوب می شود. پولستار  بیش از ۱۵۰ هزار دلار قیمت دارد و هر سال فقط ۱۵۰ نسخه برای خرید در دسترس است.این خودرو دارای یک خروجی سیستم ترکیبی از ۶۱۹ اسب بخار است که سواری بسیار لذت بخشی را به ارمغان می آورد. پیشرانه الکتریکی و باتری آن به نحوی کارگزاری شده است که فضای مسافر و صندوق عقب کوپه را گرفته است. اگرچه طراحی داخلی و مواد آن با سبک  ولوو مطابقت دارد، اما یک خودروی گران قیمت باید دارای تنظیم کننده‌های قدرت هم برای فرمان و هم برای کشو‌های روی صندلی باشد و عدم وجود سایه بان برای سقف شیشه‌ای عظیم خصوصاً آزار دهنده است اما با این حال، پولستار ۱ ۲۰۲۱ یک پلاگین هیبریدی ویژه است.
 
پولستار ۱ اکنون بدون هیچ تغییری برای سال ۲۰۲۱ آماده می شود، حتی قیمت اولیه آن نیز همانند مدل قبلی است. برخلاف پورشه ۹۱۱، پولستار ۱ گزینه‌های کمی را ارائه می‌دهد. با توجه به اینکه این برند قصد دارد فقط ۱۵۰۰ نمونه برای جهان تولید کند، جای تعجب ندارد که امکانات آن کم باشد. خریداران می‌توانند انتخاب چرخ و رنگ خارجی و داخلی را داشته باشند. در جلو، پلاگین هیبریدی پولستار ۱ دارای یک موتور توربو و سوپرشارژ ۲.۰ لیتری چهار سیلندر و یک موتور الکتریکی برای تولید ۳۷۵ اسب بخار قدرت و حرکت دادن چرخ‌های جلو است. از عقب، یک جفت موتور الکتریکی که هر کدام ۱۱۴ اسب بخار نیرو تولید می‌کنند، چرخ‌های عقب را حرکت می‌دهند، این ترکیب، پیشرانه تمام چرخ را فراهم می‌کند و در کل سیستم خروجی ۶۱۹ اسب بخار و ۷۳۸ پوند فوت گشتاور را ایجاد می‌کند.

 این موتور با یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک همراه شده است. علاوه بر این، این پولستار با لاستیک‌های فوق العاده چسبنده ۲۱ اینچی Pirelli P Zero، سیستم تعلیق با کنترل الکترونیکی، دیفرانسیل عقب بردار گشتاور و ترمز‌های بزرگ منبع Akebono همراه است.سازمان حفاظت محیط زیست به پولستار ۱ امتیاز بهره وری سوخت شهری / بزرگراه ۵۸ MPGe و برد الکتریکی 83 کیلومتر را داده است. این رقم برای کلاس پلاگین هیبریدی نسبتاً زیاد است. فضای داخلی پولستار ۱ بسیار پیشرفته است و بسیاری از اجزا را با همتایان سدان ولوو S۹۰ و استیشن V۹۰ به اشتراک می‌گذارد.

داشبورد زیبا با ترکیبی از تزئینات فیبر کربن و کروم، لوکس بودن را فریاد می‌زند. صندلی‌های جلو در رنگ‌های سیاه یا خاکستری روشن راحت، اما محکم هستند. فضای کافی برای دو مسافر وجود دارد، صندلی عقب ما را به یاد قسمت کوچک عقب ۹۱۱ می‌اندازد. کمبود فضای پا و سقف شیب دار بالای سر باعث محدود شدن فضا می‌شود. صندوق عقب، که فقط چهار فوت مکعب از وسایل را در خود جای می‌دهد، کوچکتر از محفظه چمدان در خودروی اسپرت کوچک Mazda MX-۵ Miata است.Polestar ۱ تقریباً با هر فناوری که یک ماشین مدرن می‌تواند داشته باشد، از جمله سیستم سرگرمی صفحه نمایش لمسی  با Apple CarPlay و Android Auto ارائه می شود. صفحه نمایش به صورت عمودی جهت سهولت استفاده به سمت راننده زاویه دارد. کلید‌ها و دکمه‌های فیزیکی کمیاب هستند.در جلوی فرمان پشت آمپری ۱۲.۳ اینچی و همچنین یک نمایشگر قرار دارد. دو درگاه USB در ردیف جلو قرار دارد و Bowers & Wilkins سیستم صوتی را فراهم می‌کند.
برچسب ها: ولوو خودرو
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها