کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

قهرمان از دل بازی امشب بیرون می‌آید؟

21 فروردين 1400 ساعت 9:21


گروه ورزشی: تیم‌های فوتبال بارسلونا و رئال مادرید در چارچوب رقابت‌های لیگ برتر اسپانیا امشب در یک بازی فوق‌العاده حساس به مصاف هم می‌روند، دیداری که شرایط آن نسبت به نمایش دور رفت کاملا متفاوت است. زیدان مثل علی دایی است؛ زمانی که همه از او و تیمش انتقاد می‌کنند از گور برمی‌خیزد و بهترین خودش را ارائه می‌کند. او جدا از اینکه استاد لیگ قهرمانان اروپاست، متخصص ال‌کلاسیکو هم هست. به‌عنوان سرمربی در ال‌کلاسیکوها ۴برد، ۳تساوی و تنها دو باخت به‌ دست آورده. از زمان روی کار آمدن زیزو به‌عنوان سرمربی رئال‌مادرید، کهکشانی‌ها موفق شده‌اند ۱۱جام مختلف کسب کنند که این رقم برای باشگاه کاتالان ۸ بوده است.

آنها از ۲۰۱۵ در هیچ جام بین‌المللی قهرمان نشده‌اند و ۳‌لیگ، ۳‌کوپا دل‌ری و ۲‌سوپرکاپ اسپانیا به‌دست آورده‌اند. وقتی زیدان مدت کوتاهی از تیم جدا شد، رئال در چهار ال‌کلاسیکو سه‌بار باخت و یک‌بار مساوی کرد. رئال‌مادرید و بارسلونا در شرایطی به دومین ال‌کلاسیکوی فصل رسیده‌اند که هردو ترس به پایان رساندن فصل بدون جام را دارند. این اولین‌بار است که این رقابت در ورزشگاه کوچک آلفردو دی‌استفانو برگزار می‌شود؛ همان ورزشگاهی که یورگن کلوپ مسخره‌اش کرد و آن را برای تمرین مناسب دانست نه بازی. اتلتیکو در ۱۰بازی آخر ۱۴امتیاز از دست داده و بارسلونا تنها ۲امتیاز. راز رسیدن تعقیب‌کنندگان به صدرنشین به‌ظاهر دست‌نیافتنی لالیگا همین است؛ سال۲۰۲۱ بارسا و رئال با اتلتیکو شوخی ندارند. اما برنده بازی امشب قطعا تیم دوم مادرید خواهد بود. امشب یک یا هردوی تعقیب‌کنندگان موقتا از دور خارج می‌شوند. بهترین نتیجه برای شاگردان سیمئونه تساوی دیدار امشب است.
 

مسی: بارسلونا این فصل در لیگ ۶۸گل به ثمر رسانده که ۲۳تای آن از آن مسی بوده. ورزشگاه آلفردو دی‌استفانو نودمین ورزشگاهی است که مسی در آن به میدان خواهد رفت. او در ۸۹ورزشگاه بازی کرده که در ۶۹مورد موفق به گلزنی شده است. از زمانی که کریستیانو رونالدو از رئال‌مادرید رفته، او در ۶ال‌کلاسیکو حاضر بوده که نه گلی زده و نه پاس‌گلی ثبت کرده. آخرین‌بار فصل ۱۸-۲۰۱۷ بود که در جریان تساوی ۲بر۲ دو تیم گل زد. این چهل‌وپنجمین ال‌کلاسیکوی این بازیکن است؛ ۲۶گل، ۱۴پاس گل، تأثیر مستقیم روی ۴۰گل، دو هت‌تریک و دو کاشته منجر به گل.

بنزما: رئال‌مادرید در این فصل در لیگ ۵۱گل به‌ثمر رسانده که یکی کمتر از تعداد مصدومیت‌های این فصل بازیکنان این تیم است. بنزما در لالیگا ۱۸گل‌زده و در ۷بازی گذشته موفق به گلزنی شده. با توجه به مصدومیت ۳هفته‌ای سوارس ۱۹گله، شانس خوبی برای نزدیک شدن به مسی در صدر جدول پیچیچی دارد. مسی ۲۳گل زده البته با پنالتی. در ال‌کلاسیکوها ۹گل و ۹پاس‌گل ثبت کرده و هرگز اخطاری نگرفته؛ ۱۰برد، ۱۰مساوی و ۱۸باخت.

تابلو
در ۲۴۵بازی رسمی قبلی ۹۷بار رئال و ۹۶بار بارسا به پیروزی دست یافته‌اند. بارسا در دیدارهای غیررسمی و دوستانه دست بالا را داشته و ۱۹بار برده است.

 پرس و لاپورتا
خوان لاپورتا در بازگشت به پست ریاست باشگاه بارسلونا کری‌های زیادی برای باشگاه رقیب خواند. او عملکرد خوبی در ال‌کلاسیکوها دارد و با فلورنتینو پرس ۱۶بار رویارویی داشته که ۸تای آن را برده و ۵بار بازنده بوده است. ۴بار در برنابئو پیروز شده و ۳بار هم در زمین حریف بازنده بوده.

غایبان
آزار:  به نظر می‌رسید ادن آزار همیشه مصدوم برای این بازی آماده باشد. او در دیدار رفت لیگ قهرمانان مقابل لیورپول هم می‌توانست بازی کند اما زیدان ترجیح داد روی ستاره شکننده تیمش خطر نکند. ستاره بلژیکی می‌خواست نخستین ال‌کلاسیکوی عمرش را تجربه کند اما در نهایت زیدان نام اورا از لیست خارج کرد. او هر سه داربی قبلی را به‌دلیل آسیب‌دیدگی از دست داده بود.

کارواخال: با تیم تمرین کرده و می‌تواند برای این مسابقه در لیست ذخیره‌ها جای بگیرد. او در این فصل از ۳۸مسابقه ۲۶تا را از دست داده و رئال در حضور او ۹برد و ۳شکست به‌دست آورده. فصل  ۱۹-۲۰۱۸، ۱۶بازی و فصل ۱۸-۲۰۱۷، ۱۳بازی را از دست داد.

 کروس: گفته در اردوی تیم ملی مصدوم شده و هنوز درد دارد. وقتی در جریان بازی خسته می‌شود به‌ویژه در ۲۰دقیقه پایانی دردش بیشتر می‌شود. مهندس آلمانی در ترکیب حاضر است مگر به‌ادعای مارکا برای بازی برگشت با لیورپول در ال‌کلاسیکو استراحت کند که بعید است.

 راموس: اصرار به رکوردزنی در تیم ملی و نزدیک شدن به رکورد بیشترین بازی ملی تاریخ باعث شد در اردوی اسپانیا مصدوم شود. رئال با او در ۴۷ال‌کلاسیکو ۱۵برد، ۱۰تساوی و ۲۲باخت ثبت کرده بود؛ ۳کارت قرمز، ۱۹کارت زرد، ۵گل زده و ۳‌پاس‌گل.

 واران: در آستانه بازی با لیورپول دچار کووید-۱۹ شد و آن بازی و ال‌کلاسیکو و همچنین بازی برگشت لیگ قهرمانان را از دست داد. او دو گل در ۲۰ال‌کلاسیکو به ثمر رسانده بود؛ ۷برد و ۸باخت. این سومین‌باری است که ال‌کلاسیکو را از دست می‌دهد.

 پیکه: در اوایل فصل مصدوم شد و ۸هفته غایب بود اما حاضر به جراحی نشد و برای بازگشت عجله کرد. حضور او در باخت به پاری‌سن‌ژرمن ریسکی بود که دوباره مصدومش کرد. در تمرینات اخیر حاضر بود و قرار بود دیشب بعد از آخرین تمرین درباره حضورش در ترکیب تصمیم‌گیری شود. رکورد خوبی مقابل رئال دارد؛ ۱۸برد، ۱۰مساوی، ۱۱باخت، ۲گل زده، یک پاس‌گل و ۱۱کارت زد.

 کوتینیو وفاتی: در حالی‌که مدتی طولانی آسیب‌دیدگی داشت، در حال ریکاوری باز هم مصدوم شد و در کل، ادامه فصل را از دست داد. آنسو فاتی هم تا فصل آینده قادر به بازی نیست اما سرخی روبرتو شرایط بازی را دارد؛ هر چند که بعید است فیکس باشد.

 دمبله: مذاکرات با این بازیکن بر سر تمدید قرارداد خوب پیش نمی‌رود. عثمان دمبله خواهان افزایش دستمزد است که در توان باشگاه نیست. او زننده گل دیرهنگام در پیروزی مهم اما سؤال‌برانگیز تیم در بازی قبلی مقابل وایادولید بود. دمبله در ۲۴بازی پیاپی اخیر برای تیمش به میدان رفته که برای او یک رکورد است. آخرین بار در فصل ۱۹-۲۰۱۸ در ۱۲بازی پشت‌هم حضور داشت که رکوردش بود. دلیل موفقیت و ثبات او در این فصل استفاده از مربی بدنسازی تیم به نام آلبر روکا بود که مثل او فرانسوی است.

ترکیب احتمالی
مادرید مثل بازی با لیورپول ۳-۳-۴ بازی خواهد کرد و بارسا ۲-۵-۳ که مدتی است با این سیستم بازی می‌کند. گریزمان به‌تازگی صاحب سومین فرزند شده و نام او را آلبا گذاشته. جالب اینکه هر سه فرزندش در یک روز و در یک تاریخ به فاصله یک سال از هم به دنیا آمده‌اند. او در تمرین غایب بود اما احتمالا در ترکیب حاضر  است.ترکیب احتمالی بارسا: ترشتگن، لنگله، دیونگ، مینگزا، آلبا، پدری، بوسکتس، دست، گریزمان، مسی و دمبله.
مارکا شاید برای ردگم‌کنی گزارش داده که ممکن است زیدان برای بازی برگشت با لیورپول به برخی بازیکنان خود در بازی امشب استراحت بدهد و حتی از مثلث میلیتائو، ناچو و مندی در خط دفاع استفاده کند و مارسلو را در خط هافبک به‌کار گیرد و والورده به‌جای کروس یا مودریچ به میدان فرستاده شود اما بعید است چنین اتفاقی بیفتد و زیدان با ۳خط دفاع (میلیتائو، ناچو و مندی) برای ال‌کلاسیکو به میدان برود؛ احتمالا همان ترکیب بازی با لیورپول امشب به زمین می‌روند.ترکیب احتمالی رئال: کورتوا، مندی، میلیتائو، ناچو، واسکس، کاسـمـیـرو، مودریـچ، کروس، وینیسـیوس، آسنسیو و بنزما.


کد مطلب: 265274

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/265274/قهرمان-دل-بازی-امشب-بیرون-می-آید

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir