به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۱/۲۱ ساعت ۰۹:۵۸
کد مطلب : ۲۶۵۲۸۶

و سرانجام تعطیلی؟

و سرانجام تعطیلی؟
رویا خسروی
سرانجام، آمار بالای مرگ و میر کرونایی در کشور پس از تعطیلات نوروزی، آن هم در شرایطی که همه کشورهای دنیا و منطقه، واکسیناسیون عمومی را آغاز کرده‌اند و میزان مرگ و میر را به حداقل رسانده اند، مسئولان و تصمیم‌گیران را به فکر تعطیلی ده روزه انداخته است.این در حالی است که آیت‌الله علم‌الهدی، امام جمعه مشهد که اصولا اظهارنظراتش برای بسیاری تعجب‌برانگیز است، روز پنج شنبه اعلام کرده است ما در این مدت  بهترین مدیریت کرونا را در کل کره زمین داشته‌ایم! 

سخنانی که با تمسخر و انتقاد  بسیاری از مردم که دغدغه  نان شب و تعطیلی در کنار بیماری و مرگ عزیزان، شب و روزشان را سیاه کرده است،‌مواجه شده است. تا جایی که برخی از مردم در فضای مجازی نوشته‌اند: ایشان یا کره زمین را نمی‌شناسند یا مدیریت را!حداقل خوب است که جناب علم‌الهدی،‌همچون مقامات دولتی تقصیر افزایش شیوع و پیک چهارم را به جای عدم واردات به موقع واکسن بر گردن مردم ندانسته و تنها از مدیریت عالم‌گیر سخن راند.این آمار سه رقمی مرگ و میر که هر روز هم بیشتر می شود و طبق پیش بینی کارشناسان، در هفته‌های پیش رو به اوج خود خواهد رسید تنها و تنها نتیجه بی‌کفایتی محض مسئولان دولتی در وارادات واکسن و پس از آن عدم مدیریت صحیح تعطیلات نوروزی است. حالا هم علیرغم اینکه اعلام شده از امروز ده روز تعطیلی لازم‌الاجراست، بسیاری نگران هزینه‌های سرسام‌آور این روزها هستند که در روزهای تعطیل بیش از این هم خواهد شد. 

البته طبق اعلام،‌ مشاغل ضروری مانند سوپر مارکت‌ها، فروشگاه‌های زنجیره ای، داروخانه‌ها، مطب‌ها، بیمارستان‌ها، تعمیرگاه‌ها و سایر مشاغلی هستند که تامین کننده مایحتاج ضروری مردم خواهند بود در این ده روز همچنان به کارشان ادامه خواهند داد اما سایر مشاغل در شهرهای قرمز با محدویت کامل روبرو هستند. این تعطیلی در حالی صورت می گیرد که مقامات بهداشتی با ناامیدی کامل درباره واکسیناسیون عمومی اظهارنظر می‌ کنند و  اعلام کرده‌اند در خوشبینانه ترین حالت،‌تا شش ماه دوم سال 1401 هم موفق به واکسیناسیون نیمی از جمعیت کشور نخواهیم شد چرا که سرعت بسیار بسیار کند است. در این شرایط تنها چیزی که می توان گفت این است حالا که مسئولان به فکر سلامت ما نیستند و نشان داده‌اند که جان مردم برایشان ارزشی ندارد، بیایید خودمان بیش از پیش به فکر سلامت و زندگی خودمان و عزیزانمان  باشیم و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به عنوان تنهایی راه نجاتممان از این روزهای سیاه بنگریم.

۱۴۰۰/۰۱/۲۱ ۱۱:۱۲
دست پت و مت را از پشت بسته ایم. اگر پت و مت بودند از چهارده روز تعطیلات عید استفاده می کردند و یک قرنطینه رایگان برقرار می کردند. هیچی دیگه. حالا رسیدیم به پیک چهارم و باز هم نمایش تعطیلی. می گویم نمایش تعطیلی، چون هیچ جا تعطیل نخواهد شد. یک سری به شهر بزنید بد نیست. (371507)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها