به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۵:۰۵
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۱/۲۱ ساعت ۱۰:۴۲
کد مطلب : ۲۶۵۳۰۶

از «خودت بمال» به «شما نزن» رسیدیم!

از «خودت بمال»  به «شما نزن» رسیدیم!
گروه جامعه: دولت روحانی به راستی رکورددار در بسیاری از مواردی است که تا پیش از این حتی به مخیله کسی (حتی درجمهوری اسلامی ایران که پاسخگویی مسئولان در برابر عملکردشان چیزی در حدود صفر است) هم خطور نمی‌کرد که به این راحتی بر زبان و قلم مسئولان ارشد دولتی جاری شود اما شد!از زمانی که وزیر دولت در پاسخ به پیرمردی که از گرانی فیزیوتوراپی گلایه کرد ،‌افاضه فرمود: «خودت بمال!» مرزهای پاسخگویی به مردم در دولت ها جابجا شد!حالا هم در روزهایی که همه کشورهای جهان درصد قابل قبولی از مردم خود را واکسیناسیون رایگان و معتبر کرده و مرگ‌ و میرهای کرونایی در حال رسیدن به حداقل است،‌ما در این مملکت نه واکسنی دیدیم و نه مسئول نگرانی! مسئولان وزارت بهداشت به جای پاسخگو بودن به مردم نگران از این همه ناکارآمدی،‌طلبکارمان هم شده‌اند!

 در آخرین مورد پس از گله، شکایت و نامه‌های وزیر بهداشت و پروژه «در پیک چهارم هم مردم مقصرند» معاون وزیر در پاسخ به نگرانی کاربری که درباره کیفیت و تاییدیه واکسن داخلی کرونا از سوی سازمان بهداشت جهانی از او سوا ل کرده بود،‌در کمال بی‌پروایی گفت: «شما نزن،‌اجباری نیست»! بله به همین راحتی مسئولان به جای پاسخگویی، ‌طلبکارمان هم هستند و هر جا هم که در برابر پرسش‌ها کم می‌آورند یا توهین می‌کنند و یا می‌گویند ما اختیاری نداریم! هر چند این پاسخ کیانوش جهانپور ( که البته پزشک هم هست و سوگند بقراط خورده و اصولا باید نگران دغدغه های بیمارن باشد!) واکنش‌های متفاوتی  را به دنبال داشته است اما همانگونه که تجربه نشان داده نه خبری از عذرخواهی بود و نه استعفا.

پیش از این هم شاهد اینگونه پاسخ‌های تاسف برانگیز از جانب مسئولان از سوی مسئولان، مجریان و کارشناسان  به دغدغه ها و شرایط اجتماعی و اقتصادی مردم بوده‌ایم. آنجا که یک مجری تلویزیون به خودش اجازه می دهد، بگوید «هر کسی که مثل ما فکر نمی‌کند،‌جمع کند و از این مملکت برود»! دیگر نباید از مقامات رسمی هم بیش از این انتظار داشته باشیم. وقتی استانداری که در پاسخ به دغدغه‌های یک پیرمرد خوزستانی او را بی تربیت خطاب می‌کند و علی‌رغم تمامی انتقادات از مدیریتش،‌توسط دولت به مقامی بالاتر ارتقا می‌یابد،‌دیگر حتی نباید توقع یک عذرخواهی ساده را داشته باشیم از کسانی که به اسم خدمت به مردم می‌آیند و در پاسخ به دغدغه‌هایشان می‌گویند: پول ندارید میوه نخورید! ناراحتید واکسن نزنید و یا در آخرین مورد در پاسخ به دغدغه‌های فراوان مردم از قرارداد 25 ساله با چین، مقام ارشد وزارت خارجه در کسوت دیپلمات این مملکت به راحتی و در برابر تمامی دوربین‌ها به یک معترض می‌گوید: «برو گمشو»! بله این است پاسخگویی مسئولان دولت و تدبیر در تمامی حوزه‌ها: بی مسئولیتی و توهین به مردم. به نظر می‌رسد لازم است مسئولان دقت نظر بیشتری بر نوع گفتار، نوشتار و رفتار خود به خصوص در مواردی که دغدغه مردم بیشتر است داشته باشند، نه اینکه با اینگونه پاسخ‌ها مردم را منزجر کرده  و شکاف بیشتری را باعث شوند.

۱۴۰۰/۰۱/۲۱ ۱۱:۰۹
می گویند وقتی به ماری آنتوانت گفتند مردم نان ندارند بخورند گفت خوب کیک بخورند. این را از منظر دیگری هم می توان دید. ماری آنتوانت به رغم خباثتش می پذیرد که نان نداشتن مردم یک مشکل است و با عقل ناچیز خود برای آن چاره ای می اندیشد. اما مسئولان ما از همان ابتدا خیال خودشان را راحت می کنند: هر بلایی که سر رعیت جماعت بیاید مهم نیست و نیازی نیست که ما خودمان را به دردسر بیندازیم و دنبال راه حلی برای مشکلات بگردیم. اصلاً کدام مشکلات؟ (371506)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها