به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۱/۲۱ ساعت ۱۳:۲۱
کد مطلب : ۲۶۵۳۶۷

حذف کنسرو ماهی ازسفره غذایی اقشار ضعیف

حذف کنسرو ماهی ازسفره غذایی اقشار ضعیف
گروه اقتصادی:دبیر انجمن سندیکای صنایع کنسرو گفت: با حذف ماهی از گروه یک کالاها، واردات ماهی تن توجیه اقتصادی ندارد.محمد میررضوی دبیر انجمن سندیکای صنایع کنسرو  با  اشاره به آخرین جزئیات بازار کنسرو ماهی اظهار کرد: قیمت کنسرو ماهی تابعی از مواد بسته بندی، روغن، کارتن، قیمت ماهی و نوسان نرخ ارز است.او افزود: با افزایش قیمت دلار، نرخ کنسرو ماهی افزایش می‌یابد و در نهایت این امر منجر به حذف این کالا از سبد اقشار متوسط و ضعیف جامعه می‌شود.

میررضوی درباره آینده بازار کنسرو ماهی بیان کرد: با افزایش قیمت دستمزد، حمل و نقل، کارتن، قوطی و ورق قیمت کنسرو ماهی افزایش می‌یابد، اما هم اکنون نمی‌توان درصدی برای آن اعلام کرد.این مقام مسئول با بیان اینکه میزان واردات ماهی تن در هر سال متغیر است، گفت: واردات تن ماهی به میزان صید داخل و نرخ ارز بستگی دارد، اما با خروج ماهی از گروه کالای یک و عدم تخصیص ارز ترجیجی، واردات روند نزولی به خود گرفت.دبیر انجمن سندیکای صنایع کنسرو در پایان تصریح کرد: با توجه به آنکه ماهی جز کالای اساسی محسوب نمی‌شود، از این رو برخی شرکت‌ها برای کنسرو اقدام به واردات ماهی تن می‌کند.
مرجع : باشگاه خبرنگاران
برچسب ها: کنسرو ماهی
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها