کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

استقلال و پرسپولیس در آسیا فرقی ندارد

22 فروردين 1400 ساعت 9:04


گروه ورزشی: با برد مقتدرانه فولاد در دیدار پلی آف مقابل العین، حالا ایران در لیگ قهرمانان آسیا 4 نماینده دارد. 4 نماینده ای که هر کدام با امید و آرزوهای فراوانی راهی کشورهای مختلف شده اند تا در بازه زمانی حدودا دو هفته ای، شش بازی سخت و فشرده را پشت سر بگذارند و تلاش کنند تا جواز صعود به مرحله بعدی این رقابت ها را کسب کنند. این 4 نماینده شرایط متفاوتی را در بازی های داخلی طی هفته های اخیر پشت سر گذاشته اند اما حالا همه شان یک هدف دارند و آن هم بالا بردن پرچم ایران در مقابل رقبایی قدرتمند است.

به بهانه این بازی ها که چند روز دیگر آغاز خواهد شد، گفت و گویی داشته ایم با محمد نصرتی،مدافع سابق تیم ملی فوتبال ایران و باشگاه های پاس،پرسپولیس و تراکتور که در حال حاضر هدایت تیم پارس جنوبی جم را در لیگ یک برعهده دارد. کسی که معتقد است در آسیا دیگر استقلال و پرسپولیس مطرح نیستند و اسم ایران است که با رقیبان رقابت می کند:

*اگر موافقید با پرسپولیس شروع کنیم که نایب قهرمان دوره قبل لیگ قهرمانان است. آن ها پس از باختی که مقابل اولسان تجربه کردند، در لیگ برتر هم دچار یک افت مقطعی شدند و نتایج خوبی نگرفتند اما رفته رفته و به مرور، یک بار دیگر فرم مطلوب خود را پیدا کردند و حالا در شرایطی عازم هند شدند که صدرنشین لیگ هستند. فکر می کنید تیم یحیی در این دوره از بازی های لیگ قهرمانان هم بتواند درخشش سال های اخیر را تکرار کند؟
-من بعد از فینال فصل قبل گفتم که طبیعی است بعد از این رویداد مهم که منجر به باخت در پایان هم شده و قهرمانی از دست رفته،کمی بی انگیزگی در مجموعه ایجاد می شود بنابراین بهتر است آقای گل محمدی و کادرش بازی های داخلی را با بازیکنانی از سر بگیرند که در آسیا کمتر بازی کرده اند تا هم یک انگیزه ای برای آن ها باشد و هم بازیکنانی که در لیگ قهرمانان بازی کرده اند بتوانند یک بار دیگر خود را پیدا کنند. امکانات و سخت افزار موجود در لیگ قهرمانان قابل مقایسه با بعضی امکانات داخلی نیست.مثلا بازیکنان از آن تورنمنت می آیند در شهرستانی که حتی زمین چمن مناسبی هم ندارد.

طبیعی است که رغبتی برای به کار بردن تمام انرژی وجود ندارد. ولی پرسپولیس چنین کاری نکرد و با تمام نفراتش در لیگ بازی کرد. از طرفی دیگر باقی تیم های لیگ هم با این انگیزه به میدان می آمدند که می خواهند مقابل نایب قهرمان آسیا بازی کنند و آن را شکست بدهند. افت پرسپولیس چندان فاحش نبود بلکه نسبی بود و حالا در آستانه لیگ قهرمانان، پرسپولیس یک بار دیگر شرایط خوب خودش را پیدا کرده و به جز سعید آقایی که کرونا گرفته و فرشاد فرجی که با تیم به هند نرفته اند، بقیه بازیکنان از شرایط خوبی برخوردار هستند.

*فکر می کنید حضور بازیکنانی جدید نظیر مهدی ترابی،شهریار مغانلو و همچنین بازگشت عیسی آل کثیر تا چه اندازه ای در اوج گیری دوباره پرسپولیس موثر بوده؟
-قطعا موثر بوده. بازی های پرسپولیس بازی های فشرده ای بوده و در آسیا هم وضعیت به همین ترتیب است.ضمن اینکه آب و هوای گرم و شرجی کشور هند هم کار را برای پرسپولیس سخت خواهد کرد و این تیم باید روی نیمکت هم بازیکنان خوبی داشته باشد که بتوانند به تیم کمک کنند.با توجه به نفراتی که در تیم هستند و رقابتی که بین بازیکنان ایجاد می شود، تیم به پیشرفت خوبی می رسد. با حضور این نفرات جدید، مشکل کمبود یار پرسپولیس در خط حمله حل شده و الان فقط دفاع چپ یکی از چالش های نگران کننده یحیی گل محمدی است که ممکن است برای آن پست با توجه به غیبت آقایی، از علی شجاعی یا وحید امیری استفاده کند.

*حالا کمی هم در مورد استقلال،دیگر نماینده ایران در لیگ قهرمانان صحبت کنیم. استقلال در اواخر سال گذشته یک تغییر مهم را در خود تجربه کرد و آن هم جایگزینی فرهاد مجیدی با محمود فکری روی نیمکت این تیم بود. تغییری که باعث شد سبک بازی و نتایج استقلال دگرگون شود و حالا استقلالی ها با مجیدی به آینده تیم شان امیدوار هستند.فکر می کنید تغییر مربی تا چه اندازه در تغییر وضعیت استقلال موثر بوده و آیا این تیم می تواند نتایج نسبتا خوب خود در لیگ را در گروه مرگ آسیا هم ادامه دهد؟
-در ابتدا این نکته را بگویم که من برای تمام نماینده های ایران آرزوی موفقیت می کنم و دیگر بحث استقلال و پرسپولیس در اینجا مطرح نیست. امیدوارم تمام تیم های ایرانی بتوانند از آبروی فوتبال ما دفاع کنند. در مورد استقلال هم باید بگویم که فکر می کنم آقای محمود فکری در بین هواداران و بازیکنان، آن مقبولیت لازم را نداشت. با توجه به این که استقلال تیم پر مهره ای است، با حضور آقای مجیدی و کادرفنی اش، بازیکنان انگیزه لازم را پیدا کرده اند و مقبولیتی که مجیدی در بین بازیکنان و هواداران دارد، باعث شده تا روند رو به رشدی برای استقلال ایجاد شود که امیدوارم در لیگ قهرمانان آسیا هم ادامه پیدا کند.

استقلال و پرسپولیس در آسیا فرقی ندارد؛آبروی ایران مهم است
*در مورد دو تیم نماینده دیگر ایران هم کمی صحبت کنیم.فولاد توانست به سلامت از پلی آف عبور کند و تراکتور هم دیگر نماینده ما در این رقابت ها است.
-بله.فولاد توانست با ارائه نمایشی مقتدرانه تیم پرافتخار العین را شکست دهد و به مرحله گروهی صعود کند. این پیروزی بسیار مهم بود چرا که توانست تعداد نماینده های ما را به عدد 4 برساند. العین کاملا تحت تاثیر بازی فولاد قرار گرفته بود و شاگردان نکونام برتری کاملی در زمین داشتند. تراکتور هم علی رغم حواشی زیادی که پیرامون خود داشت و تغییراتی که در کادرفنی خود تجربه کرد، به اتکای هواداران پرشور خود که درست است بخاطر شرایط کرونایی در کنار تیم خود نیستند،اما قطعا دغدغه ای جز تراکتور ندارند و بازیکنان باتجربه ای که در اختیار دارد، بتواند نتایج نه چندان خوب داخلی خود را در آسیا جبران کند و موفق باشد.

*آقای نصرتی شما در حال حاضر هدایت تیم پارس جنوبی جم را برعهده دارید و در رتبه نهم جدول لیگ یک قرار دارید.آیا فکر می کنید که با توجه به بازی های باقی مانده، این شانس را دارید که به لیگ برتر صعود کنید؟
-لیگ یک امسال لیگ پر فراز و نشیبی بوده اما واقعیت این است که ما در نیم فصل پنجره مان بسته شد و چند یارمان را از دست دادیم و حالا داریم به تعدادی از بازیکنان جوان خود بازی می دهیم. باید بگویم که حمایت و اراده ای که لازم است از تیم وجود داشته باشد را من در سطح استان حس نکرده ام اما بچه ها با تمام انگیزه شان دارند تلاش می کنند تا بتوانیم پارس به جایگاه واقعی خود برگردانیم.


کد مطلب: 265491

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/265491/استقلال-پرسپولیس-آسیا-فرقی-ندارد

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir