کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تابلو چلنیوم یا تابلو روان؟!.. کدام یک برای تابلو مغازه مناسبتر هستند؟

22 فروردين 1400 ساعت 10:15

گروه کسب و کار: تابلو های تبلیغاتی یکی از موارد و گذینه هایی هستند که در تبلیغات نقش بسزایی دارند و در دسته تبلیغات محیطی قرار دارند. اما یکی از عواملی که در رابطه با تابلو های تبلیغاتی باید به آن آگاه بود و از آن اطلاع کسب نمود این است که تابلو ها در انواع مختلفی تولید می شوند که مسلما هر کدام از آنها از مزایا، معایب و تاثیر گذاری های متفاوتی برخوردارند؛ لذا جهت ارتباط گرفتن با این مطلب، در ادامه به تشریح دو نوع پر فروش آنها خواهیم پرداخت.


تبلیغات محیطی و تابلو سازی
قبل از اینکه به توضیحات در مورد دو مدل از تابلو های تبلیغاتی بپردازیم لازم می دانیم تا با تبلیغات محیطی و تابلو سازی آشنا شویم. در تعریف تبلیغات محیطی باید اینگونه نوشت که تبلیغات محیطی به تبلیغاتی گفته می شود که خارج از اطراف انسانها انجام می گیرد؛ به عنوان مثال به تابلو ها و تبلیغاتی مانند بیلبوردهای تبلیغاتی، تابلو شرکت، تابلو مغازه و دیگرد موارد مشابه، تبلیغات محیطی گفته می شود.
اما در مقابل تعریف تبلیغات محیطی در رابطه با تعریف تابلو سازی باید گفت که تابلو سازی یکی از مشاغل و حرفه هایی است که افراد مشغول به فعالیت در آن مبادرت به تولید و ساخت انواع تابلو تبلیغاتی می نمایند که تبلیغات محیطی نیز یکی از آنها می باشد و در واقع هسته اصلی فعالیت در تابلو سازی ساخت تابلو های تبلیغات محیطی می باشد.
 
 تابلو چلنیوم



تا به اینجای مطلب با تبلیغات محیطی آشنا شدیم و به این آگاهی رسیدیم که تبلیغات محیطی به ساخت انواع تابلو تبلیغاتی می پردازد که وظیفه این کار بر دوش افراد متخصص در تابلو سازی می باشد. یکی از روش های پر طرف دار در تبلیغات محیطی و تابلو سازی ساخت تابلویی به نام تابلو چلنیوم است که از پر فروش ترین و پر کاربرد ترین تابلو های تبلیغاتی بشمار می رود.
کاربرد تابلو چلنیوم بیشتر به عنوان ساخت تابلو های سردر می باشد که عبارتند از تابلو مغازه، تابلو سردر شرکت، تابلو سردر ارگان ها و ...
نکته ای که باید در رابطه با این تابلو تبلیغاتی محبوب یاد آور شد انواع تابلو چلنیوم است که منظور از انواع تابلو چلنیوم، تنوع در ساخت این حروف برجسته است که در ادامه به توضیح سه مدل از آنها خواهیم پرداخت.
 
تابلو چلنیوم دوبل پلکسی
به طور کلی تابلو چلنیوم با استفاده از پلکسی گلاس، لامپ اس ام دی و لبه آلومینیومی ساخته می شود که در نهایت بعد از ساخت، یکی از حروف های برجسته ساده را شاهد خواهیم بود. اما بعضی اوقات تابلو چلنیوم با استفاده از دو رنگ پلکسی ساخته می شود که در آخر بعد از روشنایی، حروف چلنیوم به شکل دو رنگ متفاوت به رویت خواهد رسید.
 
تابلو چلنیوم پانچ
مدل دیگر تابلو چلنیوم که امروزه در بسیاری از سردرب ها و محیط های داخلی اماکن تجاری نصب می شود تابلو چلنیوم پانچ است که با نام تابلو چلنیوم ستاره ای نیز شناخته می شود.
مسلما اکثریت افراد یک جامعه از کنار مکان های تجاری عبور کرده اند و تابلو های تبلیغاتی متعددی را رویت نموده اند؛ یکی از تابلو های تبلیغاتی که امروزه میان دیگر تابلو ها چشم نوازی می کند حروف چلنیوم پانچی است که به شکل براق و چشمک زن قابل مشاهده می باشد و خود در انواع مختلفی ساخته می شود که پیشنهاد می شود در مورد کسب اطلاعت بیشتر در مورد آن و یا تابلو های تبلیغاتی دیگر به سایت www.novinlight.com مراجعه نمایید.
 
تابلو چلنیوم کریستال
تابلو چلنیوم کریستال یکی دیگر از تابلو های حروف برجسته چلنیوم است که ساخت آن به این صورت است که بعد از ساخت حروف چلنیوم، دانه های کریستال روی حروف قرار داده می شود که معمولا دانه های کریستال به کار رفته در حروف چلنیوم همان دانه های لوستر است. همچنین نوع دیگری از حروف کریستال چلنیوم، به کار گیری و استفاده از پلکسی های خرد شده در حروف است که بعد از ساخت، حروف ظاهری مشابه با حروف کریستال خواهد داشت.
 
تابلو روان

تابلو روان، تابلو نوشتاری، تابلو دیجیتالی، تابلو متنی دیجیتال و ... از نام ها و عناوینی است که به تابلو روان نسبت داده می شود. در تعریف تابلو روان باید گفت که تابلو روان یکی از تابلو های تبلیغاتی است که با استفاده از ماژول های ال ای دی ساخته می شود و قابلیت برنامه ریزی به شکل متن، عکس و فیلم در خود را دارد.
ماژول های ال ای دی بلوک هایی از قبل آماده شده هستند که روی آنها تعداد مشخصی ال ای دی مونتاژ شده است و در رنگ های متفاوتی موجود هستند که برای ساخت تابلو روان می بایست ماژول ها را درون قاب های مخصوص و کنار یکدیگر قرار داد و در نهایت مبادرت به برنامه ریزی و روشنایی تابلو نمود. در رابطه با برنامه ریزی تابلو های روان نیز باید یاد آور شد که درون قاب تابلو روان، بورد کنترلر های مخصوص قرار داده می شود که وظیفه انتقال متن یا تصویر را به تابلو روان دارد که این کار با استفاده از برنامه ریزی توسط کامپیوتر روی بورد کنرل انجام می گیرد.
نکته مهم دیگری که باید در مورد تابلو روان عنوان کرد این است که به طور کلی تابلو روان در دو مدل تک رنگ و تمام رنگ تولید می شود که هر کدام از آنها در انواع مختلفی از نظر رنگ، متریال و نوع برند تولید می شوند.
تابلو روان را انتخاب کنیم یا تابلو چلنیوم
در آخر می پردازیم به اینکه بین تابلو چلنیوم و تابلو روان کدام یک را به عنوان تابلو تبلیغاتی در جهت رونق بخشیدن به کسب و کارمان انتخاب نماییم که در ادامه به مزایا و معایب آنها در یک جمع بندی خواهیم پرداخت و در نهایت انتخاب و تصمیم گیری سفارش هر کدام از آنها به عهده مشتری خواهد بود.

مزایای تابلو چلنیوم
برجسته بودن

حروف چلنیوم همانطور که گفتیم در دسته حروف های برجسته قرار دارد و در جذب مشتری از تابلو های تاثیر گذار بشمار می رود.

ساخت انواع متفاوت
تنوع در ساخت تابلو چلنیوم و تولید انواع این حروف برجسته از مزایای مهم آن بشمار می رود.

قابلیت نور پردازی
تابلو چلنیوم را می توان به شکل بدون نور و یا با نور تولید نمود.

دوام بالا
حروف چلنیوم به دلیل مصزف متریال های آلومینیوم و پلکسی گلاس از با دوام ترین تابلو های تبلیغاتی می باشد.

مصرف برق پایین
اس ام دی های بلوکی یکی از کم مصرف ترین المان های نوری هستند که استفاده از آنها در تابلو چلنیوم مقدار قابل توجهی از مصرف برق را کاهش می دهد.

دید در روز و شب
حروف چلنیوم به دلیل برجسته بودن، نمای قابل قبولی در روشنایی و روز را دارد و همچنین با توجه به نورپردازی آن می توان انتظار بالایی در تاریکی از آن را هم داشت.

معایب تابلو چلنیوم
عدم امکان تغییر متن
تابلو چلنیوم بعد از ساخت دیگر قابل تغییر نخواهد بود و اگر نیازی به تغییر متن داشته باشیم می بایست مجددا اقدام به ساخت حروفی دیگر نماییم.
 
مزایای تابلو روان
تغییر متن
تغییر متن تابلو روان با استفاده از کامپیوتر انجام می گیرد که با چند آموزش ساده می توان مبادرت به تغییر متن آن و استفاده در دیگر مشاغل نمود.

دوام بالا
ال ای دی های به کار رفته در تابلو های روان معمولا طول عمری بالغ بر 50 هزار ساعت دارند که می تواند تاثیر بالایی در طول عمر تابلو داشته باشد.

مصرف برق پایین
ال ای دی ها مانند اس ام دی های بلوکی دارای مصرف برق پایینی هستند که از مزیت های تابلو روان بشمار می روند.

تنوع رنگ
تابلو روان در رنگ های مختلفی تولید می شود که می شود از نوع تمام رنگ آنها به عنوان تلویزیون شهری نیز استفاده کرد.

پخش فیلم و عکس
پخش فیلم و عکس یکی دیگر از مزیت های بارز تابلو روان بشمار می رود که البته می بایست از مادر بورد های مخصوص جهت این امر استفاده نمود.

معایب تابلو روان
عدم دید کافی در روز

از تنها معایب تابلو های روان باید به عدم دید مناسب در روز اشاره نمود. در واقع تابلو های روان بیشتر جهت تبلیغات در تاریکی و شب مورد استفاده قرار می گیرند.


کد مطلب: 265522

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/265522/تابلو-چلنیوم-یا-روان-کدام-یک-مغازه-مناسبتر-هستند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir