به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۰۹:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۱/۲۲ ساعت ۱۲:۰۱
کد مطلب : ۲۶۵۵۶۷

آثار اجتماعی کرونا را باید جدی گرفت

آثار اجتماعی کرونا را باید جدی گرفت
گروه جامعه: رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی و رئیس رصدخانه اجتماعی کووید ۱۹، به تشریح وضعیت بحرانی کرونا در کشور پرداخت.حمیدرضا خان که در نشست خبری گفت: عوامل مختلفی باعث شدت بیماری کرونا در کشور شده است که بیشتر جنبه‌های اجتماعی دارند.رئیس رصد خانه اجتماعی کووید ۱۹، افزود: قاعدتاً وقتی اپیدمی ایجاد می‌شود، گروه‌های آسیب پذیر بیشتر درگیر می‌شوند و فوت می‌کنند.

وی ادامه داد: افرادی که دسترسی کمتری به خدمات سلامت دارند و همچنین افرادی که سواد کمتری دارند و بیماری‌های زمینه‌ای دارند که باعث می‌شود بیشتر در اپیدمی‌ها گرفتار و درگیر شوند.خان که با اشاره به اهمیت مطالعات اجتماعی در حوزه کووید ۱۹، گفت: از همین رو رصد خانه اجتماعی کووید ۱۹ با دستور وزیر بهداشت، فعالیت خودش را در چهار محور دنبال می‌کند.

وی افزود: محور اول موضوع واکسیناسیون است، محور دوم عوامل تأثیرگذار واکسیناسیون، بررسی آثار اجتماعی کووید و در نهایت، تولید شواهد علمی در حوزه کووید است.رئیس رصدخانه اجتماعی کووید ۱۹، تاکید کرد: مطالعات در این زمینه آغاز شده و به تدریج گزارش‌های آنها برای ستاد ملی مقابله با کرونا ارسال خواهد شد.

وی افزود: متأسفانه حوزه اجتماعی در بحران کووید غافل مانده است، در حالی که آثار اجتماعی شیوع بیماری قابل کتمان نیست.خان که بر حمایت از گروه‌های آسیب پذیر تاکید کرد و گفت: حمایت‌ها انجام می‌شود، اما کافی نیست. ما باید جنبه‌های اجتماعی کووید را جدی بگیریم تا بتوانیم بیماری را مدیریت کنیم و این یک تجربه بین المللی است.
وی افزود: این اعتراضات اجتماعی در مقوله مقابله با واکسن در برخی کشورهای اروپایی و آمریکا مشاهده شده است.
برچسب ها: ویروس کرونا
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها