کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کودتاچیان میانمارحمام خون به راه انداختند

22 فروردين 1400 ساعت 14:41


گروه بین الملل: کودتاچیان میانمار مخالفان را "آشوب‌طلب" می‌نامند و در شهر یانگون حمام خون به راه انداختند.
جمعیت دفاع از زندانیان سیاسی میانمار می‌گوید سرکوب معترضان با رگبار مسلسل انجام گرفت. از آغاز کودتا تاکنون ۶۱۸غیرنظامی جان باخته‌اند.به موازات فراخوان نماینده میانمار در سازمان ملل برای اقدام قاطع جامعه جهانی علیه خونتای نظامی، جمعیت دفاع از زندانیان سیاسی میانمار از کشته شدن ۸۲ معترض در تظاهرات دو روز گذشته خبر داد.
این سازمان با استناد به شواهد میدانی و منابع خود اعلام کرده که ماموران امنیتی، برای مقابله با معترضان در کلانشهر یانگون به مسلسل و نارنجک متوسل شده‌اند.میانمار از هنگام کودتای ارتش، صحنه اعتراضات و ناآرامی گسترده است. دو ماه از کودتا گذشته ولی به دلیل سانسور شدید اطلاعات، مسدود شدن راه‌های ارتباطی و فیلترینگ اینترنت، اخبار محدودی از جزییات اوضاع، سرکوب معترضان یا آمار و چگونگی دستگیری‌ها به گوش می‌رسند.کنشگران گفته‌اند که سرکوب وحشیانه معترضان در شهر باگو در ۶۵کیلومتری یانگون، یک روز کامل طول کشید. شدت خشونت چنان بود که گروه‌های بزرگی از مردم به دهات اطراف فرار کردند.
این در حالی است که روزنامه دولتی "لایت آو میانمار" خشونت و خونریزی در یانگون را متوجه "آشوب‌طلبان" کرده و تعداد کشته‌ها را یک نفر گزارش داده است.جمعیت دفاع از زندانیان سیاسی میانمار (AAPP) می‌گوید از زمان کودتا تا کنون، دستکم ۶۱۸ غیرنظامی جان خود را از دست داده‌اند. سخنگوی حکومت نظامی اما آمار قربانیان را ۲۴۸ نفر اعلام کرده و آنها را "تروریست" نامیده است.



 


کد مطلب: 265622

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/265622/کودتاچیان-میانمارحمام-خون-راه-انداختند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir