به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۱/۲۲ ساعت ۲۰:۳۷
کد مطلب : ۲۶۵۶۶۹
رئیس سازمان انژری اتمی ایران، خرابکاری در نطنز را تایید کرد

علی اکبر صالحی: حادثه نطنز، تروریسم هسته‌ای است

گروه سیاسی: رئیس سازمان انرژی اتمی ایران از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و جامعه بین‌الملل خواست با «تروریسم هسته‌ای» برخورد کنند.
علی اکبر صالحی: حادثه نطنز، تروریسم هسته‌ای است
علی اکبر صالحی، اقدام صورت گرفته در نطنز را نشان دهنده «شکست» مخالفان پیشرفت صنعتی ایران و مخالفان مذاکرات «موفق» هسته‌ای برای رفع تحریم‌ها توصیف کرد و ضمن محکوم کردن این اقدام تصریح کرد که حق ایران برای اقدام علیه عاملان و آمران این اقدام محفوظ است. رئیس سازمان انرژی اتمی ایران همچنین تاکید کرد که جمهوری اسلامی با جدیت گسترش فناوری هسته‌ای و تلاش برای رفع «تحریم‌های ظالمانه» را ادامه خواهد داد.
بروز حادثه در تاسیسات اتمی نطنز به فاصله کمتر از ۲۴ ساعت پس از برگزاری مراسم روز ملی فناوری هسته‌ای در ایران و اعلام راه‌اندازی مجدد «مرکز مونتاژ سانتریفیوژهای پیشرفته» رخ داد. سازمان انرژی اتمی ایران هنوز علل رخداد این حادثه را اعلام نکرده ولی رئیس این سازمان آن را در چارچوب «تروریسم هسته‌ای» دسته‌بندی و محکوم کرده است. تیر ماه سال پیش نیز ایران از وقوع «خرابکاری» در یکی از سوله‌های در دست احداث تأسیسات هسته‌ای نطنز خبر داده بود.
.....
علی اکبر صالحی با اشاره به حادثه امروز در سایت شهید احمدی روشن نطنز اظهار داشت: اقدامی که علیه مرکز غنی سازی نظنز انجام شد نشان دهنده شکست مخالفان پیشرفت‌های صنعتی و سیاسی کشور برای جلوگیری از توسعه چشمگیر صنعت هسته‌ای از یک سو و مذاکرات موفق برای رفع تحریم‌های ظالمانه است. وی اضافه کرد: در روز ملی فناوری هسته‌ای آخرین دستاوردهای دانشمندان جوان و پرتلاش کشور به نمایش گذاشته شد و همزمان نیز چشم انداز رفع تحریم‌ها کاملا آشکار شد. وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران ضمن محکوم کردن این حرکت مذبوحانه تاکید بر ضرورت برخورد جامعه بین المللی و آژانس بین المللی انرژی اتمی با این تروریسم هسته‌ای حق خود را برای اقدام علیه عاملین و آمرین و مباشرین محفوظ می‌دارد. رییس سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: همچنین برای ناکام گذاشتن اهداف آمرین این حرکت تروریستی، جمهوری اسلامی ایران با جدیت، به گسترش فناوری هسته ای از یک سو و تلاش برای رفع تحریم‌های ظالمانه از سوی دیگر ادامه خواهد داد.
 
برچسب ها: علی اکبر صالحی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها