به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۱:۱۹
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۱/۲۲ ساعت ۲۰:۵۳
کد مطلب : ۲۶۵۶۷۰
رئيس اتحاديه مسافربري: دشمن ما آمریکا نیست، دولت است!

وقتی دولت، اصناف را تعطیل کرد، باید خسارت این تعطیلی را هم بدهد

گروه اقتصادی: رئيس اتحاديه مسافربري استان تهران گفت: دولت خودش باعث شده که وضعیت کرونا به اینجا برسد. در ایام عید نوروز هیچ کجا را تعطیل نکردند و پلیس جلوی هیچ مسافری را نگرفت. وقتی دولت اصناف را تعطیل می‌کند باید حتما خسارت آن را هم بپردازد.
وقتی دولت، اصناف را تعطیل کرد، باید خسارت این تعطیلی را هم بدهد
علی انصافی در گفتگو با «نود اقتصادی» اضافه کرد: ولی در عوض می‌بینیم به مالیات سال ۹۷ مبلغی را هم اضافه کرده اند. صنف ما آسیب زیادی دیده است. سرویس مدارس و کارخانجات، تورهای گردشگری و سفرهای برون شهری همگی تعطیل شدند و ما ضرر کردیم. اتوبوسی که در چند ماه گذشته ۵۱ درصد به قیمت یک لاستیکش اضافه شده با ۱۵ مسافر می‌رود و برمی‌گردد. هم‌اکنون ۶٠ درصد از اعضای صنف ما کاملا بیکار هستند. از دولت خواستیم تنها سه ماه از حق بیمه رانندگان ما را بپردازند و یا مالیات شغلی اتوبوس ها را لغو کنند ولی به درخواست ما توجهی نشد. دشمن ما آمریکا نیست. دشمن واقعی مردم ما وزارت کار و اداره تأمین اجتماعی هستند. چرا در چنین کشور ثروتمندی دولت اجازه می‌دهد بخش خصوصی بروند واکسن بیاورند و با قیمت بالایی به مردم بفروشند؟

اگر تعطیلی سینماها تا چند روز دیگر ادامه داشته باشد، سینماداران مجبورند کارمندان خود را اخراج کنند
حسین فرح بخش، سینمادار و عضو هیئت مدیره اتحادیه تهیه کنندگان هم می‌گوید: وضعیت کرونایی امروز نتیجه زیاده خواهی افرادی است که جان انسان‌ها برایشان مهم نبود.اشتباه مهم دولت این بود که در وقت مناسب همه جا را تعطیل نکرد و اجازه داد مردم به سفر بروند. باز بودن سینما امری حیاتی و مهم است و بسته بودن آن قطعا اشتباه است. حضور در سینما امری اختیاری است و هیچ ضرری برای کسی ندارد. چون پروتکل‌ها بصورت کامل در مکانی مثل سینما رعایت می‌شوند و تا امروز حتی یک مورد ابتلا به کرونا در سینما مشاهده نشده است. تبعات سینما داران و کارکنان سینما تا امروز از این تعطیلی‌ها خیلی زیاد بوده و اگر چند روز دیگر ادامه پیدا کند سینماداران مجبورند کارمندان خود را اخراج کنند.

نمیتوانیم چکهایمان را پاس کنیم؛ بزرگترین مانع تولید، دولت است 
 محمد ولدخانی، رئیس اتحادیه بنکداران و طاقه فروشان پارچه اظهار داشت: دولت با کوچکترین مدیریت در همان دو هفته تعطیلات عید نوروز می‌توانست کرونا را مهار کند ولی چنین کاری نکرد. با یک مدیریت غلط حتی جلوی سفرها و دید و بازدیدها را هم نگرفتند.  دولت تا امروز کوچکترین حمایتی از اصناف نکرده و ما تنها در برابر کرونا ایستاده ایم. فروش پارچه در صنف ما بصورت فصلی انجام می‌شود ولی الان دیگر مواد اولیه به دست تولیدکنندگان ما نمی‌رسد و حتی نمی‌توانیم پارچه ملحفه مورد نیاز بیمارستان‌ها را تأمین کنیم.  دیگر کسی به کارخانه های تولید پارچه سفارش نمی‌دهد و کارخانه‌ها مجبورند تعدیل نیرو کنند. به صنعت نساجی آسیب بزرگی خورده است. در سال پشتیبانی و مانع‌زدایی از تولید بزرگ‌ترین مانع تولید کشور خود دولت است. آن هم وقتی اصناف را بسته و بانک ها را باز گذاشته اند تا چک کسبه برگشت بخورد و آبرویشان برود. سازمان امور مالیاتی اصلا به حرف ما توجه نمی‌کند و در هیچکدام از جلسات اصناف شرکت نمی‌کند ولی مدام به کسبه اخطار و پیامک می‌فرستد که بدهکار هستید و باید بدهی خود را بپردازید.

محدودیت‌ها را اعمال نکردید که الان مجبور شوید همه جا را ببندید 
اکبر شاهرخی رئيس اتحاديه فروشندگان گل و گياه تهران می‌گوید: چرا دولت همین محدودیت‌هایی که الان در حال اجرای آن است را در ایام تعطیلات عید نوروز اعمال نکرد و اجازه داد مردم به سفر بروند؟! قیمت گل به نسبت گذشته ۷٠ درصد ارزان تر شده ولی به علت تعطیلی عروسی، مهمانی و رفت و آمدها دیگر کسی گل نمی‌خرد. گل‌های ما خراب شدنی هستند. اگر سه چهار روز تعطیل باشیم خراب می‌شوند و ضرر بزرگی می‌کنیم. همکاران ما دیگر نمی‌توانند اجاره بها و حقوق کارگران خود را بپردازند. دولت هم بودجه خود را از مالیات اصناف تأمین می‌کند. وقتی ما تعطیل هستیم و کاری نمی‌کنیم چطور باید مالیات بدهیم؟

اظهارات و انتقادات سایر روسای اتحادیه های صنفی را در ادامه بخوانید: 

این تطعیلی‌ها ضربات بزرگی به اصناف می‌‎زند 

 رسول شجری رئيس اتحاديه کفاشان دست دوز تهران: دولت در زمینه مدیریت کرونا مانند هواشناسی عمل می‌کند و فقط گزارش می‌دهد. ما به دولت اعتراض داریم. چرا جلوی مسافرت به شهرها را نگرفتید؟! چرا سهمیه بنزین ماشین‌ها را قطع نکردید و راه شمال کشور را نبستید؟! حالا که کار از کار گذشته دولت در زمینه تعطیلی‌ها نیز با تبعیض و ناقص عمل می‌کند. بعضی‌ مغازه‌ها را بسته اند و بعضی هنوز باز هستند. برخی از کسبه کرکره‌ها را کشیده‌اند پایین ولی هنوز داخل مغازه رفت و آمد می‌کنند.  مطمئن باشید این تعطیلی‌ها هیچ تأثیری در مهار کرونا نخواهد گذاشت. این تعطیلی‌ها که بخاطر سوءمدیریت دولت است، ضربه بزرگی به ما زد و حالاحالاها نخواهیم توانست آن را جبران کنیم.

اصناف را تعطیل می‌کنند تازه باید مالیات هم بدهیم! 
 سید علی اصغر میرابراهیمی رئیس اتحادیه رستوران‌داران و سلف‌سرویس‌های تهران: چرا سفر به شهرستان‌ها را آزاد گذاشتند و حالا اصناف را تعطیل می‌کنند؟! به صورت اجباری مغازه هایمان را بسته‌ایم ولی باید به دولت مالیات بدهیم. همکاران ما تعطیل هستند ولی اجاره های سنگین می‌پردازند. تا این لحظه دولت به ما کمکی نکرده و وامی نداده ولی چوب لای چرخمان می‌گذارند.

نمی‌توانیم چک‌هایمان را پاس کنیم
سید علی اصغر بهبهانی رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان کالای کشباف و جوراب: اگر دولت آقای روحانی، اول سال سفرها را کنترل می‌کرد هیچ کدام از این اتفاقات ناگوار روزهای اخیر درباره شیوع شدید کرونا نمی‌افتاد. اصناف پروتکل را رعایت می‌کنند. این تعطیلی‌های پیوسته آسیب خیلی زیادی به اصناف وارد کرده و دیگر نمی‌توانیم چک‌هایمان را پاس کنیم. دولت هم نه تنها تاکنون از ما هیچ حمایتی نکرده بلکه در بخش مالیات و تأمین اجتماعی به علت دیرکرد اقساط جریمه‌مان کرده است.

دولت باید خسارت اصناف را بدهد 
 علی جعفری رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان مصنوعات فلزی و کابینت غیر چوبی: اقدامات غلط دولت وضعیت کرونا را به اینجا رسانده است. دولت می‌توانست با ایجاد محدودیت در ایام عید نگذارد کشور به این بن بست برسد. نهادهای نظارتی باید از دولت سوال کنند، چرا جلوی سفرها را نگرفتید؟ چرا در دو هفته نوروز، همه چیز رها شد؟ این تعطیلی‌ها صنف ما را به چه کنم چه کنم انداخته و همه کاسبی ما از بین رفته است! دولت باید خسارت ما را بدهد.

با تعطیلی اصناف، موادغذایی‌مان فاسد و ضربه بزرگی خوردیم  
 اسدالله احمدی رئیس اتحادیه اغذیه فروشان استان تهران: متأسفانه مسئولین در زمینه کرونا تصمیمات درست نمی‌گیرند.
تعطیلات بدون کارشناسی به صنف اغذیه فروشان ضربات بزرگی زده و ۴٠ درصد از اعضای صنف ما به دلیل ناتوانی در پرداخت اجاره کلا ورشکست شدند. مواد غذایی فاسد شدند، ما ضربه خیلی بزرگی خوردیم و دولت نیز هیچ کمکی نکرد. دولت در ایام نوروز همه را دعوت کرد به مسافرت بروند و جلوی سفرها گرفته نشد، حالا با تعطیلی‌ها، فقط ما اصناف ضرر می‌کنیم.

تازه دو سه ماهی بود کار را آغاز کرده بودیم که دوباره تعطیل شدیم
 شهربانو عابدی رئیس اتحادیه آرایشگران زنانه تهران: پیشگیری بهتر از درمان است و اگر در تعطیلات نوروز مسافرت‌ها توسط دولت کنترل می‌شدند هیچ کدام از این اتفاقات و شیوع شدید کرونا رخ نمی‌داد و کرونا همه‌گیری پیدا نمی‌کرد. آرایشگران زنانه، بانوان کارآفرین و نان آوران خانه هستند. ما سال گذشته تا دی ماه تعطیل بودیم و تازه یکی دو ماه بود که کار را آغاز کرده بودیم که دولت دوباره اصناف را تعطیل کرد.
 آرایشگران خسارت‌های زیادی از تعطیلی‌های مکرر دیده اند. کاش سفرهای نوروزی در ایام نوروز توسط دولت کنترل میشد و امروز شاهد چنین وضعی نبودیم.

معلمناامیدشده
United Kingdom
۱۴۰۰/۰۱/۲۳ ۰۷:۴۷
دولت بی تدبیری و ناامیدی و به گل نشستن کشتی اصلاح طلبا با ملوانی اعتدالیون (371551)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۰۱/۲۳ ۱۳:۲۵
من یادم هست وزیرگردشگری قبل عید گفتند حالا که کسی حق چادر زدن ندارد و مدارس نیز اجازه پذیرش فرهنگیان را ندارند این بهترین فرصت برای بخش خصوصی هست تا کسب دارمد کنند(منظور هتلها) !!!!!! (371556)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها